Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen- en opleidingsdatabase Vragen
LINC als methodiek Interesses, competenties, werkervaring Persoonlijk profiel Uitgangspunt: mensen functioneren optimaal wanneer hun functie aansluit bij hun interesses, vaardigheden en behoeften Wordt gekoppeld aan beroepen- en opleidingsdatabase
Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik?
Interesses en competenties Menstypen volgens theorie van Holland – P - Praktisch – A - Analytisch – K - Kunstzinnig – S - Sociaal – O - Ondernemend – C - Conventioneel
Wat staat er in de rapportage? Resultaten tests en vragenlijsten Toelichting op het instrument Grafische weergave van resultaten Toelichting op het resultaat
Testuitslagen Interesseprofiel
Testuitslagen Competentieprofiel
Interesse in arbeidsgebieden
Spindiagram Interesseprofiel (rode vlak) gecombineerd met het competentieprofiel Laat de overeenkomst en het verschil zien tussen deze twee gebieden
Overzicht van antwoorden Antwoordtendentie AntwoordcategorieAantal 1In alle opzichten onaantrekkelijk6 2Grotendeels onaantrekkelijk31 3Deels aantrekkelijk, deels onaantrekkelijk45 4Grotendeels aantrekkelijk65 5In alle opzichten aantrekkelijk21 Totaal168
Competenties in kaart gebracht Doel van de competenties Zelfbeoordeling Resultaat: overzicht van competenties – Kerncompetenties – Ontwikkelingscompetenties – Stressoren
Resultaten competenties in kaart gebracht Kundigheid MotivatieHeel kundigKundigNiet zo kundigHelemaal niet kundig Heel graag Analyseren Informatie verzamelen Patroonherkenning Betrouwbaarheid Verantwoordelijkheid nemen Assertiviteit Onderhandelen Zich presenteren Omgaan met gereedschappen en materialen Communiceren Interactief leren Samenwerken Creativiteit Innoveren Flexibiliteit Organisatiesensitiviteit Oordeelsvorming Coachen Doelen vormen Zelfmanagement Conflicthantering Teamvorming Graag Cognitief leren Doelgerichtheid Plannen en organiseren Stressbestendigheid Ruimtelijk ontwerpen Technisch vormgeven Luisteren Omgevingsbewustzijn Visie ontwikkelen Kwaliteitsgerichtheid Beslissen Leiderschap Motiveren Beïnvloeden Sensitiviteit Controleren Delegeren Niet zo graag Klantgerichtheid Hulpvaardigheid Sociabiliteit Initiatief Tact Helemaal niet graag Hanteren van procedures en methodes
Beroepen- en opleidingsdatabase d=3807