Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Wat is geloven? Voor de één een vraag, voor de ander een weet… !
situationeel leiderschap
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Menno Karres Lead Auditor
Model RI&E Sociale Werkvoorziening
Een nieuw instrument op gebied van Oplossingsgericht Werken?
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Godsdienst.
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
WERKOVERLEG Sector techniek
Geld verdienen met trends
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
HGW en gesprekken met leerlingen
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Een romantisch sprookje
“Bewust keuzes maken” ISD-conferentie Wat doet de afdeling Re-integratie?
Zingen Vers 1 Soms groet een licht van vreugde
Hogescholen in Dialoog
Roelof KleinJan 15 november 2012,
Lentekriebels Schrijvers: groep 1/2 de Kleine Beer
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
EEN FOUT IN DE VROUW Toen God de Vrouw schiep, was hij bezig aan de zesde dag van de schepping, en aan het overwerken. Een engel verscheen en zei Hem:
De Kanteling een VNG-project over vernieuwing in de Wmo
Even verpozen en genieten... met muziek.
Het levensboek.
Godsdienst 1 1.
Preek thema: Zeker weten?.
Competentieontwikkeling voor OR-leden

Auke Hofstra Production Improvement 1 Het belonen van Ongewenst Gedrag NVDO seminar 22 november 2002.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Een levensboek voor ouderen
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Uitgangssituatie: Probleemstelling
Levenspad.
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Beleidsinformatie Jeugd
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Rake uitspraken en zeer mooie beelden! Klikken voor vervolg
Om soms eens dieper over na te denken
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Aan de slag met vakmanschap
Meervoudige intelligenties.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Reclame Masters | Ik en reclame!
De glimlach van een kind De glimlach van een kind
Solidariteit in het sociaal domein Regionaal verdelen van kosten en risico’s, balans en vooruitblik Ard Schilder, 5 november 2015 Tijd voor een relatie.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
De kunst van kritiek 4.15 p & 4.18 p
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Alle kinderen mogen meedoen!. “Maar liefst 1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede. Voor kinderen kan dit betekenen dat er onvoldoende geld.
INTERACTUMDAG Plaats en inzet van StudieWijzer als begeleidingsinstrument bij de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de aanstaande leraar 8.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Zorg Zwaarte Pakketten Voorlichting aan cliënten die bij het GORS wonen.
Het effect van de kernset op de triagist Wat te doen om de triagist verder te helpen? Hoe wordt het triagegesprek weer van de triagist? Rita Nieuwenhuis.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
7 geheimen van succesvolle acquisitie
Lente.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Online feedbacktool Vlaamse overheid
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Herkent u Mark?

Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?

Mark heeft 12 medewerkers en heeft de touwtjes in handen. Zijn medewerkers vragen ieder jaar om opleidingen, trainingen en cursussen. Maar…… Mark weet zich geen raad. Veel vraag en onvoldoende budget. Knopen doorhakken?

Maar wat te doen met

Mark voert jaarlijks zijn gesprekken: Functioneren Beoordelen Resultaatgerichte afspraken …. Mark heeft een beeld van talent en van de wens van bij- en nascholing en van loopbaanwensen.

Mark kent zijn instrumenten!

Is Mark geholpen door alle medewerkers een opleiding te laten volgen?? Het mag wat kosten……. ?

Mark denkt dan: Hoe maak ik een keuze? Hoe motiveer ik dat naar de medewerker? Worden we daar gelukkig van…?

Dat vraagt om een plan!

Dit zou kunnen…………………. Internet kan helpen bij het vinden van voorbeelden …. Er is veel !! Maar Mark is nog niet tevreden; Hij wil een meer gestructureerde aanpak! Voor zijn medewerkers Voor zijn situatie

Mark maakt kennis met een andere aanpak. Leren is meer dan opleiden! Leren en werken zijn nauw met elkaar verbonden. Dit model levert Mark een mooi plan op!

Mark laat ons weten blij te zijn met het plan! Hij heeft gemak van het plan. Kent zekerheid en stevighe id in het beoordelen Voelt zich prettig. Is trots op zijn plan. Veste opleiding en advies heeft weer een tevreden opdrachtgever!