De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten."— Transcript van de presentatie:

1 LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen

2 LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten in uw toetsadministratie

3 rapportage over cohorten o cohort 2006 is na schooljaar 2005/’06 van school vertrokken o cohort 2007 is de groep 8 in huidig schooljaar 2006/’07 o cohort 2008 is de huidige groep 7 o cohort 2009 is de huidige groep 6 De Loos Monitoring

4 uitgangspunt: wisseling van niveau o toedelen van vaardigheden aan competenties o onderscheiden van vijf niveaus o omzetten van verdeling over niveaus naar één waarde (prestatieniveau) o individueel vergelijken van huidig niveau competentie met eerder niveau (leerwinst) De Loos Monitoring

5 rapport: overview prestatie en leerwinst o overzicht cohort 2006 (alle competenties) o inmiddels vetrokken naar voortgezet onderwijs De Loos Monitoring

6 rapport: overview prestatie en leerwinst o inclusief aanvangsniveau in groep 3 (+71%) o totaal LeerWinst komt uit op -54% o betekenis: “ongeveer de helft van de leerlingen heeft een niveau lager bij schoolverlaten in vergelijking met het niveau toentertijd in groep 3” De Loos Monitoring startniveau en prestatieniveau kunnen afwijken door deelnamemutatie

7 rapport: overview prestatie en leerwinst o huidige cohorten op school o voorbeeld zonder toetsresultaten van 2006/’07 De Loos Monitoring

8 volledig overzicht o uitsplitsing naar competenties De Loos Monitoring

9 overige kenmerken LeerWinst  eindniveau én toegevoegd niveau op één landelijk genormeerde schaal  resultaat heeft onderwijs-inhoudelijke betekenis  geen nieuwe toetsen of afnames én vrije keuze toetsmomenten  kan geautomatiseerd of handmatig worden berekend  maakt gebruik van alle resultaten en met toetsen van meeste leveranciers  niet gevoelig voor verschillen in aanvangsniveau, doubleren, schoolmutaties, aanname en verwijzingen SBO  niet gevoelig voor beperkte eindtoetsdeelname van PRO/LWOO- leerlingen  kerncijfer uit te splitsen naar vaardigheid, schooljaar, groep en/of cohort  geen schatting maar berekend op basis van individuele vorderingen De Loos Monitoring

10 aanbod De Loos Monitoring  leveren van formulieren en toelichting om zelf prestatieniveau en leerwinst te berekenen  zelf uitrekenen vergt ± 2 uur per cohort vanaf groep 3  verwerken van bestanden met toetsresultaten tot schoolrapport  exporteren vergt ± ½ uur  leveren van een vergelijking tussen scholen  leveren van een nadere analyse van één competentie  leveren van analyse van vroegschoolse periode of bovenbouw  leveren van omrekentabellen voor eindtoets, DLE, LVS, LOVS en VOS De Loos Monitoring

11 contact  De Loos Monitoring  Rinus de Loos    De Loos Monitoring


Download ppt "LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten."

Verwante presentaties


Ads door Google