De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing"— Transcript van de presentatie:

1 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Competentiedoelen begrijpen hoe belangrijk persoonlijke verkoop is binnen de context van de promotiemix alle stappen van de persoonlijke verkoop opnoemen uitleggen wat de rol van de verkoopmanager is begrijpen wat direct marketing inhoudt Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

2 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Het draait niet alleen om reclame maken Persoonlijke verkoop De rol van persoonlijke verkoop Technologie en persoonlijke verkoop Soorten verkoopfuncties Persoonlijke verkoop: benaderingswijzen transactionele verkoop: de harde verkoopmethode relationele verkoop: langdurige relatie met de klant opbouwen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

3 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

4 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Het creatieve verkoopproces stap 1: potentiële klanten zoeken en kwalificeren stap 2: voorbereidingen treffen stap 3: klanten benaderen stap 4: een verkooppresentatie houden stap 5: met bezwaren omgaan stap 6: de koop sluiten Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

5 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

6 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Verkoopmanagement Doelstellingen voor het verkooppersoneel bepalen Een strategie voor het verkooppersoneel ontwikkelen Verkooppersoneel werven, trainen en belonen Verkooppersoneel beoordelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

7 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

8 H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Direct marketing Per post verkopen catalogus direct mail telemarketing Direct-responsereclame M-commerce Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux


Download ppt "H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google