Pemprl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Gesprekscyclus Quadraam
Presentatie introductie BGL
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Workshop “Beoordelen”
Portfolio Presentatie
Studieadviesregeling
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Bijeenkomst 1 – 24 September 2015
Studie Loopbaan Coaching
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Solliciteren: wat wil ik?
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Praktijkervaring & Reflectie
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Competentiegebied 1.1: ontwikkeling van het kind stimuleren
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
TRENDS 2014 Hafida
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
Toekomstgericht onderwijs
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Studieloopbaancoaching
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Ontwikkelingspsychologie 16september
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Onderhouden met Werktuigen en machines
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Kiezen voor keuzedelen
Digi(bord)boek project <titel project>
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Workshop “de coachende praktijkopleider”
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

pemprl

programma - Stand van zaken praktijkplek - Bewijzen bewijzenmap - Toelichting toets

Even de aandacht voor... Logboek Om de werkzaamheden die je uitvoert in de praktijk goed te registreren, houd je een logboek bij (zie portfolio). In dit logboek noteer je aan het eind van de week puntsgewijs welke werkzaamheden/activiteiten je hebt uitgevoerd. Door aan te kruisen welke kerntaak bij de uitgevoerde activiteit hoort, maak je een koppeling tussen het competentieprofiel en je werkzaamheden in de praktijk. Je logboek geeft dan een duidelijk beeld over je competitieontwikkeling: werk je aan alle kerntaken? Werk je evenveel aan alle kerntaken? Wanneer heb je aan bepaalde kerntaken gewerkt? Je begint dit logboek met een beschrijving van je praktijkplek.

Zelfbeoordeling, 0-meting competentieprofiel Inleverdatum: week 1.3 Inleveren via: inleverknop van module Praktijkleren via N@tschool. Met behulp van de 0-meting competentieprofiel (zie ‘Format portfolio’ op N@tschool) ga je aangeven wat voor ervaring je al hebt opgedaan met de prestatie-indicatoren van het PEM-competentieprofiel: wat is je startpunt? Waar sta je nu? Wat heb je al gedaan tijdens vorige opleidingen? Wat zijn je sterke en zwakke punten? Vervolgens kun je aan de hand van deze 0-meting bepalen hoe je verder gaat. Vul de 0-meting competentieprofiel in. Dit doe je door aan te kruisen met welke prestatie-indicatoren je al eerder kennis en/of ervaring hebt opgedaan. Let op! Je hoeft nog geen bewijzen te leveren. Wanneer je bij een kerntaak één of meerdere prestatie- indicaoren hebt aangekruist, geef je een korte beschrijving van die kennis en/of ervaring.

- Opdracht 4A deel I: zelfbeoordeling invullen Opdracht 4 A: Bewijzenmap en zelfbeoordeling jaar 1 periode 1 Inleverdatum: week 2.5, maandagmorgen voor 9.00 Inleveren via: inleverknop van module Praktijkleren op N@tschool. • Deel I: Zelfbeoordeling en feedback Vul de zelfbeoordeling in (zie ‘Format bewijzenmap’ deel I). Geef een oordeel over de mate waarin je de prestatie-indicatoren van deze periode beheerst. Motiveer je zelfbeoordeling: geef aan waarom je deze prestatie-indicator geen 6 of 10 geeft? Wat maakt dat je op dit cijfer staat? Wat kan je allemaal al? Wat kan je nog niet? Wees specifiek! Vraag je praktijkbegeleider om het ‘Feedbackformulier praktijkbegeleider periode 1’ uiterlijk in week 2.3 in te vullen (en aan jou terug te geven) en maak een afspraak om uiterlijk in week 2.4 het ingevulde feedbackformulier met de praktijkbegeleider te bespreken.

Zie bewijzenmap natschool Competentiegebied 1. Ontwikkeling van het kind stimuleren Kernaak 1.1 Zelfbeoordeling (1 t/m 10) a) Heeft kennis van de ontwikkelingspsychologie van jonge kinderen van 0-4 jaar.   b) Kent de verschillende pedagogische visies en werkwijzen van de VVE-methodieken voor het opvoeden en stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen. c) Draagt zorg voor de randvoorwaarden die nodig zijn voor het creëren van een pedagogisch klimaat waarin kinderen zich veilig, maar ook uitgedaagd voelen. d) Signaleert de behoeften van kinderen van 0-4 jaar op alle ontwikkelingsgebieden. e) Biedt kinderen passende activiteiten aan om hun ontwikkeling op specifieke ontwikkelingsgebieden (bijv. taal, motoriek etc.) te stimuleren.

Mijn motivatie voor deze beoordeling(uitgewerkt per prestatie-indicator):   b) c) d) e) Feedback van praktijkbegeleider (per kerntaak): Opvallende verschillen tussen de zelfbeoordeling en de feedback +verklaring (Indien er een verschil zit tussen de zelfbeoordeling en de feedback):

Beste Ad PEM-studenten uit jaar 1,   Na overleg in de toetscommissie is besloten enkele kleine aanpassingen in de toetsprocedure van Praktijkleren door te voeren. De planning voor de toets Praktijkleren 2015-2016 en de herkansing ziet er nu als volgt uit: (de wijzigingen zijn vetgedrukt) Jaar 1, periode 1: Week 2.5 (maandag voor 9.00 uur): formatieve toetsing bewijzenmap periode 1. Week 2.7: je ontvangt een feedbackfomulier en een voorlopige beoordeling van de bewijzenmap. Indien je een onvoldoende hebt, dan ga je werken aan de verbetering van je bewijzenmap a.d.h.v. de ontvangen feedback. Indien je een voldoende hebt, dan kun je ervoor kiezen om te werken aan de verbetering van je bewijzenmap om zo een ‘goed’ te kunnen behalen. Week 2.10 (maandag voor 9.00 uur): summatieve toetsing bewijzenmap periode 1: iedere student levert de (eventueel verbeterde) bewijzenmap in. Eventuele verbeteringen heb je geel gearceerd, zodat de docent gericht kan nakijken. Week 3.2: je ontvangt het definitieve beoordelingsformulier. Je beoordeling wordt ingevoerd in OSIRIS. Indien je een onvoldoende hebt, dan ga je werken aan de herkansing van de bewijzenmap. Week 3.9 (maandag voor 9.00 uur): herkansing bewijzenmap periode 1 (indien van toepassing). Eventuele verbeteringen heb je geel gearceerd, zodat de docent gericht kan nakijken.

Hoe zijn de werkzaamheden in de praktijk uitgevoerd en met welk resultaat? Wilt u bij de onderstaande competentiegebieden per kerntaak een waardering (1 = zeer slecht t/m 10 = uitstekend) en feedback geven. Competentiegebied Waardering (1 t/m 10) Feedback 1. Ontwikkeling van het kind stimuleren Kernaak 1.1 a) Heeft kennis van de ontwikkelingspsychologie van jonge kinderen van 0-4 jaar. b) Kent de verschillende pedagogische visies en werkwijzen van de VVE-methodieken voor het opvoeden en stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen. c) Draagt zorg voor de randvoorwaarden die nodig zijn voor het creëren van een pedagogisch klimaat waarin kinderen zich veilig, maar ook uitgedaagd voelen. d) Signaleert de behoeften van kinderen van 0-4 jaar op alle ontwikkelingsgebieden. e) Biedt kinderen passende activiteiten aan om hun ontwikkeling op specifieke ontwikkelingsgebieden (bijv. taal, motoriek etc.) te stimuleren.   2. (Mede)opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling Kerntaak 2.1 a) Betrekt de ouders/opvoeders bij de ontwikkeling van hun kind. b) Ondersteunt ouders/opvoeders bij dagelijkse opvoedvragen. c) Levert een inhoudelijke bijdrage aan ouderavonden.

Advies praktijkbegeleider: waarin zou de student zich verder moeten ontwikkelen?   Dit feedbackformulier wordt met de student besproken en naar de praktijkdocent gemaild.