VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari 2012.  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Sollicitatiegesprek.
Studieloopbaancoaching
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
huiswerk IAM competenties
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Studiecoach Bijeenkomst
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
MIS HET NIET! JE DIPLOMA.
Workshop “Beoordelen”
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Onze doelen en visie in beeld
Studieadviesregeling
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Solliciteren: wat wil ik?
STUDIELOOPBAAN COACHING Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Martine Bink 1.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Pemprl.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Social work Week 2.
Praktijkervaring en reflectie
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Wjk.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Transationele analyse (aka TA) Rotterdam, 26 augustus 2011.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Ik wens u veel personeel Personeel in de Praktijk Tips en Tools Melanie Andriessen, Auto Voskuilen Marleen van Reeden, BOVAG.
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Rollen binnen het werkplekleren
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Internationalisering info maart 2017
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
INFORMATIE AVOND OUDERS
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Ouders en school samen Maart 2016
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Sollicitatietraining
Blik op de toekomst.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Minor in het buitenland
Procedures aan begin van het jaar
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari 2012

 Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen Maar ook: motivatie, problemen, planning

Welke opleiding willen we zijn wat voor gedrag/houding moet/kan van studenten verwacht worden binnen deze context en wat moeten wij daarvoor minimaal (concreet) zichtbaar maken.  Studenten hebben begrip en kennis van de opleiding (en organisatie) waaraan zij actief deelnemen;  Ze zijn inhoudelijk gericht, serieus en willen excelleren;  Bij problemen, conflicten en mogelijkheden tot verbetering spreken studenten de juiste persoon op correcte wijze aan. Ze leren, indien mogelijk zonder interventies, om zaken om te buigen / veranderen naar positieve werkbare situaties;  Studenten zijn gericht op het helpen van elkaar bij hun studie en gericht op het leveren van een bijdrage aan het verbeteren van hun studie;  De docent bepaalt uiteindelijk wat er (in de klas) toegestaan wordt;  De student is het visitekaartje van de opleiding;

 Je bent leer- en nieuwsgierig, geïnteresseerd en treedt zaken met open mind tegemoet;.  Je toont initiatief, bent kritisch en reageert pro-actief vanuit een positieve grondhouding.  Je gaat respectvol om met collega studenten en personeel van V&M, zowel in verbale communicatie als in non-verbale communicatie;  Problemen / conflicten worden besproken (en mogelijk opgelost) met de betreffende docent / student;  Door kennisverwerving en kennisdeling (samenwerking) ben je gericht op het ontwikkelen van jezelf en van je collega studenten;  Je neemt geen genoegen met minder dan een 8 en bereidt dus je lessen voor, maakt tijdig het huiswerk en leest de modulehandleidingen (goede voorbereiding);  Je bent op samenwerking gericht en met een kritische blik lever je een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van je opleiding;

 Fatsoenlijke en schone kleding;  In de klas geen petjes; geen eten en de mobiele telefoon staat uit;  Notebooks, laptops en tablets worden uitsluitend na toestemming van de docent toegelaten tot de les.  Bij vertegenwoordiging van de opleiding (open dagen, voorlichting, etc.) kleding passend bij de beroepsgroep;  Afspraak = afspraak, en dus (zeker) ook deadline = deadline;  Je bent punctueel. Oftewel op tijd in de les; je leest je schoolmail meerdere keren per week; je vult evaluaties in; je reageert direct op mails en haalt uiteraard de gestelde deadlines;  Je neemt studiebenodigdheden (boek, pen, rekenmachine etc.) mee naar de les indien je deze niet bij je hebt word je niet toegelaten tot de les.  Je instelling en betrokkenheid maken je een trotse ambassadeur van de opleiding.

Aandachtspunten komende 1.5 jaar: -kiezen van minor -planning: voldoende studiepunten om te af te studeren?? P +120 studiepunten hoofdfase na tentamenperiode 1 schooljaar GOEDE PLANNING dus essentieel!!!

Opdrachten: modulehandleiding  Reflecteren op competenties a.d.h.v. de ervaringen die je hebt opgedaan tijdens de stageperiode  Heb je het juiste stagebedrijf/ juiste richting binnen vastgoedsector gekozen?  Nog beter inzicht krijgen in je eigen kwaliteiten  Wat vinden de personen in jou omgeving van jou?  Wat zijn je doelen voor de toekomst  Opdrachten: zie modulehandleiding Opdracht inleveren 4 april 2012

De studiepunten, 3 ECTS, zullen worden toegekend als:  opdracht met een voldoende is afgerond en zowel in periode 3 als 4 een gesprek met zijn SLC coach heeft gevoerd.  het vak onderhandelen en het vak procesadvisering met een voldoende is afgesloten  Klassenvertegenwoordiger?  Evaluatie P2 invullen: woensdag 15 feb.0830