De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Taal en rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Begrijpend lezen Spelling Basisbewerkingen rekenen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Taal en rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Begrijpend lezen Spelling Basisbewerkingen rekenen."— Transcript van de presentatie:

1

2 Taal en rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Begrijpend lezen Spelling Basisbewerkingen rekenen Taal in de vakken en in het dagelijks leven Rekenen in contexten uit het dagelijks leven De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid

3 Rekenbeleid Visie en concepten? past aanpak bij de school Wat ga je inzetten? materialen, ook ict Aansluiting: Instroom, doorstroom, uitstroom Hoe meet je?, visie, toetsen, welke en waarom Wie gaat het betalen taakuren, extra geld (57) Wat gebeurt al op je school? rekenen in kaart brengen Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed Waarom? de aanleiding Plaats binnen school? steun directie, langdurig Plan maken en invoeren Doelgroepen, ook rekenzwakke leerlingen Voorbeelden van rekenbeleid op scholen Rol van de docent Wat is je reken- didactiek?

4 Rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Basisbewerkingen rekenen Rekenen in contexten uit het dagelijks leven De ontwikkeling van het concept Rekenen / Functionele Gecijferdheid (Numeracy) cijferen realistisch rekenen gecijferdheid

5 Wat moet je organiseren? Verkrijgen van informatie over taal en rekenen; over hoe leerlingen binnenkomen Doorlopende leerlijn: PO-VO-MBO/HO Binnen school

6 Verkrijgen van informatie Basisscholen uitnodigen Niet: opsporen van deficiënties Wel: aansluiten bij groei van kinderen Geen beschuldigingen richting po

7 Doorlopende leerlijn Informatie benutten (PO) Beleid ontwikkelen (VO) Informatie doorgeven (MBO/HO)

8 Binnen school Wie is eigenaar? Welk model ga je hanteren? Hoe wordt het één en ander gefaciliteerd?

9 Hoe organiseer je het? BrugklasPeriode 1Periode 2Periode 3Periode 4 Model 1 Rekentoets afnemen bij wiskunde Remediërend Kleine groep verplicht Remediërend Kleine groep verplicht Remediërend Kleine groep verplicht Model 2 Rekentoets Afnemen bij wiskunde, extra uur Extra uur Rekentoets Model 3 Extra aandacht bij mentoraat Extra aandacht bij wiskunde Extra aandacht bij aardrijkskunde Extra aandacht bij biologie Model 4 Rekentoets Advies Vrijwillig Rekentoets


Download ppt "Taal en rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Begrijpend lezen Spelling Basisbewerkingen rekenen."

Verwante presentaties


Ads door Google