Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
SBC blok 3 TDI 2011.
Een lessenserie van drie lessen
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ho 8: Portfolio.
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
De dag van het solliciteren Blok 1
Onze doelen en visie in beeld
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Gespreksvaardig-heden
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Onderzoeksvaardigheden 3
Kijken naar Kinderen Week 4
Studieloopbaancoaching
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pemprl.
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 1.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Praktijkervaring & Reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Talent in Ontwikkeling
Anders kijken, anders doen
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Talent in Ontwikkeling
Keuzedeel internationalisering
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

slc

Hoe gaat het ??

4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht reflecteer je op jouw studievoortgang tot nu toe. Wat gaat je goed af? En wat vind je lastig? Lukt het je tot nu toe om je studieactiviteiten goed te plannen en te organiseren? Ben je tevreden over je behaalde studieresultaten van kwartaal 1? Waarom wel, waarom niet? Wat heb je geleerd over je eigen studievaardigheden? Wat wil je dit kwartaal anders aan gaan pakken? Lees vervolgens hoofdstuk en maak een leerstijlentest (Kolb en/of Vermunt) Je kunt deze tests vinden op internet. Je verwerkt de uitwerking en de uitslag in een verslag waarbij je reflecteert op de uitslag van de test(en): - Komt de uitslag overeen met wat je had verwacht? Zo niet, waar ligt dat aan, denk je? - Wat betekenen de uitslagen voor jou? (bijv. de manier waarop je dingen het beste kunt aanpakken, de werkvormen die jou het beste liggen etc.)

4.6 Opdracht: Mijn beroepshouding Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via - Zelfbeoordeling + 360° feedback Allereerst reflecteer je op alle beroepshoudingsaspecten PEM en je geeft in de lijst (bijlage 3) per beroepshoudingsaspect aan op welk niveau je nu zit. Je gebruikt hiervoor de vragen uit stap 1 van de ICH methode. Het beoordelen van je eigen niveau is best een lastige klus en zelfreflectie is hiervoor een vereiste. Neem hiervoor dus rustig de tijd en ga hier serieus mee aan de slag! Tegelijkertijd organiseer je onder je collega’s op je praktijkplek en onder een aantal van je medestudenten een 360° feedback. 360° feedback wordt binnen deze opleiding ingezet als methode om informatie te verzamelen over het functioneren van jou als beginnend beroepsbeoefenaar. Voor deze 360° feedbackopdracht vraag je aan minimaal 3 collega’s op jouw praktijkplek en aan minimaal 3 medestudenten om de lijst beroepsaspecten PEM voor jou in te vullen. Deze collega’s en medestudenten geven aan op welk niveau jij de verschillende aspecten beheerst. Als je de ingevulde lijst terug ontvangt bespreek je deze goed met de feedbackgever en vraagt om een onderbouwing. Vraag om tips en tops! Vervolgens reflecteer je op alle verkregen resultaten en beantwoord de volgende vragen: - Hoe vond je het om de feedback te vragen en te ontvangen? - Wat valt je op? Komen er dingen naar voren die je niet had verwacht? - Welke conclusie(s) kun je trekken? Alle ingevulde lijsten (dus ook die van jezelf) voeg je toe aan deze opdracht.

Leerdoelen Als je de zelfbeoordeling en de 360° feedback hebt afgerond kies je 4 beroepshoudingsaspecten waar je dit studiejaar aan wilt gaan werken om je hier verder in te ontwikkelen. (Dit zijn natuurlijk niet de beroepshoudingsaspecten feedback geven en feedback ontvangen want daar werk je al aan voor opdracht 4.4). Geef duidelijk aan waarom je deze 4 beroepshoudingsaspecten hebt gekozen. Wat is jouw motivatie en inspiratie? Ieder gekozen beroepshoudingsaspect werk je uit volgens de ICH methode (bijlage 4) en daarna ga je actief aan de slag om je leerdoelen dit studiejaar te kunnen behalen!