Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Flipping the classroom
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Geld verdienen met trends
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Bioscoop commercial Info:
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
In april 1993 is de NVMA opgericht Medisch acceptanten in Nederland niet georganiseerd en in b.v. UK en Afrika wel In Nederland geen professionele opleiding.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Mijn Stage Joep van Aert ICT 2A.
Opleiden van medewerkers
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Mei 2002© Wolters-Noordhoff bv, Groningen/Houten, The NetherlandsEconomie & Handel Stress!
Maatschappelijke Stage Brandweer Noord-Holland Noord …. -…. -……
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
Ouder-betrokkenheid en taal Technisch lezen
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Evenementencommissie RCU Zwolle
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Stichting Dierenambulance de Wijs
Visie & Strategie.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Onze doelen en visie in beeld
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Social work Week 2.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Starr methode.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Evaluatie Trainingskamp Cyprus 2015 Scores en reacties deelnemers en begeleiding.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Dé vereniging voor mensen met MS en hun betrokkenen.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia. Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Presentatie Workshop Een optimale Camjo redactie Wim Kramer Nieuwsmanager RTV Utrecht.
Bevindingen monstertruck- drama Haaksbergen Femke Koedijk.
FAIR PLAY PILOT DISTRICT ZUID II. PAGINA 2 VAN 16JoQu FAIR PLAY COMPETITIE Kindvriendelijk voetbal.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Operationeel plan DIMAGINI
Cursus vrijwilligers werven
Commissie voor vrijwilligerswerk
Les 5: Het marketingplan
Visieontwikkeling Les
Cliëntenparticipatie
Commissie voor vrijwilligerswerk
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Spellenboek buitenschoolse opvang
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Marketing in sociale media
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016

Inhoud - De organisatie. - Mijn werkzaamheden - Kerntaak 2. - Conclusie. - Kerntaak 3. - De open dag. - Mijn ervaringen. - Eindproducten. - Zelfreflectie. - Vragen.

De organisatie - Dierenambulance Groningen is opgericht in 1979. - De Dierenambulance Groningen is een vereniging die inmiddels is uitgegroeid naar een professionele organisatie. - 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen per week. - Er werken ongeveer 50 medewerkers waarvan het grootse deel als vrijwilliger. - Er zijn 2 ambulances beschikbaar en 1 auto voor de crematiedienst. - De ambulance is werkzaam in de regio stad Groningen en omliggende plaatsen binnen ongeveer 20 kilometer. - Afhankelijk van sponsoren, donaties en leden.

De organisatie Dierenambulance Groningen levert de volgende diensten: - Het helpen van gewonde en zieke dieren. - Het ophalen van overleden dieren. - Crematiedienst. - Het registreren van gevonden en vermiste dieren. - De dierenambulance Groningen kan eventueel aanwezig zijn bij uithuiszettingen waar dieren bij betrokken zijn. - De D.A.F. service. - Afleggen van informatieve bezoeken. - Het Knuffelspreekuur. - Begeleiden van stagiaires en medewerkers naar volgend arbeidstraject.

Mijn werkzaamheden - Een marktonderzoek uitvoeren - Opstellen van project/operationeel plan voor de open dag. - Alles regelen omtrent de organisatie van de open dag. - Promotiemateriaal ontwikkelen. - Tekst voor in de promotiekrant. - Informatievoorziening ontwikkelen. - Beheren van Facebook-pagina. - Administratieve werkzaamheden. - Sponsoring. - ICT werkzaamheden. - Meldkamer diensten draaien. - Stageblog bijhouden.

Kerntaak 2 - Opdracht gekregen om een marktonderzoek uit te voeren. - Doelstellingen bepaald. - Onderzoek wat er aan de huidige manier van voorlichting geven verbeterd kan worden. - Gekeken of andere dierenambulances soortgelijke voorlichtingen aanbieden. - Gebruik gemaakt van desk en field research. - Enquête ingezet. - Statistische gegevens ingewonnen en verwerkt in het marktonderzoeksrapport.

Conclusie Uit het marktonderzoek wat ik heb uitgevoerd heb ik de volgende conclusies kunnen trekken: - Het grootste deel van de ondervraagden is content met de huidige manier van voorlichtingen geven. - De voorkeur in voorlichtingsmiddelen gaat uit naar een presentatie. - Er is vraag naar meer interactie met de deelnemers. - Er kan meer beeldmateriaal worden ingezet tijdens de voorlichtingen. - De ondervraagden zouden de voorlichtingen van de dierenambulance Groningen aanraden bij andere organisaties.

Kerntaak 3 - Vraagstuk : Hoe kunnen we de dierenambulance Groningen meer naamsbekendheid geven? - Oplossing: het organiseren van een open dag. - Een begeleidend project/operationeel plan opgesteld. - Het uitvoeren van het plan, in voorbereiding en op de dag zelf. - Het ontwikkelen van promotie/voorlichtingsmateriaal. - Teksten aangepast voor de inwerkers-checklist en hulpformulier ontwikkeld. - Het verzorgen van informatie op internet. - De pers inlichten. - Evalueren na afloop van de open dag.

De open dag - De open dag was op 30 mei 2015 - De open dag is bedoeld om de naamsbekendheid te vergroten in de regio. - Bezocht door ongeveer tussen de 150 en 200 bezoekers. - RTV noord was aanwezig om live radio verslag te doen. - Veel verschillende activiteiten voor kinderen en volwassenen. - Helaas was het slecht weer tijdens de open dag.

Conclusie Na afloop van de open dag hebben we de volgende conclusies kunnen trekken: - De open dag kunnen we als een succes beschouwen. - Veel media aandacht gegenereerd. - Donaties binnengehaald. - Nieuwe leden geworven. - Positieve invloed op de algemene sfeer onder de werknemers. - Voor herhaling vatbaar.

Mijn ervaringen Positief: Negatief: - Goede en prettige informele werksfeer. - Omgang met sommige collega’s. - Veel vrijheid. - Soms “vieze” werkomstandigheden. - Veel leuke en aardige collega’s. - Technologische achterstand. - Veel afwisselende werkzaamheden. - Leerzame ervaringen opgedaan. - Makkelijk bereikbaar. - Stageplek past goed bij de opleiding.

Zelf reflectie Positief: - Goede omgang met collega’s. - Flexibel. - Geen klachten over mijn werkzaamheden. - Goede sfeer creëren op de werkvloer. Leerpunten: - Te laat komen. - Management meer betrekken en op de hoogte houden van mijn werkzaamheden. - Alles zelf willen doen.

Eindproducten - Een uitgevoerd marktonderzoek. - Project/operationeel plan voor de open dag. - Ontwikkelde informatievoorziening voor de open dag. - Promotie materiaal voor de open dag. - Presentatie ontwikkelt voor de volwassen doelgroep (voorlichting).