slc
Hoe gaat het ??
4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht reflecteer je op jouw studievoortgang tot nu toe. Wat gaat je goed af? En wat vind je lastig? Lukt het je tot nu toe om je studieactiviteiten goed te plannen en te organiseren? Ben je tevreden over je behaalde studieresultaten van kwartaal 1? Waarom wel, waarom niet? Wat heb je geleerd over je eigen studievaardigheden? Wat wil je dit kwartaal anders aan gaan pakken? Lees vervolgens hoofdstuk en maak een leerstijlentest (Kolb en/of Vermunt) Je kunt deze tests vinden op internet. Je verwerkt de uitwerking en de uitslag in een verslag waarbij je reflecteert op de uitslag van de test(en): - Komt de uitslag overeen met wat je had verwacht? Zo niet, waar ligt dat aan, denk je? - Wat betekenen de uitslagen voor jou? (bijv. de manier waarop je dingen het beste kunt aanpakken, de werkvormen die jou het beste liggen etc.)
4.6 Opdracht: Mijn beroepshouding Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via - Zelfbeoordeling + 360° feedback Allereerst reflecteer je op alle beroepshoudingsaspecten PEM en je geeft in de lijst (bijlage 3) per beroepshoudingsaspect aan op welk niveau je nu zit. Je gebruikt hiervoor de vragen uit stap 1 van de ICH methode. Het beoordelen van je eigen niveau is best een lastige klus en zelfreflectie is hiervoor een vereiste. Neem hiervoor dus rustig de tijd en ga hier serieus mee aan de slag! Tegelijkertijd organiseer je onder je collega’s op je praktijkplek en onder een aantal van je medestudenten een 360° feedback. 360° feedback wordt binnen deze opleiding ingezet als methode om informatie te verzamelen over het functioneren van jou als beginnend beroepsbeoefenaar. Voor deze 360° feedbackopdracht vraag je aan minimaal 3 collega’s op jouw praktijkplek en aan minimaal 3 medestudenten om de lijst beroepsaspecten PEM voor jou in te vullen. Deze collega’s en medestudenten geven aan op welk niveau jij de verschillende aspecten beheerst. Als je de ingevulde lijst terug ontvangt bespreek je deze goed met de feedbackgever en vraagt om een onderbouwing. Vraag om tips en tops! Vervolgens reflecteer je op alle verkregen resultaten en beantwoord de volgende vragen: - Hoe vond je het om de feedback te vragen en te ontvangen? - Wat valt je op? Komen er dingen naar voren die je niet had verwacht? - Welke conclusie(s) kun je trekken? Alle ingevulde lijsten (dus ook die van jezelf) voeg je toe aan deze opdracht.
Leerdoelen Als je de zelfbeoordeling en de 360° feedback hebt afgerond kies je 4 beroepshoudingsaspecten waar je dit studiejaar aan wilt gaan werken om je hier verder in te ontwikkelen. (Dit zijn natuurlijk niet de beroepshoudingsaspecten feedback geven en feedback ontvangen want daar werk je al aan voor opdracht 4.4). Geef duidelijk aan waarom je deze 4 beroepshoudingsaspecten hebt gekozen. Wat is jouw motivatie en inspiratie? Ieder gekozen beroepshoudingsaspect werk je uit volgens de ICH methode (bijlage 4) en daarna ga je actief aan de slag om je leerdoelen dit studiejaar te kunnen behalen!