Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie en draagvlak
Advertisements

College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Marketingmanagement in een Europese KMO
Definitiestudie.
Bedrijfspresentatie Promavise
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Aanzet tot strategisch denken
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Commercialisatie Fietsen
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Stap 1. Waarom een marketingplan?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
netwerk organisatiebeheersing
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Logical Framework Approach
Debriefing 24 januari 2012.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Marketingproject-communicatieplan
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Marketing Marketingoriëntatie
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Commercieel beleid en recht
4. Online strategie Internet scorecard
MEER LELYSTAD. inhoud Achtergrond project Invulling project (Proces) Uitwerking project (Product)
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Social work Week 2.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Kwalitatief Marktonderzoek 26 februari SMART De perfecte avondschool voor de huidige studenten creëren binnen de mogelijkheden Specifiek zijn de.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
2017 – Digital Pixel Marketing
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Het Sociale Consumenten Brein
Acquisitie en PR– les 1.
Internationale handel
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Bas van den Brenk Directeur Klimaatroute KLIMATROUTE.NL.
Transcript van de presentatie:

Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak

Briefing  Marketingtoepassingen semester 3  What – How – Why  Marketingplan opstellen  SMART afspreken en afrekenen  Progress aantonen  Duidelijk meerwaarde aantonen  Rapport

Debriefing  Eetcafé Den Beiaard  Meer klanten in de winter aantrekken  Naambekendheid vergroten  How-niveau  Welke aanpak is meest rendabel?

Visie en missie  Visie:  Plaats waar vrienden & familie samen komen  Klantvriendelijkheid (dienstverlening)  Eten en drinken aanbieden aan betaalbare prijzen (product)  Warm gevoel geven en laten terugkomen  Missie:  Langdurig en rendabel bestaan  Naambekendheid vergroten  Merkidentiteit versterken

Wat ga ik doen?  Een website maken  Een Facebookpagina maken  2x Naambekendheid vergroten  Marktonderzoek naar promotiemogelijkheden  Meer klanten aantrekken

Waarom is dit de oplossing?  3 doelstellingen  3 zwaktes wegwerken  3 kansen benutten  Inspelen op concurrentie (probleem)  De sterktes benadrukken door middel van sociale media, website en promoties

Doelgroep  Baas van Den Beiaard  Belang laten inzien van website en sociale media  Belang van promoties laten inzien  Nieuwe manieren om merkbekendheid te vergroten & nieuwe klanten aan te trekken

Betrokkenen: = meso-analyse  Klanten  Concurrentie  Marketingpersonen  Leveranciers Belanghebbenden: = micro-analyse  De baas  Het bedrijf zelf  Personeel

SMART  Specifiek: Een adviesrapport opleveren tegen 14/12 aan de hand van aangemaakte Facebookpagina, Website en mogelijke promoties waarnaar ik marktonderzoek gedaan heb.  Meetbaar: Op 14/12 zal ik een finaal rapport opleveren en de resultaten in groep presenteren.  Acceptabel: De bedoeling van deze opdracht is om een meerwaarde te maken voor deze zaak door middel van analyse, denkwerk, onderzoek, oplossingen en rapportering. Aan de hand van deze opdracht zal de zaakvoerder strategische beslissingen kunnen nemen.  Realiseerbaar: Eerst maak ik een debriefing en een concrete tijdlijn (werkplanning)., missie en visie. Vervolgens ga ik een micro- en een meso-analyse doen voor het bedrijf. Na de SWOP kies ik een aanpak waarvan ik een marketinguitwerking zal maken. Die marketinguitwerking wordt uitgevoerd in de vorm van Facebookpagina, website en mogelijke promoties. Dit alles zal men kunnen terugvinden in het finaal rapport.  Timing: Het project gaat van start op 13/10 en de oplevering gebeurt op 14/12. In de tijdlijn kan je tussentijdse meetdata terugvinden.