IB Klankbordgroep: “Delen van ervaring en kennis om te verbeteren.” 6 oktober 2015
Programma Samenwerking met gemeenten/Porthos/Loket Korte punten –Trajectbegeleiders –Kinderraad –Melden bij Bron –Nieuwe formulieren –Netto/bruto Vragen Arrangementen Boekje
Samenwerking Porthos – Loket Kind op 1 Informatiebijeenkomst IB’ers
Porthos: Allen voor één, één voor allen…
Organisatievorm Porthos 10 Gebiedsteams Routeteam Porthos, RvdK, Veilig thuis, Veiligheidshuis Supervisoren en sleutelwerkers Backoffice: Casusbehandelaars & Juridisch medewerkers Frontoffice: Klantondersteuners
De belangrijkste uitgangspunten Mensen staan centraal. Het netwerk doet mee. (FNB) Ondersteuning en zorg worden op maat en de persoon, zijn situatie en het netwerk vormgegeven. Er is maar 1 plan
Het ondersteuningsplan Het ondersteuningsplan bestaat uit 3 onderdelen: - vraagverheldering - het plan - evaluatiemoment
Wmo / Jeugdwet versus WLZ Porthos is toegang tot de WMO en Jeugdwet. Porthos mag geen toegang verlenen tot zorg en ondersteuning die onder de verantwoordelijkheid van de Wet langdurige zorg valt. Het CIZ is hiertoe de toegang. Het is niet altijd meteen duidelijk of de gevraagde zorg of ondersteuning onder de WMO of de Jeugdwet valt of dat het een casus voor de WLZ is. Over het algemeen geldt dat 24-uurs toezicht een indicatie is dat het om de WLZ gaat
Vragen Opmerkingen Signalen Vragen?
Korte punten: wisseling TB Chantal Oude Elferink en Astrid de Groot gestopt Emmylou Hopmans uit dienst Herverdeling van hun scholen over de overige 5: –Evelien –Miriam –Janet –Ineke –Jolanda Zie voor de nieuwe indelingwww.swvkindop1.nl
Korte punten: Kinderraad 15/16 Woensdagmiddagen 13:30 uur -14:30 uur 4 november 2015 en 23 maart 2016 Bij RPCZ Ouders brengen en halen (of ze fietsen zelf) Max. 1 leerling per bestuur, liefst beide keren dezelfde –Archipel? –Primas? –Onze Wijs? –Prisma? –Respont?
Geachte ParnasSys-gebruiker, Met ingang van 1 augustus is het voor het regulier basisonderwijs verplicht om de registratie van het ontwikkelingsperspectief uit te wisselen met BRON. Het gaat hier om de leerlingen die een ontwikkelingsperspectief hebben omdat ze extra ondersteuning nodig hebben. Voor deze leerlingen heeft u ter bevestiging van de extra ondersteuning een onderwijsarrangement ontvangen van het samenwerkingsverband. Het is mogelijk dat u een ontwikkelingsperspectief heeft opgesteld voor leerlingen, zonder dat hier sprake is van extra ondersteuning van het samenwerkingsverband. Dat zijn bijvoorbeeld leerlingen met een eigen leerlijn of leerlingen die RT ontvangen. In dat geval dient u dit niet aan BRON door te geven en dus niet te registreren zoals hierboven aangegeven. U kunt bij deze leerlingen het ontwikkelingsperspectief in ParnasSys blijven gebruiken zoals u gewend was.
Korte punten: Melden bij Bron Melden van extra ondersteuning vanuit SWV Het hebben van extra ondersteuning ≠ het hebben van een ontwikkelingsperspectief juni-2015_tcm htmlhttps://duo.nl/Images/E-zine-PO-Special-editie-bo- juni-2015_tcm html
Korte punten: nieuwe formulieren “Formulier” voor wanneer je als IB zelf een nieuwe aanvraag gaat doen Formulier voor verlenging van een arrangement wat afloopt (kan op elk moment zijn) Formulier voor herindicaties SO Netto/bruto
Korte punten: vanuit loket Netto/Bruto Grote groep Rol R.T.
Korte punten: project artsen 1.Route HGPD 2.Route Kind op 1 3.Route jeugdarts –Als je de neiging hebt naar de huisarts te sturen –Als je de neigign hebt naar particuliere praktijk te sturen –POH/GGZ aanbod –M.n. zorggroep Walcheren = artsen Middelburg/ Oost-Souburg/Arnemuiden
Vragen …
Arrangementen 14-15
IB KB Di mi van 13:30-16:00 uur 12 januari mei 2016 Wijzigen je gegevens? Graag doorgeven aan
Voor wie wil Woensdag 14 oktober IB bijeenkomst O3 met 2 sprekers uur Raayberg Bergen op Zoom