De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Makelaar Informele Zorg’
Advertisements

Funkties moderne verzorgingsstaat; • -zorgen • -verheffen • -verbinden • -verzekeren.
Welzijn Bloemendaal volop in beweging
60+ Gezond en Wel in Drijber, Spier en Wijster 9 NOVEMBER 2012.
Samenwerking tussen vrijwilligers en beroepskrachten verbeteren
Zorg Beter mét Vrijwilligers
Voor u Door u. Programma • Inleiding • Terugkijken naar 3 december: de aanleiding • Stand van zaken • De resultaten van de enquête • Discussie.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
SENIOPOLIS® Een stad binnen de gemeente Bornem. SENIOPOLIS® : ‘SENIO – POLIS’ Senio : Senior : Latijns voor ‘oudere’ Afkomstig van ‘senere’ wat ‘oud worden’
Welkom bij de presentatie van
Dorpspunt Godlinze Lisette Stuut, SW&D
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Langer zelfstandig thuis VIB bijeenkomst 28 november 2011
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Marie-José Brandel.
Inhoud van deze synthese :
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
ICT in een dynamische context
Kracht, onafhankelijkheid en eigen regie. Het grijze gevaar.
Ouderen aan zet in de samenleving Gemeentelijke senioren raad Mol
Domotica en kwaliteit in de (ouderen) zorg
Wijzigingen in de zorg van AWBZ naar Wmo
P ROOT I NEKE Opleiding : Bachelor sociaal werk Afstandsonderwijs.
Als zelfstandig wonen niet meer kan
WAT IS MANTELZORG?.
Floris Smits, Sven Damen en Josie Berkx. Inhoud Opdrachtgever Project Onderzoek Stakeholders Voortgang.
Platform Informele Zorg Bladel Cliëntondersteuning Woensdag 29 april 19:30 – 21:30 uur.
Samenwerken rond mantelzorg Alleen ga je sneller, samen kom je verder
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Floris Smits, Sven Damen en Josie Berkx. Inhoud Hoofdvraag Doelstelling Concept Plan van aanpak.
Schermenproject Seniorendag 2 oktober Schermenproject Makkelijk contact tussen (oudere) alleenstaanden onderling en zorgondersteuners, o.a. studenten.
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Gemeente Heerenveen. Presentatie Fries Zorgcongres Wat is de Participatieraad - Visie en missie - Werkwijze en onze werkgroepen - Advies geven.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Drie sociaal ondernemers die geloven in samenwerken
MEEDOEN in Edam-Volendam Voorstellen: Katja Mooij (RCO De Hoofdzaak) Fred Wiedijk (Context NH) Coördinatie en secretariaat MEEDOEN-tafel.
Digicontact in de praktijk Philadelphia. Uit: De maatschappij verandert. Verandert de zorg mee? Min VWS; Juni 2014.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Respijtzorg werkconferentie ‘...respijt op maat Drenthe’ 15 april 2015 B. Bijl.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
1. Zo lang als verantwoord en mogelijk, thuis blijven wonen. Een goed uitgangspunt. Dat kon met Thuiszorg, dagbesteding, thuishulp.
Welkom! Ledenvergadering ChristenUnie De Marne 9 november 2011.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Op naar het nieuwe EVG Bijeenkomst voor bewoners, familieleden en contactpersonen locatie Diamantweg Jolanda Hogenbirk 25/26 mei 2016.
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
Rijk geschakeerd! Decentralisatie en participatie: trends, relaties en gevolgen Prof. dr. Kim Putters Waalwijk, 7 november 2014.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
Dementievriendelijk Rotterdam Paul den Daas, voorzitter afdeling Rotterdam e.o. Rotterdam, 22 september 2016.
Agenda Ontstaan Samen in de Stad Ontwikkeling Kernwoorden/visie
E-health in de GRZ: het gebruik van beeldschermtechnologie
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Zorg op afstand.
Welkom bij GO.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Seminair E-health in de zorg Beilen, 25 januari 2018
Introductiebijeenkomst ONS Platform
Presentatie deelgebied 4
ON THE CUTTING EDGE OF E-HEALTH
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
AD Health & Social Work Wat is dat?.
THUIZZ ouder worden………
Trefdag Ouderen en lokaal beleid 4/4/2019
Transcript van de presentatie:

De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online spelletjes doen, makkelijke browser, etc. De Compaan is “oma-proof”! Simpel in gebruik: alle communicatie wordt proactief aangeboden met een melding op het scherm en een geluidssignaal De Compaan faciliteert mantelzorg: medicijnen, agenda, “goedemorgen” service, logboek, etc. Communicatie met de Compaan vindt “versleuteld” plaats via het Compaan Portaal, een beveiligde online omgeving voor familie en vrienden bereikbaar vanaf smartphone, tablet en computer Maak kennis met de Compaan

Onze missie is met de Compaan “generaties verbinden”! We dragen we bij aan de volgende sociaal maatschappelijke doelstellingen: Bevorderen van welzijn van ouderen door digitale sociale contacten met familie, vrienden, vrijwilligers en buurtbewoners makkelijker te maken. Ontlasten van directe mantelzorg door de mantelzorg beter te faciliteren en te verdelen over meerdere personen (inzet van buurt, vrijwilligers en informele wijkdiensten). De zorg aan ouderen efficiënter verlenen door technologie in te zetten in het primaire zorgproces en een groter aandeel van informele zorg in het totale zorgproces te realiseren. Uiteindelijk dragen deze doelstellingen er aan bij dat ouderen langer comfortabel thuis kunnen blijven wonen en dat de zorg voor ouderen ook in de toekomst betaalbaar blijft. Wat willen we met de Compaan bereiken?

“ Binnen vijf jaar heeft iedereen die zorg en ondersteuning thuis ontvangt de mogelijkheid om via een beeldscherm 24 uur per dag met een zorgverlener te communiceren. Dit draagt eraan bij dat mensen langer veilig thuis kunnen wonen. ” Minister Edith Schippers, juli 2014

De Compaan wordt zowel business-to-consumer als business-to-business aangeboden “Een geschenk uit de hemel” noemde een 86-jarige dame de Compaan nadat ze haar kleinkinderen via beeldbellen had gezien en gesproken De Compaan kost eenmalig € 299,00 euro en daarnaast maandelijks € 12,95. Voor een abonnement met onbeperkte gebruikers op het Compaan Portaal vragen we € 9,95 extra per maand (prijzen incl. BTW). Indien gewenst kunnen we de Compaan voor € 59,00 thuis installeren en uitleg verzorgen. Voor zorgverleners of andere partners kunnen we de Compaan eenvoudig uitvoeren in hun eigen “look en feel” en aanpassen op hun primaire processen (zorgknop, meldkamer koppeling voor beeldbellen, agendakoppeling). Marktbenadering en propositie

Beeldbellen tussen de client en de professionele zorgverlener voor een dagelijkse check op het welzijn van de client Video’s agenderen met bijvoorbeeld medicijneninstructie, bewegingsoefeningen, ondersteuning van alledaagse activiteiten, etc. Opvolging op onverhoopte alarmen op de “goedemorgen service” op de Compaan Formeel accorderen van handelingen die “vier-ogen-principe” vragen via beeldbellen Koppelen van planning van de zorgverlener aan de de agenda van de Compaan Het “logboek” kan gedigitaliseerd worden. Op deze manier kan informatie snel over meerdere partijen (client, zorgverlener en familie) gedeeld worden Mogelijkheden van Compaan in zorg