Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Het programma In voor zorg
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Samen werken aan een gezonde regio!
Dialoog gaat online verder
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Naar een PODMI-kennisbank met inspirerende praktijken Provinciale ontmoetingsdagen- herfst 2014.
Welkom bij de Co-creatiesessie voor de Nationale Dag van de #Z11org! S2M030 2 mei 2011.
Dossier Empowerment.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Sociale media in je les
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Social work Week 2.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Het programma In voor zorg! Hannie Treffers en Carolien Koning PGM open, 7 februari 2013.
Jenneke van Veen, voorzitter van het Verbeterprogramma Palliatieve Zorg.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
ViaVia Info-presentatie
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Missie statement Het ter beschikking stellen van kennis en expertise ter bevordering van de arbeidsparticipatie van mensen met een grote afstand tot.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
voedselondersteuning
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
jaarlijkse bijeenkomst verenigingen aangesloten bij het lokaal fonds
Direct Uitwerken concept DEM
Informatiebijeenkomst
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Social media voor statenleden/politici
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015

Onze waarden -Respect & diversiteit -Klantgerichtheid -Maatwerk -Openheid voor verandering  Interactie met doelgroep helpt ons onze waarden uit te dragen.

Interactie met onze doelgroep Niet alleen via: -website -ECHO-nieuwsbrief Maar ook via: Facebook Twitter LinkedIn

Stand van zaken Klik om tekst toe te voegen

Stand van zaken

Twitter Live tweet Tijdens onze grote events zetten we live online discussies op via live tweet.

Stand van zaken Klik om tekst toe te voegen

Elkaar online inspireren

Waarom discussiegroepen? -Op een laagdrempelige manier inspirerende ideeën en kennis uitwisselen met mensen uit de sector -Jouw event promoten in de groep -Discussiëren over actuele thema’s gerelateerd aan de missie van de POD MI Twee discussiegroepen: -Kinderen eerst – Les enfants d’abords  kinderarmoede -POD Maatschappelijke Integratie SPP Intégration Sociale  algemene discussiepunten / sociaal onderzoek

Voorbeeld discussiegroep ‘Kinderen Eerst’ Voorbeeld van PARTICIPATIE  Doelgroep betrekken in werking. POD MI organiseert overlegplatform om expertise uit te wisselen. Via LinkedIn discussiëren met mensen uit OCMW’s en sociale organisaties over welk onderwerp hen relevant lijkt voor dit eerste overlegplatform.

Voorbeeld discussiegroep ‘POD MI’ Casus: Budget kinderarmoede werd niet optimaal gebruikt / onderbenut.  Via het LinkedIn discussieforum van de POD MI wordt er aan verschillende OCMW’s gevraagd hoe zij hun geld besteed/ verdeeld hebben. - Mensen inspireren elkaar, kunnen elkaar vragen stellen

Waarom goede praktijken delen op platform? -↑ bekendheid eigen project -↑ inzicht wat werkt in bepaalde situatie en wat niet vinden van oplossingen voor mogelijke knelpunten - Leren uit ervaringen andere projectdragers → versterken eigen projectontwikkeling -mogelijke dwarsverbindingen tussen verschillende sectoren stimuleren - sociaal innovatieve initiatieven promoten

Toekomstige database van goede praktijken Work in progress: Goede & inspirerende praktijken verzamelen via: -Online discussieplatform (kan nu al!) -Invulmodule via website (wordt aan gewerkt) Inventariseren en ter beschikking stellen via onze website met makkelijke zoekfunctie.

Call to action Vervoeg ons online Kom mee discussiëren op onze LinkedIn discussiegroep  Volgende discussiethema wordt door JULLIE bepaald! >zie laatste vraag op het antwoordblad< Welk thema willen jullie graag online bespreken? Thema wordt geactiveerd aan eind van provinciale ontmoetingsdagen  reminder met directe links om mee te doen.