Titel presentatie Mette van Duijn & René Zegerius Gemeente Amsterdam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse van incidenten
Advertisements

Wie gaat daar eigenlijk over?
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
In samenwerking met 13 maart 2014.
Veilig Jeugdwerk Veilig Jeugdwerk is jeugdwerk met gezonde verhoudingen tussen leidinggevenden en deelnemers. Het is van belang om mogelijk misbruik te.
Marijke de Jong Clusterhoofd veiligheid
Veilige Publieke Taak Veiligheidsregio Hollands Midden
Definitie Huiselijk Geweld is geweld in de relationele sfeer
Samenwerking RE  RB in Zuid-Limburg 18 november 2011Ton Borm & Rob Drummen.
Preventie van schade naar aanleiding van agressie
Taakinvulling door de rekenkamer
Incident & Probleem management
Jeugdbescherming en Jeugdreclassering
Escaleren kun je Leren 
CASE VDAB: Als een vonkje vuurwerk wordt …
Patiëntveiligheid VIM in de praktijk
Systeemtoezicht ‘Vertrouwen is goed, controleren is beter’
Directe Hulp bij Huiselijk Geweld
Presentatie startbijeenkomst
Agressie tegen publieke dienstverleners
2030 Vlaardings Café 17 juli veilig schoon onderhoud 2030 op weg naar 2030 maar……. ook nu al van belang.
Informatiebijeenkomst
Bijpraten over de Wmo
Producten & Werkprocessen
Werken met de Friese meldcode
H ET BELEID VAN DE OVERHEID CRIMINALITEIT Zelfs problemen hebben recht op bestaan, los ze derhalve niet op. Karel Jonckheere: Vlaams schrijver en dichter.
GENEESKUNDIGE EN GEZONDHEIDSDIENST AMSTERDAM
1 Programma Opening De aanpak van woonoverlast vanuit de woningcorporatie, Hester van Buren (RvB Rochdale) De aanpak van woonoverlast:
3 Overlastgevende Gezinnen in de Diamantbuurt
Treiteraanpak Amsterdam. Definitie treiteren Herhaaldelijk terugkerend wangedrag van personen of groepen tegen specifieke personen of huishoudens. Dit.
Welkom Jaarvergadering Donderdag 12 november 2015 BPV Alert.
Riet van Loon 25 juni Ketenpartners aanpak woonoverlast Politie Woningcorporaties Gemeente: veiligheid, ggd, sozawe Buurtbemiddeling GGZ Maatschappelijk.
Presentatie startbijeenkomst
Regiovisie huiselijk geweld en kindermishandeling Veilig Thuis in Weststellingwerf Commissie Sociaal Domein 9 december 2014.
INFORMATIEAVOND VOORKOM WONINGINBRAAK/BABBELTRUC Maandag 7 april 2014.
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
Het Centrum voor Jeugd en Gezin en het Veiligheidshuis Inleiding door Aad Kouwenhoven.
Bijeenkomst Discriminatie in de woonomgeving. 2 Programma Ontvangst, met koffie en thee Aanleiding en doel Dhr. L. Hofmans,
Presentatie Regionaal beleidsplan Noord-Nederland 1 Concept Regionaal Beleidsplan Noord-Nederland.
Zonder transformatie ook geen transitie FACT en SWT samen! Ferd Crone burgemeester van Leeuwarden F-ACT congres 18 september….. Heerenveen/DKV.
Basiseenheid Brunssum/Onderbanken/Nuth/Voerendaal Commissie Nuth
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Wat gebeurt er met de extramurale cliënten GHOR Femke Spruit – Beleidsmedewerker INTERNOS Jaap Staal – Ambtenaar Rampenbestrijding Gemeente Binnenmaas.
TVTA* Reductie 20% Amsterdam- Schiphol-Utrecht Eigenaar: Team TAO’s** veroorzaakt door project Eigenaar: Frits Verheij Gemiddelde Functiehersteltijd Eigenaar:
1 Wie / wat is de GHOR?. 2 Definitie GHOR Organisatie voor: Coördinatie, aansturing en Regie geneeskundige hulpverlening Advisering gemeenten en andere.
Calamiteiten in het sociaal domein Raadsinformatieavond 7 juli 2015.
Gegevensuitwisseling Politie > DCMR Hoe werkt dit in de regio Rijnmond? Jan van’t Verlaat, politie Rotterdam-Rijnmond Chris Smit, DCMR, MilieudienstRijnmond.
Functioneren sociale wijkteams in Leiden 1 september 2016 Presentatie aan Onderwijs en Samenleving.
Lessen uitval vitale infrastructuur Sabine van Rossenberg Coördinerend inspecteur, Inspectie Veiligheid en Justitie.
Handhaving orde en veiligheid in de Dordtse horeca
Financiering van de zorg
Witte kolom vanuit burgemeestersperspectief Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters 1.
Cijfers Meldpunt Overlast Gemeente Brunssum
Vroegsignalering OGGZ Klein, Snel en Samen
Marijke Mahieu Vertrouwenspersoon/adviseur NOC*NSF.
12.2 Totstandkoming van een wet
Landelijke expertbijeenkomst coördinatoren woonoverlast De Amersfoortse aanpak 15 september 2016 / Renate de Wit.
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Kinderen beschermen we samen
POGGL Themadag 11 november 2014
Rondetafelgesprek Uitvoeringsprogramma Handhaving
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Samen op weg naar een rookvrij terrein
GENEESKUNDIGE EN GEZONDHEIDSDIENST AMSTERDAM
Het Stuurinteractiemodel
Amnesty Schrijfmarathon
Regie en Informatiedeling verwarde Personen ‘10 in Twente’
Geweld hoort nergens thuis
“Dilemma’s bij vermoedens van huiselijk geweld en kindermishandeling
Van Twitter naar toezicht: omgaan met het burgerperspectief bij incidenten Robert Mout Mark Taal.
Transcript van de presentatie:

Titel presentatie Mette van Duijn & René Zegerius Gemeente Amsterdam Treiteraanpak Mette van Duijn & René Zegerius Gemeente Amsterdam 16 november 2015 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003

Aanleiding Twee casus bekend bij de burgemeester waarbij slachtoffers van jarenlange intimidatie zijn verhuisd. Doel Slachtoffers van intimidatie in de woonomgeving te beschermen. Uitgangspunt is dat eventueel daders verhuizen, niet slachtoffers. De overlast moet stoppen.

(Escalatie)Structuur Burgemeester Stadsdeelregisseurs Top Tien Team Programmateam

25 april 2017 Casus Fam X Dhr W Fam B

Instrumenten(koffer) Kernteam Buurtonderzoek Analyse Scenario’s Escalatie Strafrecht Zorg Bestuursrecht Toezicht (personen/camera’s)

Dilemma’s Wat te doen met niet meewerkende treiteraars in een koopwoning? Welke mogelijkheden zijn er om een zorgtraject van een treiteraar te verkorten zodat een hardnekkig en ingrijpend treiterprobleem mogelijk sneller kan worden opgelost? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat burgers die in een treitersituatie verkeren, eerder melding doen bij de overheid? Hoe kunnen we er vervolgens voor zorgen dat uitvoerders potentiële treitercasus herkennen en intern escaleren?

Dilemma’s Waar houdt de verantwoordelijkheid van de overheid op richting slachtoffers die (eindelijk) een uitweg zien uit de veelsoortige langdurige problemen waar zij mee te maken hebben gekregen en hulp willen van die overheid? Hoe kunnen we voorkomen dat een overlastsituatie/een incident escaleert tot een structureel en ingrijpend treiterprobleem? Kunnen potentiële treiteraars bijvoorbeeld worden afgeschrikt?

Vragen?