De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Basisbewerkingen rekenen Rekenen in contexten uit het dagelijks.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Basisbewerkingen rekenen Rekenen in contexten uit het dagelijks."— Transcript van de presentatie:

1 Rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Basisbewerkingen rekenen Rekenen in contexten uit het dagelijks leven De ontwikkeling van het concept Rekenen / Functionele Gecijferdheid (Numeracy) cijferen realistisch rekenen gecijferdheid

2 Wat moet je organiseren? Verkrijgen van informatie over rekenen; over hoe leerlingen binnenkomen Doorlopende leerlijn: PO-VO-MBO/HO Binnen school

3 Verkrijgen van informatie Basisscholen uitnodigen Niet: opsporen van deficiënties Wel: aansluiten bij groei van kinderen Geen beschuldigingen richting po

4 Doorlopende leerlijn Informatie benutten (PO) Beleid ontwikkelen (VO) Informatie doorgeven (MBO/HO)

5 Binnen school Wie is eigenaar? Welk model ga je hanteren? Hoe wordt het één en ander gefaciliteerd?

6 Hoe organiseer je het? BrugklasPeriode 1Periode 2Periode 3Periode 4 Model 1 Rekentoets afnemen bij wiskunde Remediërend Kleine groep verplicht Remediërend Kleine groep verplicht Remediërend Kleine groep verplicht Model 2 Rekentoets Afnemen bij wiskunde, extra uur Extra uur Rekentoets Model 3 Extra aandacht bij mentoraat Extra aandacht bij wiskunde Extra aandacht bij aardrijkskunde Extra aandacht bij biologie Model 4 Rekentoets Advies Vrijwillig Rekentoets


Download ppt "Rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Basisbewerkingen rekenen Rekenen in contexten uit het dagelijks."

Verwante presentaties


Ads door Google