op deze informatie avond over groep 5 zwemlessen algemene zaken zorg G.I.P. vakken in groep 5 vragenronde
Elke vrijdag zwemt groep 5 van 9.30 tot bij de Waterakkers. Na afloop is er nog even 10 tot 15 minuten vrij zwemmen. Als uw kind nog geen diploma’s of alleen een A-diploma heeft, krijgt hij/zij 30 minuten aparte zwemles. De kinderen met een A- en B-diploma behalen 6 certificaten voor Techniek, Balvaardigheid, Survival, Oudhollands zwemmen, Onderwater Oriëntatie en reddend zwemmen. U kunt, als toeschouwer, 2 keer komen kijken. De laatste les voor de kerstvakantie en de zomervakantie. Wel even blauwe slofjes aandoen en dan plaatsnemen op de witte stoelen.
Vijf minuten voor aanvang gaan de deuren open. De lessen beginnen om 8.30 en uur. Wilt u een gesprek? Graag even een afspraak maken. Een afspraak maken kan na schooltijd. Ziek melden: telefonisch of via of Tandartsafspraken e.d. graag op een briefje aan uw kind meegeven. Voor een verlofaanvraag moet een formulier worden ingevuld en ingeleverd bij de directie. Elke week hebben twee kinderen klassendienst. Zij voeren ook de kippen en werken op woensdag in de schooltuin. Drie rapporten per jaar. Daarna volgen de tien-minuten gesprekken.
groepsplan met daarin eventueel opgenomen: handelingsplan (beperkte periode van extra zorg op een bepaald gebied) SCOL leerlingvolgsysteem (twee maal per jaar toetsen op landelijk niveau) Voor vragen kunt u ook altijd terecht bij de intern begeleider van de school.
instructievorm zelfstandigheid middelen: stoplicht, weektaak en dobbelsteen. extra tijd, begeleiding en aandacht voor de individuele leerling.
spelling taal rekenen technisch lezen begrijpend lezen schrijven gym/zwemmen aardrijkskunde geschiedenis wereldoriëntatie verkeer/Engels creatieve vakken KIVA topografie Nederland 1x proefje uitvoeren 1x boekpresentatie
methode: Spelling in beeld gebruik van het digitale schoolbord drie keer per week een spellingles in elke groep op dezelfde tijd, dan kunnen kinderen op hun eigen niveau werken Spellingwoorden oefenen kan met behulp van: WRTS.nl of via Woordwijs
methode: Taal in beeld gebruik van het digitale schoolbord in de methode wordt er aandacht besteed aan: o woordenschat o woordbouw o zinsbouw o schrijven/ stellen
methode: De wereld in getallen automatiseren en cijferen thuis oefenen (bijv. in groep 5 ligt de nadruk op: o optellen en aftrekken tot en met 1000 o contextvraagstukken (verhaaltjessommen) o tafels 1 t/m 10 en daarna delen o meten in meters, centimeters en millimeters o rekenen met geld o kloktijden: analoge en digitale tijden aflezen o tabellen lezen en interpreteren
methode: Estafette lezen differentiatie plezier in lezen RALFI lezen op vrijdag krijgen de leerlingen een tekst mee naar huis ( dit is de eerstvolgende tekst van de les begrijpend lezen en/of woordrijtjes ) De woordrijtjes zijn bedoeld om vloeiend en vlot te lezen. maandag komt het mapje weer terug op school en lezen de leerlingen de tekst voor. Juf Ingrid begeleidt dit op maandag.
methode: Schrijven in de basisschool voorlopig nog schuinschrift en schrijven met potlood en in het schrijfschrift met balpen
gym op maandag zwemmen op vrijdag gymschoenen zijn verplicht rugtassen i.v.m. de veiligheid
Methode: Blink-studio.nl De kinderen werken op de I-pad in Blink-start.nl Allerlei onderwerpen uit de belevingswereld van het kind met filmpjes en achtergrond informatie. aan het eind van ieder blok een toets De kinderen oefenen ook Topografie Nederland met de Topomaster. Dit kan ook thuis. Inloggen met “voornaam” en “achternaam”. Is zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord.
bieb moeder/vader luizenouder