De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?

Verwante presentaties


Presentatie over: "De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?"— Transcript van de presentatie:

1 De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?

2 Communicatie in de wereld is een sneltrein vaart veranderd.

3 even een paar feitjes…

4 Email gebruik wereldwijd In 2015 versturen en ontvangen wij wereldwijd totaal 205.6 miljard e-mails. Per dag. In 2019 zal dat rond de 246.5 miljard zijn! Totaal aantal e-mail gebruikers in 2015 is bijna 2,6 miljard met totaal 4.3 miljard mailboxen. Gemiddeld heeft een gebruiker nu 1.7 mailboxen. Dat worden er 1.9 in 2019. Consumenten gaan e-mail steeds meer gebruiken voor notificaties van bijvoorbeeld online shops. Eén op één communicatie tussen personen neemt af. Bron The Radicati Group

5 Social media gebruik wereldwijd In 2015 zijn in totaal 1.8 miljard gebruikers lid van een sociaal netwerk. De verwachting is dat dit er 2.5 miljard worden in 2019. Bron The Radicati Group

6 Social media gebruik in Nederland GebruikersDagelijks actief% verschil met 2014 Facebook9,4 miljoen6,6 miljoen+8% YouTube6,8 miljoen1,2 miljoen+11% Twitter2,8 miljoen1 miljoen-33% LinkedIn3,8 miljoen0,4 miljoen+33% Instagram1,8 miljoen722.000+35% Pinterest1,6 miljoen261.000+10% Bron Newton research & Consultancy

7 Poststukken per dag Bron Post.nl 11 miljoen per dag (alleen post.nl) Vindt u het jammer dat er e-mail is? Nee, want dat is weer een verrijking van de communicatie ook al wordt de email heel anders geschreven dan een brief. Koos Havelaar, conservator posthistorie

8 Landelijke kranten - print vs digitaal

9 Huis aan huis bladen Totale bereik van de hah-bladen is in 2015 11,8 miljoen Bijna iedereen leest ze. Zelfs ¼ van de huishoudens met een nee-nee sticker Meer dan de helft van de Nederlanders is geïnteresseerd in dat lokale nieuws. 64% gebruikt het hah-bladen als bron daarvoor. Verder worden HAH-bladen ook gebruikt als bron voor regionaal nieuws, kunst en cultuur, informatie over bioscoopfilms etc. Bron Mediaonderzoek.nl

10 Smartphones, tablets and computers 65% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder bezit een tablet (8,6 miljoen). Er zijn nu meer tablet bezitters dan vaste computer bezitters (60%). Van de Nederlanders heeft 80% (10,6 miljoen) een smartphone. Het aantal “devices” per persoon is opgelopen naar 2,85. Bron Mediaonderzoek.nl

11 Smartphones, tablets and computers Jongeren zonder smartphone bestaan echter nauwelijks nog. 96% heeft er een. Bron Mediaonderzoek.nl

12 Wat moeten we hier nou mee?

13 Internet verdwijnt niet meer. Het is totaal geïntegreerd in de samenleving. Er is een duidelijke verschuiving van traditionele media naar computers, tablets en smartphones. Internet geeft een totaal andere manier van communiceren mogelijk gemaakt. “Iedereen kan nu zelf een journalist zijn”. Een paar feitjes

14 Als je als persoon of als organisatie geen internet hebt of gebruikt, kom je buiten de samenleving te staan. Een organisatie moet zich duidelijk afvragen hoe “internet” ingezet moet worden om daar een plaats te krijgen en te houden! Een paar feitjes

15 De communicatie van serviceclubs Door internet krijgt een serviceclub de mogelijkheden om beter en zeer snel te communiceren. Zowel intern (met de leden) als extern (met de buitenwereld)

16 Communicatie met de leden Via de website en per e-mail natuurlijk. Voor verslagen, (week)berichten, agenda en andere “zaken” die niet voor buitenstaanders van belang zijn. Via social media (Facebook), maar dan alleen voor “zaken” die iedereen interesseerd. En voor de toekomst een App.

17 Communicatie met de buitenwereld Met Internet ondersteun je de activiteiten van je club. Vergeet niet dat “het beeld” van een serviceclub bepaald wordt door haar activiteiten! Mond tot mond reclame is nog steeds de beste reclame!

18 De communicatie van serviceclubs Gebruik de website voor de “vaste” gegevens. Gebruik social media voor de “snellere” communicatie (Facebook). Vergeet de lokale media niet (dus toch gewoon persberichten)

19 Een klein beetje advies Richt een Communicatie Cie op die langere tijd dezelfde samenstelling heeft en begin met leden die het leuk vinden ergens over te berichten! Bepaal als club wat je wilt delen op social media!

20 En nog wat advies Niet iedereen is gediend van een vermelding op social media in een bericht of foto/video. Regelmatig nieuwe foto’s, video’s en berichten. Handel verzoeken snel af en volg reacties op berichten actief. Groei langzaam toe met het gebruik van andere leuke dingen op internet.

21 Andere leuke dingen

22 Youtube - leuke filmpjes van projecten? max 3-4 minuten! Prezi’s - leukere presentaties dan de deze maken Enquêteren - handige tools om enquêtes af te nemen Skype - Op afstand vergaderen! Fotoboeken - Leuke foto collages maken! CRM – Nieuwsbrieven – Addwords – Statistieken – Twitter – Instagram – Gedeelde agenda’s – Deelnemer registratie – Blogging – etc…

23 Workshops Van gesprek naar facebook Van krant naar website Van diapresentatie naar PPP Van telefoon naar Skype

24 Bedankt


Download ppt "De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?"

Verwante presentaties


Ads door Google