(Ped)agogiek Werkcollege 5 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Advertisements

‘Op deze school wordt niet gepest!?’
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Slagvaardige vrouwen.
Implementatie van de UNCO-MOB
Informatieronde voor partners buiten IJH
DE WMO: kansen of bedreigingen voor de ouderenzorg
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Behandeling en begeleiding
Programma Introductie Casusbespreking Tips Afsluiting.
Respectvolle bejegening
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
NA SCHOOLS BREDE SCHOOL IK BEN OKÉ.
Met stage wil ik vooral veel ervaring in verschillende gebieden opbouwen, zodat ik later precies weet wat ik later zou willen doen en veel nieuwe vaardigheden.
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Richtlijnen voor een vervullende liefdes relatie
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Iedereen coach naar Jef Clement.
Doelgroep van PZT Mensen met een chronisch (niet-acute) psychiatrische problematiek verblijvend in de thuissituatie We richten ons niet op crisisopvang.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Van probleem naar programma
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
Mindfulness.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
identificeren motivatie
Gentle Teaching.
Personeelsessie LOKO.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Samenwerken.
Nederland = ZEURLAND.
Leerstijlen KOLB SJM.
De GGZ in de HA praktijk Wat betekent dit voor jou?
Opvoeding en pedagogiek
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Bekijk de dia’s later op :
Waar gaat het vandaag over?
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Minor agoog in de GGZ outreachend werken, tweede bijeenkomst.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
(Ped)agogiek Hoorcollege 8
Klinische les medisch maatschappelijk werk
(Ped)agogiek werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Inleiding in de pedagogiek Hoorcollege 6
Seksualiteit Het bespreekbaar maken van seksualiteit in het contact met de cliënt als onderdeel van de hulpverlening.
Methodiek: Plancyclus
Paulien Verschoren Groep psychische stoornissen 1BaOC4
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Gnathologie Casus mevrouw De Wilde. Mevrouw De Wilde heeft in het verleden bij u in de praktijk als tandartsassistente gewerkt. Ondanks dat zij haar dienstverband.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Ketenzorg (O)GGZ Midden- Holland Inleiding casus Volwassenenzorg.
Onderzoeksteam Berber Laarman Manja Bomhoff Johan Legemaate Roland Friele Arno Akkermans Adviseurs Inge Mulders Katrijn Broekman.
Het toverwoord: Integrale Geboortezorg Sjoerd Terpstra Bestuurslid CPZ Senior beleidsadviseur ZN RvA PRN RvT GC Lombok.
4G Geven Gunst Genade Gratie Geven 4G Geven & ontvangen …
Agogische theorieën SPH leerjaar 1, kwartaal 1. Taakgebied en beroep.  “Zorgvuldig omgaan met onzekerheden”; afstemmen*.  Hulpverlening tegen de tijd.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Communiceren met mantelzorgers Informeren en afstemmen.
Observeren Les 3.
Algemene PREVENTIE & VOORLICHTING
Observeren rapporteren
Gedragsproblemen en stoornissen
Observeren Les 2.
Observeren Les 2.
Transcript van de presentatie:

(Ped)agogiek Werkcollege 5 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije

Wat weten jullie nog van het hoorcollege en van de bestudeerde theorie??

Vraag 1 Maak de volgende zin af: Men maakt in zorg- en hulpverlening gebruik van een multidisciplinaire aanpak… a. Omdat dat grote financiële voordelen biedt. b. Als professionals uit verschillende kennisgebieden samenwerken. c. Als er tenminste vier orthopedagogen met elkaar overleggen. d. Als er sprake is van een kortdurende behandeling.

Vraag 2 Wat zijn taken van Bureau Jeugdzorg? a) Observeren, indicatie, diagnose, aanmelding en verwijzing. b) Aanmelding, screening, observeren, plaatsing en casemanagement. c) Signaleren, observeren, diagnose, indicatie, verwijzing en casemanagement. d) Aanmelding, screening, diagnose, indicatie, verwijzing, plaatsing en casemanagement.

Vraag 3 Lara is ontzettend bang voor spinnen. Deze angst is ontstaan doordat haar broers haar steeds laten schrikken met nep spinnen. Door haar angst gaat ze niet naar de berging, zolder en loopt ze niet graag in het donker buiten. Volgens Delfos is hier sprake van een…. a. Afwijking b. Belemmering c. Aanleg d. Stoornis

Vraag 4 Deze folder die je bijv. krijgt op het consultatiebureau is een voorbeeld van: a) primaire preventie b) secundaire preventie c) tertiaire preventie a) primaire preventie b) secundaire preventie c) tertiaire preventie

Vraag 5 STEL: 80% van de getrouwde stellen heeft minimaal 1x per jaar ruzie. Jij hebt nooit ruzie met je partner. Dit is volgens de theorie uit Malschaert dan: a. afwijkend gedrag b. onaangepast gedrag c. psychisch ongezond gedrag d. grensoverschrijdend gedrag

Vraag 6 In welke fase van het agogisch proces moet de agoog duidelijk maken welke eisen hij aan de cliënt stelt en bij wie de verantwoordelijkheid voor het veranderingsproces ligt? a. In de fase van strategiebepaling b. In de fase van consolidatie c. In de fase van doelen stellen d. In de fase van contact en contract

Vraag 7 De agoog doet een verkenning van de veranderbehoefte en veranderbereidheid: a. voorafgaand aan de start van het agogisch proces b. tijdens het intakegesprek c. tijdens de analyse van de uitgangssituatie d. om voor de cliënt het probleem op te lossen

Vraag 8 Wat is essentieel om het agogisch proces controleerbaar te maken en ervoor te zorgen dat evaluatie mogelijk is? a. Een productgerichte houding van de agoog b. Een gelijkwaardige rolverdeling tussen agoog en cliënt c. Een goede en duidelijke doelbepaling vooraf d. Eigen verantwoordelijkheid van de cliënt

Vraag 9 Als je als agoog bezig bent met een weloverwogen planning van de inzet van verscheidene middelen in een logische samenhang, dan ben je bezig met: a. zelfbepaling b. doelbepaling c. identiteitsbepaling d. strategiebepaling

Video De besloten groep YUcJk0Q Beantwoord de vragen die gebaseerd zijn op de theorie uit week 7 en 8