Plannen, uitvoeren en evalueren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Advertisements

Ondernemersfonds Centrum Bussum Activiteiten stap-voor-stap.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
STRATEGISCHE PLANNING
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Doelstellingen formuleren
Doelstellingen Formuleren
Les 7: het voorbereiden van een les
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Werkplanning Leidinggeven Blz. 187.
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Aanvragen van incontinentiemateriaal
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Doelstellingen formuleren
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Marketing Marketingoriëntatie
Productiever in enkele stappen
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Plannen Doelen.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Een schot voor open doel?!
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
Ondernemen moet je doen
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Bijeenkomst September 2015
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
ZGK les 4 Coördineren en afstemmen van de zorg in de branches.
Studieloopbaanbegeleiding
Plan van Aanpak Werken in stappen.
SMART.
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Probleemomschrijving/PES
Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle
Begeleiden les 2.
Plannen en optimaliseren
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Toetsing Vakdidactiek 2.
Begeleiden les 2.
Leren leren.
Aksiebeplanning.
Zelfevaluatie GOK.
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
SMART.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Personeelsmanagement
Begeleiden les 1.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Persoonlijke doelen maken
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Management en leidinggeven
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
Transcript van de presentatie:

Plannen, uitvoeren en evalueren Diagnose -> handelingsdoel. Een handelingsdoel is datgene wat je met je handelingsplan wilt bereiken. Een handelingsdoel sluit altijd direct aan op de diagnose.

SMART

Plannen, uitvoeren en evalueren Doelcriteria: S : specifiek: elk doel zo specifiek en concreet mogelijk formuleren. M: meetbaar: wat zijn je evaluatiecriteria? Wanneer is je doel wel of niet behaald? A: actief: slaat op de formulering. Formuleer handelingsdoelen niet negatief. (geen worden gebruiken bij Actief)

Plannen, uitvoeren en evalueren R: realistisch: is het in deze context haalbaar? Is het niet te hoog gegrepen? T: tijdsgebonden: stel jezelf een termijn. Praktijkvoorbeeld blz 128; handelingsplan. Vervolgens maak je werkplan! Blz 133 Uitvoering en evaluatie blz 133 T: je voorkomt dat het op de lange baan wordt geschoven, en ten tweede kan je je afvragen of je plan in de gestelde tijd realistisch is.