De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Regie en Informatiedeling verwarde Personen ‘10 in Twente’

Verwante presentaties


Presentatie over: "Regie en Informatiedeling verwarde Personen ‘10 in Twente’"— Transcript van de presentatie:

1 Regie en Informatiedeling verwarde Personen ‘10 in Twente’
Conrad Auerbach, Jaap Dubbeldam, Wilma Meere, Mediant/Gemeente Hellendoorn

2

3 Casus Miranda Miranda, vrouw 35 jaar
Haar zoon woont bij de moeder van Miranda Geen overeenstemming over de begeleiding en doelen met hulpverlening Veroorzaakt overlast in de buurt en rond haar woning (geluidsoverlast, vernieling, stalking) Familie is betrokken maar ook wanhopig Zonder RM onttrekt ze zich aan behandeling Miranda wordt uit de woning gezet en krijgt een (korte) RM maatregel Wat wordt ons plan?

4 Aanmelding Regionale aanpak Tien in Twente:
Stap 1: Is er sprake van verward gedrag in combinatie met zeer ernstige overlast of een risico voor cliënt/omgeving? Ja: Aanmelden bij Projectleider, Wilma Meere Nee: Lokale zorgstructuur Stap 2: Contact met gemeente, Veiligheidshuis en casus coördinatoren en ervaringswerkers Mediant en Dimence. Ja: Door naar stap 3 Stap 3: Alle betrokkenen gaan samen in overleg. Het liefst met cliënt, naast betrokkenen en ervaringsdeskundigen. 10 in Twente

5 Rollen aan de ronde tafel
Moeder van Miranda Casus coördinator Tien in Twente Wijkagent Ervaringswerker Spv-er die Miranda al jaren kent Gezinsvoogd Procesregisseur gemeente Medewerker woningbouwvereniging Psychiater WE NODIGEN HET PUBLIEK VAN HARTE UIT AAN TE SCHUIVEN EN VANUIT DE RODE ROLLEN MEE TE DENKEN OVER DE CASUS

6 Individuele Checklist CO24 DAK voor Miranda
Heeft Miranda bezoek gehad of zijn er positieve contacten geweest? Praat Miranda boos en agressief over haar familie en ex partner? Zijn er nieuwe overlast of stalking meldingen bekend? Stond Miranda open voor contact met de persoon die de melding deed? (waaruit blijkt dat wel/niet?) Wat is in het laatste contact belangrijk voor Miranda? Is er contact geweest met haar zoon Jaimy?

7 Hoofddoel (eventueel tussendoelen vermelden) Kansen: Problemen:
PLAN VAN AANPAK Geef een weergave van de belangrijkste afspraken en de patronen/valkuilen die cliënten hebben op de verschillende leefgebieden. Geef aan welke kansen en sterke punten er zijn op dit moment (wat willen cliënten zelf en waar liggen hun sterke kanten en welke hulpbronnen zijn aanwezig of moeten geactiveerd worden?) Hoofddoel (eventueel tussendoelen vermelden) Kansen: Problemen: Hulpbronnen (Zowel formeel als informeel netwerk): Informeel netwerk: Formeel netwerk:. Centrale lijn in aanpak: Prioritering hoofd en bijzaken Wat is er nodig, gelet op de kansen en wat er mis is en mis kan gaan?

8 Leefgebied Problemen Kansen Hulpbronnen Wonen Werk Onderwijs/scholing Financiën/schulden Gezondheid/welzijn Relaties Recreatie/vrije tijd Zorg/hulpverlening Politie/justitie/ gedwongen kader

9 Ons Doel: Voorkomen en verminderen van escalatie
Op tijd er bij zijn door Verbeteren van vroegsignalering, beoordeling en doorgeleiding; Vroegtijdig ingrijpen; Op basis van een persoonlijk profiel het handelingsperspectief vergroten. Inzet Backoffice CO24dak Verbeteren van regie en informatiedeling Dank voor jullie aandacht! Meer info op #verwarde personen 10 in Twente


Download ppt "Regie en Informatiedeling verwarde Personen ‘10 in Twente’"

Verwante presentaties


Ads door Google