De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Toekomst.  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Toekomst.  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie."— Transcript van de presentatie:

1 De Toekomst

2  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

3  4 groepsleden  Yannick Dom  Yannick Moelans  Glenn Segers  Stéphanie Sels  Waarom naam?  Jong en toekomstgericht

4  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

5  Bedrijf  De Toekomst  Leveranciers  Lidl  Intermediairs  Geen externe, alles intern

6  Klanten  Studenten en docenten KHK Turnhout Bedrijfsmanagement  Concurrenten  Drankautomaat  Drank meegebracht van thuis  Soepjes van Marleen  Belangengroepen  BCG

7  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

8  Demografische ontwikkeling  Leeftijdsverdeling  18+  Etnische markt  Weinig culturele verschillen  Opleidingsniveau  Verschillende vooropleiding  Gelijklopende opleiding nu  Economische omgeving  Inkomensverdeling  Afhankelijk van eigen zakgeld of eventueel weekendwerk

9  Sociaal-culturele omgeving  Mening over onszelf  Diploma (bij iedereen gelijk)  Mening over anderen  Wederzijds respect en gelijkheid  Mening over samenleving  Zo weinig mogelijk afval creëren  Normen en waarden  Zich houden aan regels van de school  Natuurlijke omgeving  Vervuiling  Technologische ontwikkeling  Meer kans tot reclame

10  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

11 +- Micro Strenghts  Grote beginvoorraad  Geen tussenpersonen (onafhankelijk)  Leergierig Weaknesses  Tamelijk weinig potentiële klanten  Veel concurrenten  Onervarenheid MacroOpportunities  Klein leeftijdsverschil, wensen zijn tamelijk gelijk  Geen etnische verschillen  100% geletterd  meer mogelijkheden tot reclame  Iedereen is gelijk  Iedereen moet zich aan de geldende normen houden  Weinig verschillende subculturen  Recyclage is 100% mogelijk  Technologische ontwikkeling Threats  Sommige dagen weinig volk  mindere kans op verkopen  Velen zijn afhankelijk van hun zakgeld  Geen voorkennis over eerdere aankopen  Ontstaan van afval

12  Strenghts  Grote beginvoorraad  Onafhankelijk van tussenpersonen  Leergierig  Weaknesses  Tamelijk weinig potentiële klanten  Concurrentie  Onervarenheid

13  Opportunities  Klein leeftijdsverschil  Iedereen gelijk  Iedereen is verplicht de geldende regels te volgen  Technologische ontwikkeling  Threats  Bepaalde dagen minder mensen aanwezig  Afhankelijk van zakgeld  Afval

14  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

15  Specifiek: Marketingplan en fouten van 2MKT zoeken  Meetbaar: Verkoop en beoordelingen  Acceptabel: Bijleren  Realistisch: Veel voorbereidingstijd  Tijdsgebonden: 18 mei 2010

16  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

17  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix

18  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

19

20  Weinig vraag bij het eten  Meer vraag naar gekoelde drankjes, dus zorgen voor koeling (koelbox, ijskastje,…)

21  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

22  Zo veel mogelijk personen  De studenten  Verschillende smaken  Meer verkoopmomenten

23  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

24  Product  Mixxed Up (energiedrank)  Prijs  € 0.50 (aanpasbaar)  Promotie  Affiches  Toledo  Edumail  Plaats  Cafetaria

25  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

26  Zelf ingestoken budget  Wisselgeld kas  Affiches  Koelbox  Verwachte omzet  5 per dag verkopen

27  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

28  Theorie  praktijk  Collectieve samenwerking  Werkwijze in chronologische volgorde  ‘de Toekomst’  Afspraken met begeleiders  Marktsegmentatie  Testen op Toledo  Individueel  Rapport + presentatie

29  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

30  Moeilijkheid  SMART-doelstelling

31  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie  Marktsegmentatie  Doelgroepkeuze  Marketingmix  Budgetten  Actieprogramma’s  Besluit  Einde

32  Bedankt voor uw aandacht  Vragen


Download ppt "De Toekomst.  De Toekomst  Omgevingsfactoren-analyse (micro)  Omgevingsfactoren-analyse (macro)  SWOT-analyse  SMART-doelstelling  Marketingstrategie."

Verwante presentaties


Ads door Google