Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens. In deze Powerpoint worden de belangrijkste functies uitgelegd. Een muisklik opent het volgende onderdeel op het scherm. Via de links onderaan elk scherm kunt u naar een nieuw onderwerp gaan of een eerder bekeken onderwerp nog eens terugkijken. Via de “Start” link komt u weer terug op dit scherm. Onderwerpen Inloggen Gegevens aanleveren Gegevensoverzicht van uw zorginstelling bekijken Filtermogelijkheden Detailoverzicht van aangeleverde gegevens bekijken Filtermogelijkheden
Inloggen 1.Vul uw Peridos gebruikersnaam in. 2.Vul uw Peridos wachtwoord in. 3.Klik op de knop “Inloggen” StartGegevens aanleveren >>
Gegegevens aanleveren 1.Klik op het tabblad “Gegevens”. 2.Klik op de optie “Gegevens aanleveren”. Het invoerscherm wordt getoond. 3.Selecteer het bronsysteem waaruit de gegevens afkomstig zijn. 4.Kies het bestand op uw harde schijf wat u wilt aanleveren. 5.Klik op de knop “Toevoegen”. De gegevens worden nu in Peridos geladen en klaargezet voor verwerking door het Regionaal centrum. Let op: dit kan enige tijd duren omdat dit op de achtergrond en op volgorde van aanlevering gebeurt << Inloggen StartGegevensoverzicht >>
Aangeleverde gegevens bekijken 1.Na het opladen van een Excel bestand komt u automatisch in dit overzicht. U ziet hier alle door u aangeleverde, maar door het Regionaal centrum nog niet verwerkte, gegevens. Let op: het kan enige tijd duren voordat regels uit een geüpload bestand hier verschijnen. 2.De kolommen in het overzicht kunt u sorteren door op de naam te klikken. Nog een keer klikken op dezelfde naam geeft een omgekeerde sortering. 3.Klik op de gewenste regel voor het detail overzicht van die regels. 4.Voor extra informatie over het filteren van dit overzicht klik hier. hier 5. De oudste verrichting in de aanlevering De meest recente verrichting in de aanlevering Het zorgonderdeel waarvoor gegevens zijn aangeleverd De datum waarop u voor het eerst heeft aangeleverd De datum waarop u voor het laatst heeft aangeleverd Het aantal aangeleverde verrichtingen << Gegevens aanleveren StartDetail overzicht >>
Detailgegevens bekijken 1.Dit overzicht toont de aangeleverde gegevens en laat zien welke gegevens niet goed of niet volledig zijn. 2.Een rood vakje wil zeggen dat de regel één of meer fouten bevat waardoor Peridos de regel niet kan verwerken. Ga met de muis op het rode vakje voor de regel staan om de foutmeldingen te zien. 3.Een oranje vakje wil zeggen dat de regel één of meer waarschuwingen bevat. De regel zal wel worden verwerkt, maar het veld met de waarschuwing zal niet worden ingelezen. Ga met de muis op het oranje vakje voor de regel staan om de te zien waarom Peridos een waarschuwing geeft. 4.Ga met de scrollbar naar rechts om ook de gegevens te zien die niet op het scherm passen. 5.Blader via knoppen onder het overzicht naar een volgende pagina. 6.Klik op de knop “Download originele regels” om de aangeleverde regels in een Excel sheet te bekijken. De kleuren worden meegenomen in het Excel sheet. 7.Voor extra informatie over het filteren van dit overzicht klik hier. hier << Gegevensoverzicht Start
Filteren gegevensoverzicht zorginstelling 1.Datumrange aanlevering: hiermee worden aanleveringen uit de gewenste periode geselecteerd. 2.Het Regionaal centrum kan aangeleverde gegevens bekijken, maar nog niet verwerken in Peridos. Kies voor “Alle” om alle aangeleverde maar nog niet verwerkte regels te zien. 3.Hier maakt u de keuze om aangeleverde, maar nog niet verwerkte regels te zien of verwerkte regels. Automatisch verwerkt houdt in dat uw aangeleverde gegevens zonder tussenkomst van het Regionaal centrum in Peridos worden verwerkt. 4.Na het kiezen van de verschillende opties klikt u op de knop “Filteren” om de gewenste gegevens te tonen. 5.Met de knop “Reset filters” worden alle filters weer terug gezet in de oorspronkelijke stand en het overzicht wordt daarop direct aangepast << Gegevensoverzicht Start
Filteren gegevensoverzicht detail 1.Maak een selectie van de verrichtingen die zijn uitgevoerd in een bepaalde periode. 2.Bepaal hier welke regels moeten worden getoond. Het aanvinken van meerdere opties resulteert in het tonen van regels die aan minstens één van de opties voldoen. Voorbeeld: Wanneer “Fouten” en “Waarschuwingen” worden gekozen dan worden de regels met waarschuwingen of fouten en de regels met fouten en waarschuwingen geselecteerd. “Technische fout” heeft betrekking op HL7 berichten. “Dubbele regels” laat regels zien die op dezelfde zwangerschap betrekking hebben, maar op verschillende tijdstippen zijn aangeleverd. 3.Na het kiezen van de verschillende opties klikt u op de knop “Filteren” om de gewenste gegevens te tonen. 4.Met de knop “Reset filters” worden alle filters weer terug gezet in de oorspronkelijke stand en het overzicht wordt daarop direct aangepast << Detail overzichtStart