Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma
Leerdoelen Beoordelen van elk niveau binnen een GMC-programma, van individuele advertenties en de website tot de langetermijngroei en de continuïteit van de onderneming. Ontwikkelen van meeteenheden van boodschappen en maatstaven voor gedrag wanneer marketinginstrumenten worden ingezet. Onderzoeken wat de kwaliteit van pr-activiteiten is in samenhang met onderzoek naar inzet van andere marketingcommunicatiemiddelen. Voorbereiden van een aantal korte- en langetermijndoelen die zijn gekoppeld aan de boodschap van de onderneming.
Figuur 14.1 Methoden van boodschapevaluatie en wanneer die worden gebruikt
Figuur 14.2 Elementen voor een recalltest
Tabel 14.1 Invloed van leeftijd op DAR en merkrecall
Figuur 14.3 Copytestprincipes van PACT
Figuur 14.4 Metingen van gedrag
Figuur 14.5 Meetbaar gedrag op marketingniveau
Tabel 14.2 Door marketeers gegeven definities van ROI
Figuur 14.6 Meeteenheden voor de algemene gezondheid van een onderneming