De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 81 Werkteams.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 81 Werkteams."— Transcript van de presentatie:

1  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 81 Werkteams

2  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 82 Leerdoelen De toenemende populariteit van teams in organisaties te verklarenDe toenemende populariteit van teams in organisaties te verklaren De verschillen tussen teams en groepen aan te gevenDe verschillen tussen teams en groepen aan te geven Vier soorten teams te onderscheidenVier soorten teams te onderscheiden Het verband tussen groepsconcepten en uitstekend presterende teams aan te tonenHet verband tussen groepsconcepten en uitstekend presterende teams aan te tonen Uit te leggen hoe organisaties teamspelers kunnen creërenUit te leggen hoe organisaties teamspelers kunnen creëren

3  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 83 Waarom zijn teams zo populair geworden? Taken vereisen meerdere vaardigheden, oordeelkundigheid en ervaring Talenten van werknemers worden beter benut Teams zijn flexibeler, spelen alerter in op veranderende gebeurtenissen Motivationele eigenschappen

4  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 84 Informatieuitwisseling Neutraal (soms negatief) Individueel Willekeurig en wisselend Doel Synergie Verantwoording Vaardigheden Collectieve prestatie Positief Individueel en gezamenlijk Aanvullend Werkgroepen Werkteams Vergelijking van werkgroepen en werkteams

5  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 85 Vier soorten teams ZelfsturendProbleemoplossend VirtueelCross-functioneel

6  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 86 Goed presterende teams opzetten met behulp van groepsbegrippen Capaciteiten van de leden Omvang van werkteams

7  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 87 Creator-Innovators Verdediger-Handhaver Verkenner-PromotorInschatter-Ontwikkelaar Planner-OrganisatorAfronder-ProducentControleur-Inspecteur Rapporteur-AdviseurBegeleider Rollen toewijzen en diversiteit bevorderen Rollen toewijzen en diversiteit bevorderen

8  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 88 SuccesvolleTeams Inzet voor een gezamenlijk doel Concrete doelen Leiderschap en structuur Lijntrekken en verantwoording Geschikte systemen voor prestatiebeoordeling en beloning

9  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 89 Van werknemer naar teamspeler SelectieSelectieBeloningenBeloningenTrainingTraining


Download ppt " Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 81 Werkteams."

Verwante presentaties


Ads door Google