De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”"— Transcript van de presentatie:

1 Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”

2 Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmark als middel, waartoe? Trefwoord: Prestatieverbetering Welke prestaties wilt u verbeteren? Klanttevredenheid Kosten verminderen Medewerkers beter inzetten Serviceniveau verhogen …………………… Leren van elkaar: cijfers en best practices

3 Benchmarking Publiekszaken 2006 Doel: vergroten klanttevredenheid

4 Benchmarking Publiekszaken 2006 Doel: kostenreductie Werkgeverslasten in € < 25.000 inwoners39.929 25.001- 50.000 inwoners41.766 50.001 -100.000 inwoners43.625 >100.000 inwoners42.841 Totaal Benchmark42.337 Scoor ik hoog? Hoe komt dat dan?

5 Benchmarking Publiekszaken 2006 Doel: publieksbalie inrichten Cijfers in de benchmark: Opleidingsniveau % leidinggevenden FTE Foutenmarges Uitwisseling: Verschillende fases Aansturing van medewerkers In de keuken kijken

6 Benchmarking Publiekszaken 2006 Doel: medewerkers beter inzetten

7 Benchmarking Publiekszaken 2006 Doel: kwaliteitshandvest invoeren Wat zijn realistische normen? 2005: * Bijna de helft binnen 5 minuten geholpen!! * 87% is binnen een kwartier aan de beurt. Hoe krijg je je mensen mee? Wat vindt de klant belangrijk?

8 Benchmarking Publiekszaken 2006 Omgaan met sturingsinformatie Dashboardworkshop van Peter Douma Ondersteuning op maat altijd mogelijk Begin met het formuleren van het doel (Plan)

9 Benchmarking Publiekszaken 2006 Ons doel: Klanttevredenheid Formuleer wat u wilt en laat het weten Verbeterde opzet op basis van feedback Samenwerking tussen TBP en deelnemende gemeenten Het Team Benchmarking Publiekszaken Kwaliteitshandvest!!


Download ppt "Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”"

Verwante presentaties


Ads door Google