Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen-

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwalificatiestructuren en wat daarbij komt kijken
Advertisements

Visie op verplegen  .
EEN LOOPBAAN BIJ DE RECHTERLIJKE MACHT Examen beroepsbekwaamheid
TMA methode Vraag aan de zaal: wat zijn talenten?
Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
BattleBots The school battle.
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
EhrmVision – Presentatie
Verbinden met Talenten
het doorstroomrelevant beoordelen van het profielwerkstuk
Kiezen voor wetenschap, technologie en ondernemen in “a global world”
Méér dan alleen opleiden Koppelt mensen aan functies! Is een normatieve test Resultaat (zelfbeeld) is afgezet tegen een normgroep. Geeft.
Hogescholen in Dialoog
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Theo Bovens voorzitter CvB - Open Universiteit Nederland & Steven Verjans docent/projectleider - Open Universiteit Nederland & Thijs Habets projectleider.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Studietaak De studietaak staat centraal
Praktische Organisatiepsychologie
De competente projectleider
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
SHL-competenties in beeld Studiedag Groen Proeven Amersfoort
Hands On: leren binnen handbereik
Leidinggeven en coachen
Ervaringsuitwisseling 8 april 2010
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Integraal onderdeel van Project 3: Leven en geld Cohort Schuldhulpverlening.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
Een theoretische verkenning
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Kaderraad Scouting Academy. Inhoud : Informatie over de Scouting Academy Functie praktijkbegeleider Trainingen en cursussen.
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Ethiek, Normatieve professionalisering Week 3: de context van het beroep.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
Naar een duurzaam HRM beleid
praktijk project ouderbetrokkenheid
Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt.
+ E-Portfolio Laat zien wat je in huis hebt! Docentendag 14 januari 2016 Jeroen Bakker Paragin Roelf Jager Advimaco.
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
Symposium over Kennis en Beleid georganiseerd door Science Alliance en Panteia op 27 maart in Zoetermeer Verschuivende panelen: ontwikkelen tegen de stroom.
Cost engineering en Project management. Wat kan je bereiken? Voor wie bedoeld? Wat leer je? Opbouw? LEERLIJNEN: Technische vaardigheden.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Presentatie resultaten enquête competenties functioneel beheerder Hilda Brandsteder en Jan Willem Druppers.
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
Alle leerlingen zijn D&P leerlingen Via keuzevakken leggen ze hun eigen accent V A L K U I L “Alles blijft zoals het is…”
Directeur Leiding geven Visie Verantwoordelijkheid Creëert randvoorwaarden.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Netwerk Platform VMBO Intersectoraal
Vorm en Ambacht in relatie tot Dienstverlening en Producten
Bepaal jouw SuperPowers!
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Sollicitatietraining
HAVISTEN COMPETENT NAAR HET HBO
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Op weg naar je eigen talent
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen- en opleidingsdatabase Vragen

LINC als methodiek Interesses, competenties, werkervaring Persoonlijk profiel Uitgangspunt: mensen functioneren optimaal wanneer hun functie aansluit bij hun interesses, vaardigheden en behoeften Wordt gekoppeld aan beroepen- en opleidingsdatabase

Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik?

Interesses en competenties Menstypen volgens theorie van Holland – P - Praktisch – A - Analytisch – K - Kunstzinnig – S - Sociaal – O - Ondernemend – C - Conventioneel

Wat staat er in de rapportage? Resultaten tests en vragenlijsten Toelichting op het instrument Grafische weergave van resultaten Toelichting op het resultaat

Testuitslagen Interesseprofiel

Testuitslagen Competentieprofiel

Interesse in arbeidsgebieden

Spindiagram Interesseprofiel (rode vlak) gecombineerd met het competentieprofiel Laat de overeenkomst en het verschil zien tussen deze twee gebieden

Overzicht van antwoorden Antwoordtendentie AntwoordcategorieAantal 1In alle opzichten onaantrekkelijk6 2Grotendeels onaantrekkelijk31 3Deels aantrekkelijk, deels onaantrekkelijk45 4Grotendeels aantrekkelijk65 5In alle opzichten aantrekkelijk21 Totaal168

Competenties in kaart gebracht Doel van de competenties Zelfbeoordeling Resultaat: overzicht van competenties – Kerncompetenties – Ontwikkelingscompetenties – Stressoren

Resultaten competenties in kaart gebracht Kundigheid MotivatieHeel kundigKundigNiet zo kundigHelemaal niet kundig Heel graag Analyseren Informatie verzamelen Patroonherkenning Betrouwbaarheid Verantwoordelijkheid nemen Assertiviteit Onderhandelen Zich presenteren Omgaan met gereedschappen en materialen Communiceren Interactief leren Samenwerken Creativiteit Innoveren Flexibiliteit Organisatiesensitiviteit Oordeelsvorming Coachen Doelen vormen Zelfmanagement Conflicthantering Teamvorming Graag Cognitief leren Doelgerichtheid Plannen en organiseren Stressbestendigheid Ruimtelijk ontwerpen Technisch vormgeven Luisteren Omgevingsbewustzijn Visie ontwikkelen Kwaliteitsgerichtheid Beslissen Leiderschap Motiveren Beïnvloeden Sensitiviteit Controleren Delegeren Niet zo graag Klantgerichtheid Hulpvaardigheid Sociabiliteit Initiatief Tact Helemaal niet graag Hanteren van procedures en methodes

Beroepen- en opleidingsdatabase d=3807