Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER 2009 2.Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeling Noordrand Zevenbergen
Advertisements

stand van zaken februari 2008
Project Zuidelijke Ringweg Groningen (fase 2)
Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
Onderdelen: Waddenzee en Noordzeekustzone
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Stand van zaken Werkplaats Slim & Snel verbinden
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Beschermde planten en dieren binnen omgevingsvergunning
Stand van zaken verbreding A27
Varianten-studie dubbele overweg
Nr. 3, augustus 2013 ‘Ruimte om te leven met water’ PROJECT KOSTVERLORENSTRENG en KLOOSTERZIELSTRENG Waar staan we nu? In de afgelopen periode is gewerkt.
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Reconstructie Drachtsterplein ….. Realisatie eerste onderdeel project Drachtsterweg e.o. ….. 5 juli 2011.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
A9 en Gaasperdammerpad Fietsersbond illustratie 1 bij onze brief van 16 april 2014.
Structuurvisie Buisleidingen
Vervanging Tafelbrug Zuidhorn
Bestemmingsplan Abbenes algemene informatie proces bestemmingsplan.
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Aanpak N629: één project, twee delen
Variant 1 ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Huidige hoogte (ca. 1 meter) ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
de missing link De natuurkaart is samengesteld door stadsontwikkeling & beheer in opdracht van de gemeente ( ) p.35.
Wanneer en hoe regel je je financiering. Programma Welkom Voorstellen Svn en bank Toelichting op proces financiering Vragen.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Decentralisaties en gegevensverwerking. Even voorstellen Henk Wolsink Teamleider Algemeen Juridische Zaken gemeente Hengelo Adhoc werkgroep privacy provinciebreed.
Informatieavond herinrichting N236 Gooilandseweg Weesp
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
Procedure bij de gemeente Cees Ortelee. Opbouw presentatie 1. Stand van zaken bij de gemeente 2. Vervolg: Bestemmingsplanprocedure 3. Vragen.
Agenda Klankbordgroep Jongkindlaan Startnotitie Modernisering De Vleugels Wijkknooppunt Huidige bouwplannen Mening organisaties Conclusies.
Millingerwaard en Waalwaard Verplaatsing De Beijer Commissie Ruimtelijke Ordening en Water 9 januari 2013 Patricia van Eijndthoven / Jan van Dooren Projectleiders.
7 november 2012 Geluidonderzoek Project knooppunt Hoevelaken Stand van zaken november 2012 Arold Brand (RWS) RWS
Woonrijpmaken de Schans Informatieavond voor bewoners Maandag 8 juli 2013.
ROTTERDAMSEBAAN Nu tot 2020 [datum][naam presentator]
HANGAR 11 Nol Graas VOLT-Twente 14 mei Hangar 11 Algemeen Geschiedenis Projectafwijkingsbesluit Conclusie.
Breedband Herijking Agenda  Welkom  Huidig beleid  Taskforce aanpak  Stand van zaken  Vragen aan initiatieven  Toekomstige rol initiatieven.
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
Presentatie Antennebeleid Welkom. Onderwerpen presentatie  Aanleiding opstellen beleid  Huidige situatie  Inhoud beleid  Procedure tot vaststelling.
Informatiebijeenkomst aanbesteding bouwveld 2.2
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Werkzaamheden aan Geepstraat Steurweg, Makreel-straat, Spieringstraat
Dijkversterking Arcen
Kennedybaan geschiedenis
Schouwing en collectieve dialoog 21 april 2016
Voorafgaand aan de aanwijzing door provincie
Openbare vergadering 30 januari :00 uur
RWS Programma’s, Projecten en onderhoud
RijnlandRoute 1 november 2012 Welkom en kennismaking
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
Bestemmingsplan Buitengebied
REALISATIE VOORPLEIN en ONDERDOORGANG HAREN
Oeververvanging, waarom?
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Agenda Gezamenlijke ambitie buurtbijeenkomsten
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Tijdelijke fietsbrug Itteren
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam
Maatregelen m.b.t. Inpassing
Transcript van de presentatie:

Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze Standpunt minster 2012/ aangepast juli OTB nov 2015./ zienswijze uiterlijk 23 dec. 4.Tracebesluit/gepland eind Beroep RvS Voorwaarde is:zienswijze bij OTB ingediend 5. Trace gereed gepland

Aanlanding brug oostzijde/Loo Het fietspad over de brug wordt aangesloten op de bestaande fietspaden dijk. Daarnaast de aanleg van een onderdoorgang van de A15 tbv calamiteiten en onderhoud. RWS en gemeente werken dit nader uit, rekening houdend met Natura 2000

Aarden wal groessen/loo Tussen fietspad en A15 ligt een aarden wal van ca 2 meter hoog tov de A15. De wal is wisselend beplant met ruigtevegetatie die reageert op landschappelijke inpassing van de bospercelen en poelen aan de andere zijde van het fiestpad. Geleiderail benodigd.

Inpassing verdiepte ligging Start vanaf maaiveld op 500 m ten oosten van Schraleweidsestraat. Rijswijksestraat, Achtergaardse en Beerenclaauw kruisen A15 nagenoeg op huidige hoogte. Tussen Achtergaardse en tot ongeveer halverwege de deksel bij Helhoek is de weg volledig verdiept. De markt wordt niet uitgedaagd om de weg op -6m onder maaiveld aan te leggen alhier.

Aarden wal Groessen Ten oosten van Schraleweidsestraat:tussen fietspad en A15 aarden wal met een hoogte van ca 2 meter tov A15.Lengte ca 550 m. Wal varieert in breedte;fietspad stijgt en daalt. Wal gedeeltelijk beplant met ruigtevegetatie. Geleiderail benodigd.

Deksel Helhoek De A15 heeft ten noorden van spoor Arnhem- Zevenaar een volledig verdiepte ligging met een deksel van ca 140 m lang. Inclusief afwerking max. hoogteverschil met bestaande maaiveld van 60cm. Deksel wordt ingericht als ontmoetingsplek en verbinding van Kamerstraat en en Helhoek. Omliggend fruitbomen.

Aansluiting N810 Verbreding en inpassing N810 naar 2x2 rijstroken voor zover binnen de grens van het tracebesluit. Grens tracebesluit wordt beperkt verschoven tov OTB voor inpassing van o.a. bushaltes en P+R zone.

Aanpassing N810 Aansluiting N810 omvat ook 2 linksaffers vanuit knooppunt Liemers, de verbreding van kunstwerk over A15, de bushalten, de aansluiting met de Helhoek en Helstraat, de verbinding van de Helhoek en Helstraat met tunnel onder de N810 en de inpassing van de P+R zone Tunnel doorrijhoogte 4,6m.Breedte 6m

N810: onderliggend wegennet duiven Aansluiting van het 2x2 wegprofiel van de afrit A15 op het bestaande wegprofiel van de N810 door middel van een consistent wegprofiel, dubbele bomenrij en een tweerichtingen fietspad aan de zuidzijde.

Zienswijze indienen Bewonersoverleg: zal ingaan op algemeen belang U kunt gebruik maken van delen van die zienswijze; maar u moet ZELF een zienswijze indienen Concept zienswijze op site : Uiterlijk 20 dec. zienswijze compleet op site

Inhoud zienswijze BOG Hoe is proces verlopen,inclusief communicatie Onduidelijke verhouding OTB/ aanvullend bestuurlijk akkoord. Milieu-aspecten nu niet duidelijk;nog niet doorberekend voor aanvullend akkoord Bouwperiode/ mogelijke schade aan huizen/ grondwaterstand/trillingen Cumulatieve effecten A15 en spoorlijnen

Vervolg aandachtspunten zienswijze Sociale aspecten;scheiden van mensen/buurtschappen Kosten-baten analyse.Onderzoek TU Delft. MKBA van trajectnota/MER hoogste groeiscenario. KBA regiocombi alternatief scoort goed Kapitaalvernietiging aanleg tunnel Betuweroute, door aanleg A15 met brug

Positieve punten zienswijze Geluidswal ten westen en ten oosten van Schraleweidsestraat Tracé ligt verder van wijk Diesfeldt af dan in eerder standpunt van minister Kosten voor instandhouding Huize Rijswijk mogen aan nuttiger zaken besteed worden Wat langer volledig verdiept deel Deksel Helhoek

Vervolg positieve punten Uitkomst is nu niet meer afhankelijk van eventueel aanbestedingsvoordeel; stukken van geheel en half-verdiept liggen nu vast Aanvullend bestuurlijk akkoord heeft de aantasting leefomgeving op enkele gebieden iets minder erg gemaakt (is de verwachting), maar er zijn zeker onderdelen waarop situatie onverminderd slecht blijft (Brug Pann. Kanaal)

Contact gegevens Website: