De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Competentiedoelen 1.begrijpen hoe belangrijk persoonlijke verkoop is binnen de context van de promotiemix 2.alle stappen van de persoonlijke verkoop opnoemen 3.uitleggen wat de rol van de verkoopmanager is 4.begrijpen wat direct marketing inhoudt

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Het draait niet alleen om reclame maken Persoonlijke verkoop De rol van persoonlijke verkoop Technologie en persoonlijke verkoop Soorten verkoopfuncties Persoonlijke verkoop: benaderingswijzen transactionele verkoop: de harde verkoopmethode relationele verkoop: langdurige relatie met de klant opbouwen

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Het creatieve verkoopproces stap 1: potentiële klanten zoeken en kwalificeren stap 2: voorbereidingen treffen stap 3: klanten benaderen stap 4: een verkooppresentatie houden stap 5: met bezwaren omgaan stap 6: de koop sluiten

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Verkoopmanagement Doelstellingen voor het verkooppersoneel bepalen Een strategie voor het verkooppersoneel ontwikkelen Verkooppersoneel werven, trainen en belonen Verkooppersoneel beoordelen

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Direct marketing Per post verkopen catalogus direct mail telemarketing Direct-responsereclame M-commerce


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop- management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE."

Verwante presentaties


Ads door Google