De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Apps en websites voor leerlingzorg Wat zijn mogelijkheden in de klas ? Paul Veringa.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Apps en websites voor leerlingzorg Wat zijn mogelijkheden in de klas ? Paul Veringa."— Transcript van de presentatie:

1 Apps en websites voor leerlingzorg Wat zijn mogelijkheden in de klas ? Paul Veringa

2  Tijdens deze workshop wordt er stil gestaan bij de ondersteuningsmogelijkheden van APPS in het onderwijs en specifiek van APPS voor zorgleerlingen. Met de site worden ideeën rijp en groen die te maken hebben met het onderwerp ICT en Zorg verzameld. De focus ligt daarbij met name op de verbinding tussen de ICT er, de Intern begeleider en het management binnen het BAO en SBAO. Wat moet leiden tot een kwaliteitsverbetering van het onderwijs op school, waardoor kinderen meer op maat geholpen kunnen worden.  Door: Paul Veringa, Lucas Onderwijs

3  Witte jas  Nldata samendeskundiger  Zorg apps controleren  Invoegen apps op plekken  Neem ik uitgangspunt de vakken of de problematiek  Onderlinge uitwisseling ruilbeurs  Schakelkastje voor beamer  Laptop regelen en verlengsnoer

4 De formule voor alle onderwijs vraagstukken Lp + Lm = Lr Ict+ IB = Kw

5

6  Directie  IB  ICT  Anders Wie hebben we in de workshop?

7  Ga allemaal is staan! Is er overleg tussen IB, Directie en ICT?

8 -Dyslexie en ICT -Autisme: Handreikingen voor Autisme, -Hoogbegaafden benutten van talenten -Concentratie, fysiotherapie en bewegen -Groepsplan maken met ondersteuning van ICT -Taal en Rekenen met ondersteuning van ICT -Opbrengsten: Toetsen en dan Wat bespreken we tussen IB, Directie en ICT?

9 Vandaag focus op Apps en de zorg Oefenprogramma’s

10 Apps en de zorg

11 Internet apps en de zorg

12 Overzicht nldata.nl/samendeskundiger

13 Groepsplan en ICT

14 Zelfstandig Maatwerk Zelfcorrigerend Adaptief Motiverend Concentratie

15 Kansen ?RekenenTaalLezenTalentenMeer…

16 Kansen ? Rekenen TaalLezenTalentenMeer…

17

18

19 Doelgroep  Voor kinderen die op de een of andere wijze rekenmoeilijkheden ondervinden en meer hulp nodig hebben dan een reguliere rekenmethode kan bieden…

20 Kleuren Maatwerk  basisvaardigheden t/m 20  1. Oriëntatie in de getallen t/m 100  2. Optellen en aftrekken over het eerste tiental  3. Optellen en aftrekken t/m 100  1. Vermenigvuldigen (tafels 0 t/m 10)  2. Delen (uitkomsten t/m 100)  3. Oriëntatie en bewerkingen t/m 1000  1. Getallen en bewerkingen voor de bovenbouw (kolomsgewijs rekenen, grote getallen en kommagetallen)  2. Zakrekenmachine.  cijferen, breuken, procenten en meten blauw oranje groen rood geel

21 De leerroute Instaptoets Aanvullende instructie * Afsluitende toets Diagnostisch gesprek (mondeling) Even herhalen en zelfstandig oefenen Introductie en begeleid oefenen * Score voldoende; Maatwerk niet nodig Score voldoende; Maatwerk niet meer nodig * Alleen met map 80% of aanpassen

22 Instaptoets

23 Diagnostisch gesprek

24 Klaarzetten oefeningen

25 Leerlingscherm

26 Oefenscherm leerling Ogen open/ ogen dicht

27 Kansen ?Rekenen Taal LezenTalentenMeer…

28

29

30 Kansen ?RekenenTaal Lezen TalentenMeer…

31

32 Kurzweil, Sprint plus en Flits Prizmo

33 Kansen ?RekenenTaalLezen Talenten Meer…

34

35

36 Kansen ?RekenenTaalLezenTalenten Meer….

37 gedrag QR codes Beelddenkers

38

39 Kansen ? RekenenTaalLezenTalentenGedrag

40 Zorg voor een goede schoolbreed gedragen visie op onderwijs en op de rol die ICT daarbij kan spelen. Zorg ervoor, dat de inzet van ICT mogelijkheden één van de vaste aandachtspunten is binnen je handelingsplan. Bij het opstellen van een handelingsplan: Vraag de ICT-coördinator om advies en ideeën. Zorg voor structureel overleg tussen (locatie)directeur, intern begeleider en ICT-coördinator over de inzet van ICT in het onderwijs. In het algemeen, voor alle leerlingen, maar ook specifiek voor zorgleerlingen.

41 Zorg voor een goede inventarisatie van aanwezige software binnen de school. Schaf software aan, waarmee leerlingen niet alleen oefenen, maar waarbij ook de resultaten vastgelegd worden, de instellingen aangepast kunnen worden om maatwerk te leveren en waarbij de leerling ook feedback of uitleg krijgt van het programma. Zet de juiste middelen in op het juiste moment. Voor de ene leerling is dat oefenen op de computer en voor de ander een blad maken met rijtjes sommen of oefenen met een tastkast. Gebruik je ICT-middelen dus efficiënt.

42

43 Kansen …..


Download ppt "Apps en websites voor leerlingzorg Wat zijn mogelijkheden in de klas ? Paul Veringa."

Verwante presentaties


Ads door Google