Leidraad Programma (dagvoorzitter) – zonder beamer (foyer) Terugkoppeling 25/3 (RNV) – zonder beamer (foyer) Tafelindeling (dagvoorzitter) – zonder beamer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Advertisements

Decentralisatie AWBZ/Wmo gemeente Ede
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Decentralisatie Wmo in de Drechtsteden: innovatiekracht Regio Drechtsteden, Innovatieagenda Wmo, 5 december 2013.
Transitie van het Sociaal domein
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Wmo-beleid Drechtsteden Lenne van de Merwe 2 juni 2014.
Zorg nieuwe stijl.
kwaliteitsbeleid MNN 22 september 2009 Mentorschap: goed geregeld
Herstructurering Sociaal Domein
OT 1 Prijs Prestatie 15 augustus 2014
Samen verder!.
Transitie-arrangement Wmo Regio Amersfoort
De Wet maatschappelijke ondersteuning
Bijpraten over de Wmo
Ontwikkelingen Wmo/AWBZ
Transitie sociaal domein Haarlem Toegang tot voorzieningen
Gemeente Ede.
Transitie jeugdzorg: waar ging het ook alweer over?
Van zorgen voor naar zorgen dat
Dynamisch Contracteren en beheren
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
“Hoe ver is Friesland” programma: uur: Welkom door dagvoorzitter Jan de Keijzer uur: Dementiezorg, hoe ver is Friesland? Roelof Jonkers
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
Maatschappelijke participatie samenwerking gemeente - Welstad Toelichting: Jaap Boer (coördinator vrijwilligerswerk/buurtwerker)
BUURTCOÖPERATIE SEGHWAERT: SAMENWERKEN IN DE WIJK Over talent, meedoen en samenwerken met de inwoners van Zoetermeer Powered by: Fonteynenburg, Ipse de.
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Samenwerken met Sociale wijkteams Pieternel Ermen projectmedewerker binnenlands diaconaat i.s.m. Margreet Keesman, Jan de Boer en Theo Visser Diaconie.
INKOOP 2017 Informele keuzes POHO sociaal 18 februari 2016.
Begeleiding van AWBZ naar WMO: het kan anders en beter.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Respijtzorg werkconferentie ‘...respijt op maat Drenthe’ 15 april 2015 B. Bijl.
Raadsinformatiebijeenkomst decentralisaties sociaal maatschappelijk domein Datum: 27 augustus 2013 Gemeente: Dordrecht.
Welkom op de overlegtafel van 10 juli.  Opening  Vaststelling agenda  Vaststellen verslag 26 juni 2014  Mededelingen  Digitale mailbox centraal 
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
Zorgkantoren Coöperatie VGZ 20 juni 2012 Noordoost Brabant & Midden Brabant Regio Bijeenkomsten AWBZ Inkoopbeleid 2013.
Overheveling begeleiding van AWBZ naar WMO Janny Bakker-Klein Wethouder gemeente Huizen Lid VNG commissie Gezondheid en Welzijn 24 maart 2011.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Overheveling AWBZ begeleiding naar WMO Aandachtspunten geleverd door zorgaanbieders Januari 2012.
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
Jeugdhulp: zo doen we dat in de gemeente Brunssum, samen in Parkstad Limburg én Zuid-Limburg! Presentatie raadsinformatieavond 16 september.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
Inkoop Wmo en Jeugd Wendy van Beek - Projectleider 7 juni 2016.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Waarom?  Sociale Agenda De Sociale Agenda  Uitgaan van Maatschappelijke Vraagstukken i.p.v. alleen wet- en regelgeving  Transities.
De sociale wijkteams in Leiden
Aanbesteding jeugdteams
Verwerving Jeugdhulp 2018 e.v. Marktconsultatie 19 april 2017
In gesprek met de Raad Transitie Jeugdzorg Remko Iedema
Regionale raadsbijeenkomst
Bijeenkomst zorgtafel J&O
AGENDA WOG 15 juli Opening Mededelingen
Ontwerp Wmo beleidsplan
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Wmo beleid in de Drechtsteden
Informatie Inkoop Langdurige Zorg Volwassenen in Rotterdam
Update Wmo Raad Twents ondersteuningsmodel woensdag 24 oktober 2018
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Leidraad Programma (dagvoorzitter) – zonder beamer (foyer) Terugkoppeling 25/3 (RNV) – zonder beamer (foyer) Tafelindeling (dagvoorzitter) – zonder beamer (foyer) Slide 2 t/m 8 worden verteld in de foyer voor de tafeldiscussies (zonder beamer). Vanaf slide 9 wordt verteld (en geprojecteerd) in de zaal. Pauze Visie (RNV) Inkoopdocument (QCOO) Stellingen (QCOO + dagvoorzitter) Afsluiting en dank (dagvoorzitter)

Programma 9:00 – 9:15 Introductie door de dagvoorzitter 9:15 – 10:45Tafeldiscussie (staand) 10:45 – 11:00 Koffie 11:00 – 11:30Presentatie hoofdlijnen offerte & planning 11:30 – 12:30 Quiz met stemkastjes (zittend theaterzaal)

Enkele uitkomsten van 25 maart 2014 Zorg voor een regionale sociale kaart Zorg voor een mogelijkheid voor netwerken / experimenteren zorgaanbieders, voorliggend werkveld, werkgevers etc. Samenwerking tussen professionele zorg / ondersteuning en vrijwilligers stimuleren

Enkele uitkomsten van 25 maart 2014 Kwaliteit/certificering houden. Wel ruimte voor pilots, kwaliteit ten goede. Inhoudelijk kwalitatieve, resultaat afspraken. Samenwerken met oog voor maatwerk. Doelgroepen door elkaar niet altijd toepasselijk. zorg voor een mogelijkheid voor contacten/ netwerken/experimenteren zorgaanbieders, voorliggend werkveld, werkgevers etc! Keuzevrijheid: de klant zou een cocktail van zorg moeten kunnen kiezen. Samenwerken tussen professionele organisaties en vrijwilligers is lastig Samenwerken om innovatie te kunnen bieden. Er staat wat te gebeuren. Er kan een slagveld ontstaan onder aanbieders. Met name zorg om slagveld bij cliënten. Aanbieders hebben behoefte aan regie. Ontschotting van de bestaande doelgroepen. Tot op bepaalde hoogte is daar draagvlak voor. Kan niet voor iedereen. Oog hebben voor huisartsen, hen betrekken: poortwachters. Van wijkteam dat zich bezig houdt met hondenpoep, overlast etc, naar een sociaal wijkteam, dat zich bezig houdt met welzijn, opvoeding, zorg etc.

Keuzes gemaakt Uitgangspuntennotitie Transitie AWBZ-Wmo – Inhoudelijk op hoofdlijnen Uitgangspunten inkoop Wmo 2015, o.a. – Inkoop In eerste instantie uitnodiging aan de huidige aanbieders en overige bij de gemeente bekende aanbieders Daarna weer mogelijkheid tot toetreding na 1 januari 2016 Twee percelen per maatwerkvoorziening: 1.Beperkt aantal aanbieders 2.Alle aanbieders

Keuzes nog te maken Inhoudelijk / kwaliteit specifiek maken – Kwaliteitseisen aan de aanbieder – Kwaliteitseisen aan de dienstverlening Wat is goed? Wat kan beter? Hoe te meten? Gaan we vandaag mee aan slag

Tafel indeling Op uw kaart staat aan welke tafel/stelling u deelneemt Tafel 1zaal: …. Tafelvoorzitter Gert van Enk en Rook Sintmaartensdijk Stelling 1 Tafel 2zaal: …. Tafelvoorzitter Chris HermansStelling 1 Tafel 3zaal: …. Tafelvoorzitter Gert Gerritsen en Willem RutgersStelling 2 Tafel 4zaal: …. Tafelvoorzitter Dyon EgbertsStelling 2 Tafel 5zaal: …. Tafelvoorzitter Gerrit van ManenStelling 3 Tafel 6zaal: …. Tafelvoorzitter Roel VerhagenStelling 3 Tafel 7zaal: …. Tafelvoorzitter Maaike Rennen en Bert van BeekStelling 4 Tafel 8zaal: …. Tafelvoorzitter Martin PrinsStelling 4 Tafel 9zaal: …. Tafelvoorzitter Alma Knol-van Maanen en Anton KetelaarsStelling 5 Tafel 10zaal: …. Tafelvoorzitter Lennart FagelStelling 5

Stellingen 1.Elke gecontracteerde instelling is in het bezit van een kwaliteitskeurmerk (HKZ, ISO, PREZO etc) om daarmee aan te tonen dat de instelling voldoet aan een minimale basisnorm van kwaliteit. 2.De kwaliteitsindicatoren die door de zorgverzekeraar gesteld werden, is een goede graadmeter voor kwaliteit (bijvoorbeeld uitvoeren van tevredenheidsmetingen, bezitten van een actueel verbeterplan, etc) 3.Alleen de klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid zeggen iets over de kwaliteit en doeltreffendheid van zorg- en dienstverlening 4.Afrekenen op resultaat gaat door middel van een bonus-malus systeem 5.Gemeente gebruik de zelfredzaamheidsmatrix als enige meetinstrument

PAUZE

Programma 9:00 – 9:15 Introductie door de dagvoorzitter 9:15 – 10:45Tafeldiscussie (staand) 10:45 – 11:00 Koffie 11:00 – 11:30Presentatie hoofdlijnen offerte & planning 11:30 – 12:30 Quiz met stemkastjes (zittend theaterzaal)

25 maart 2014

Visie / belangrijkste uitgangspunten De burger staat centraal. Doelgroepbenadering loslaten Meer met minder Een laagdrempelige toegang gevolgd door Het Gesprek met gekantelde werkwijze (wat kun je zelf, wat kun je leren, wat kan je netwerk, welke algemene voorzieningen kun je gebruiken en zo nodig Hulp op Maat) We faciliteren integrale samenwerking Geen volumeopdrijvende prikkels, maar afrekenen op inhoudelijk resultaat en maatschappelijk effect Keuzevrijheid voor de burger

Visie / belangrijkste uitgangspunten (2) Twee percelen: – Perceel 1: Een beperkt aantal aanbieders wordt gecontracteerd – Perceel 2: Alle huidige aanbieders die voldoen aan de minimum eisen worden gecontracteerd Contractduur: 2 jaar met 2 of 4 keer een verlenging van 1 jaar U maakt een plan van aanpak kwaliteit en resultaten gericht op transformatie. Na 1 ½ jaar een instap- en uitstapmoment bij perceel 2 Zaken doen met integere bedrijven met continuïteit, beroepsbekwaam Kwaliteitseisen dienstverlening: aan medewerkers, klanttevredenheid Meetlatten: bijvoorbeeld een cliënttevredenheidsmeting

Inkoopdocument Inleiding – O.a. doelstelling, productomschrijving en perceelindeling, (duur) overeenkomst, in-/uitstroom Uitgangspunten procedure – O.a. planning, contactpersoon, voorwaarden Eisen aan de aanbieder – O.a. uitsluitingsgronden, geschiktheid Speerpunten en gevraagde dienstverlening (algemeen) Programma van eisen (specifiek) – O.a. inhoudelijke eisen (bijv. eisen t.a.v. het product / de dienstverlening), eisen t.a.v. plan van aanpak, commerciële eisen Offerte en beoordeling – O.a. inschrijving perceel + capaciteit, omschrijving maatwerkvoorziening, plan van aanpak, prijs

Inkoopdocument (2) Huidige ideeën – Per maatwerkvoorziening twee percelen 1.Beperkt aantal aanbieders 2.Alle aanbieders die voldoen aan de gewenste kwaliteit – Aanbieders schrijven in op beide percelen of niet – Looptijd: – In- en uitstapmomenten Uitstap mogelijk na 1 ½ jaar bij niet functioneren / veranderen of vrijwillig Instap mogelijk na 1 jaar (perceel 2)

Inkoopdocument (3) Huidige ideeën (2) – Minimaal te voldoen aan de gestelde eisen – In te dienen offerte Keuze maatwerkvoorziening(en) + beschikbare capaciteit Omschrijving invulling maatwerkvoorziening Plan van aanpak ‘kwaliteit en resultaten’ Prijs – Perceel 1: selecteren van enkele aanbieders – Perceel 2: minimumkwaliteit is contract

Planning inkooptraject ActiviteitDatum Versturen offerte aanvraag19 juni 2014 Indienen van de vragen7 juli 2014 Concept beantwoording15 juli 2014 Marktbijeenkomst22 juli 2014 Definitieve beantwoording28 juli 2014 Ontvangst offertes18 augustus 2014 Voorlopige gunningBegin september Definitieve gunningEind september

Stemkastjes Quiz Op uw stoel ligt een stemkastje De dagvoorzitter legt u een ruim 20 vragen voor Zodra hij u daarom vraagt krijgt u beperkt de tijd om antwoord te geven Bij een aantal vragen vraagt de dagvoorzitter om een reactie uit de zaal De uitslag van de vragen doen we bij het visiedocument uitgangspunten inkoop begeleiding en we houden er rekening mee bij de verdere uitwerking