VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari 2012
Opdracht(en) Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst) Procesadvisering Onderhandelen Maar ook: motivatie, problemen, planning
Welke opleiding willen we zijn wat voor gedrag/houding moet/kan van studenten verwacht worden binnen deze context en wat moeten wij daarvoor minimaal (concreet) zichtbaar maken. Studenten hebben begrip en kennis van de opleiding (en organisatie) waaraan zij actief deelnemen; Ze zijn inhoudelijk gericht, serieus en willen excelleren; Bij problemen, conflicten en mogelijkheden tot verbetering spreken studenten de juiste persoon op correcte wijze aan. Ze leren, indien mogelijk zonder interventies, om zaken om te buigen / veranderen naar positieve werkbare situaties; Studenten zijn gericht op het helpen van elkaar bij hun studie en gericht op het leveren van een bijdrage aan het verbeteren van hun studie; De docent bepaalt uiteindelijk wat er (in de klas) toegestaan wordt; De student is het visitekaartje van de opleiding;
Je bent leer- en nieuwsgierig, geïnteresseerd en treedt zaken met open mind tegemoet;. Je toont initiatief, bent kritisch en reageert pro-actief vanuit een positieve grondhouding. Je gaat respectvol om met collega studenten en personeel van V&M, zowel in verbale communicatie als in non-verbale communicatie; Problemen / conflicten worden besproken (en mogelijk opgelost) met de betreffende docent / student; Door kennisverwerving en kennisdeling (samenwerking) ben je gericht op het ontwikkelen van jezelf en van je collega studenten; Je neemt geen genoegen met minder dan een 8 en bereidt dus je lessen voor, maakt tijdig het huiswerk en leest de modulehandleidingen (goede voorbereiding); Je bent op samenwerking gericht en met een kritische blik lever je een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van je opleiding;
Fatsoenlijke en schone kleding; In de klas geen petjes; geen eten en de mobiele telefoon staat uit; Notebooks, laptops en tablets worden uitsluitend na toestemming van de docent toegelaten tot de les. Bij vertegenwoordiging van de opleiding (open dagen, voorlichting, etc.) kleding passend bij de beroepsgroep; Afspraak = afspraak, en dus (zeker) ook deadline = deadline; Je bent punctueel. Oftewel op tijd in de les; je leest je schoolmail meerdere keren per week; je vult evaluaties in; je reageert direct op mails en haalt uiteraard de gestelde deadlines; Je neemt studiebenodigdheden (boek, pen, rekenmachine etc.) mee naar de les indien je deze niet bij je hebt word je niet toegelaten tot de les. Je instelling en betrokkenheid maken je een trotse ambassadeur van de opleiding.
Aandachtspunten komende 1.5 jaar: -kiezen van minor -planning: voldoende studiepunten om te af te studeren?? P +120 studiepunten hoofdfase na tentamenperiode 1 schooljaar GOEDE PLANNING dus essentieel!!!
Opdrachten: modulehandleiding Reflecteren op competenties a.d.h.v. de ervaringen die je hebt opgedaan tijdens de stageperiode Heb je het juiste stagebedrijf/ juiste richting binnen vastgoedsector gekozen? Nog beter inzicht krijgen in je eigen kwaliteiten Wat vinden de personen in jou omgeving van jou? Wat zijn je doelen voor de toekomst Opdrachten: zie modulehandleiding Opdracht inleveren 4 april 2012
De studiepunten, 3 ECTS, zullen worden toegekend als: opdracht met een voldoende is afgerond en zowel in periode 3 als 4 een gesprek met zijn SLC coach heeft gevoerd. het vak onderhandelen en het vak procesadvisering met een voldoende is afgesloten Klassenvertegenwoordiger? Evaluatie P2 invullen: woensdag 15 feb.0830