Gespreksvaardig-heden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Presentatie introductie BGL
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
Een biologisch onderzoek
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Creative tools Dit is de titel van de module
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ho 8: Portfolio.
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Natuurwetenschappelijk verslag
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Workshop “Beoordelen”
Onderzoek doen een methodische aanpak
Gespreksvaardigheden
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Welkom bij de dialoogbijeenkomst
Portfolio Presentatie
Onderzoeksvaardigheden 3
Pemprl.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Opdrachten en eindopdracht
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Het onderzoeksverslag
Anders kijken, anders doen
Studieloopbaanbegeleiding
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Burgerschap Samenwerkend leren
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Gesprekstechnieken Les 6.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Gespreksvaardig-heden Week 7

Programma Plenair oefenen Oefenvragen tentamen Tips reflectiegesprek

Voorbeeldvragen Wat is GEEN open E-in vraag? 0 wat vind je het aantrekkelijke? 0 wat betekent het voor jou om in een hecht team te werken? 0 vind je het team hecht? 0 welke ervaring heb je met werken in een hecht team? Kenmerkend voor het diagnose-receptmodel is: 0 de hulpvrager vertelt zijn verhaal en de deskundige geeft een oplossing als antwoord 0 de hulpverlener en de client puzzelen samen wat de beste oplossing kan zijn 0 de hulpverlener vraagt steeds door totdat hij eenoplossing voor het prbleem weet 0 de hulpvrager stelt vragen aan de deskundige en komt zelf tot de oplossing Bij een samenvatting kun je verschillende keuzes maken. Welke is NIET juist: 0 beknopt verwoorden van de gevoelens  0 beknopt beschrijven van het gedrag  0 beknopt opsommen van de feiten 

Tips reflectie gesprek Vorm: Je levert je verslag in zonder taalfouten, met een prettig leesbare lay-out, een overzichtelijke bladspiegel en een neutraal voorblad met daarop je naam, studentnummer, code van de module, leerjaar, studiejaar, naam docent. Het verslag is max vijf blaadjes: voorblad, voorwoord, verslag (2A4), nawoord. Laat de vorm eventueel controleren door een medestudent. Wanneer het verslag aan deze criteria voldoet gaat de docent over tot beoordeling van de inhoud

Tips reflectie gesprek Functie: Het reflectieverslag is een verslag waarop de docent je gaat beoordelen Hierbij wordt gelet op je vordering op het gebied van je gespreksvaardigheden en de mate waarin je de theorie hebt verwerkt. Dit laatste blijkt uit de wijze waarop je je kennis hebt toegepast in het gesprek en dat kunt toelichten en verantwoorden in het verslag. Zorg er dus voor dat deze twee aspecten door jou naar voren worden gebracht.

Tips reflectie gesprek Inhoud: Het is dus belangrijk dat je jouw vorderingen beschrijft aan de hand van je persoonlijke leerdoelen en de leerdoelen die worden gesteld in de handleiding. Je beschrijft hoe jouw leerdoelen in het genoemde gesprek aan bod zijn geweest en in hoeverre je deze in dit gesprek hebt behaald. Ook hierin verwerk je de theorie die je hebt bestudeerd, gebruikt in de voorbereiding, uitvoering en verslaglegging van je gesprekken. Ook wordt duidelijk in hoeverre je bewust bent van de toepassing van je gespreksvaardigheden. Je beschrijft dus waarom je het gesprek hebt gevoerd zoals je het hebt gevoerd (metacommunicatie) en of dat het beoogde effect heeft gehad. Daar mag je het boek bij gebruiken om je wijze van vraagstellen toe te lichten. Let erop dat je je uitspraken onderbouwd en vanuit de theorie toegelicht

Tips reflectie gesprek In een voorwoord geef je aan hoe je stuk is opgebouwd en eventuele bijzonderheden van het gesprek en in het nawoord kun je evt kort een opmerking kwijt over je leerervaring en proces..   Aftekenlijstje voor de docent ziet er als volgt uit: Niveau verwerking leerdoelen <- 3 4 5 6 7 8 -> Niveau algemene gespreksvaardigheden <- 3 4 5 6 7 8-> Niveau toepassing kennis theorie <- 3 4 5 6 7 8-> Gemiddeld: ……. Opm. Dit cijfer vormt 50% van je eindcijfer.

Plenair oefenen

Succes met leren (en de afronding jaar 2!)