PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de praktijk
Advertisements

De branche in kaart gebracht.
STRATEGISCHE PLANNING
Kamer van Koophandel Haaglanden
Politieke Besluitvorming
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Management : situering en begrip
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Facility management en inkoop
Logistiek management: begrippen en principes
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Opleiden van medewerkers
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Swot analyse
STRATEGIE STRUCTUUR CULTUUR LEIDINGGEVEN EERSTE TEKST VAN BLOK 4:
De Toekomst Marketing.
Doelen Soorten vormgeving.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
College 2 Marketingomgeving
Midden in de wereld:.
Het nut van Business Planning
Strategische Buurt Ontwikkeling
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
6 e jaar 1. 1) Accountancy 2) Fiscaliteit 3) Strategie, management en organisatie 4) Varia: HRM, zakelijke communicatie, … 5) Europese en internationale.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
De next steps Op weg naar regie en 2050
CIRCULAIRE ECONOMIE EN WERKGELEGENHEID BEST PRACTISE KRINGLOOP ZUID
Midden in de wereld:.
Waardeketen van Porter
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Grip op de regio raden aan het roer in de regio
Indeling van hoofdstuk 2
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Internationale handel
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Beleid en regelgeving Les 1.
International Business Practice
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Transcript van de presentatie:

PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1 PERSONEELSMANAGEMENT 2.1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1. omgevingsfactoren

PPT 2.1 : omgevingsfactoren DIRECTE OMGEVING : ( belang bij voortbestaan ) ( te beïnvloeden ) Leveranciers Afnemers Personeel Vermogensverschaffers INDIRECTE OMGEVING : ( niet of nauwelijks te beïnvloeden ) Demografisch Economisch Sociaal maatschappelijk Technologisch Ecologisch Sociale Politiek BEDRIJF

PPT 2.1 : omgevingsfactoren Belanghebbende Doel/belang Te beïnvloeden Leverancier Zorgen voor voldoende afname en correcte betaling Contract met voorwaarden Klant Goed product ( of dienst ) tegen juiste prijs Reclame en/of afspraken Personeel Prettig en uitdagend werk met carrièrekansen tegen betaling Inspelen op wensen Vermogensverschaffer Rendement op geïnvesteerd vermogen. Optimaal rendement Overheid (gemeente) Werkgelegenheid en belastinginkomsten Samenwerken en subsidies

PPT 2.1 : omgevingsfactoren Het bedrijf : HET BESTUURSPORCES /MANAGEMENT : Doelstelling ( product / markt ) Beleid ( Keuzes ) Planning ( in tijd ) Organiseren ( wie doet wat ) Leiding geven input transformatie output

PPT 2.1 : omgevingsfactoren Het management : Stelt de doelstelling op ( product /markt ) en maakt keuzes ( lage prijs/meer vestigingen ) Je geeft aan in de tijd wanneer je wat gaat doen en wie wat gaat doen Je geeft leiding aan primair proces : Input : Personeel, materiaal, gebouw Transformatie : Verkoop / knippen/ed Output : resultaat : omzet , tevredenheid 1 : Strategisch 2 : Tactisch 3 : Operationeel