Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Competentiemanagement
MMT.
Figuur 10.1 Twee hotellobby’s
E-touroperating E-business & branding
Quiz Gelijkvormigheid
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Mullins: Management van gedrag – Individu, team en organisatie © Pearson Education Benelux 2007 Hoofdstuk 11 Controle en macht Management van gedrag.
Hoofdstuk 11 Kwantitatieve gegevens analyseren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije.
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
De Fundamenten van Individueel Gedrag
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
Marketing vandaag en morgen
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
HOOFDSTUK 6 DE OUTPUTBESLISSING VAN DE ONDERNEMING
HOOFDSTUK 14 DE MACRO-ECONOMISCHE GROOTHEDEN
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
Levenfasen en duurzame inzetbaarheid
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Piramide en tabel met niveaus van GGR bij kinderen (PON, 2010)
Promotie- en doelgroepanalyse
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Bachelor Medische Hulpverlening
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Gespreksvaardig-heden
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Naar een duurzaam HRM beleid
Communicatie is de basis
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Ouderen in het verkeer, hoe bereik je die? Arjan in ‘t Veld (Bureauvijftig)
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
D E VOORBEREIDING Opzet gemaakt voor de implementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Kwaliteitsafspraken mbo
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
IBS PROGRAMMA Comenius College Rotterdam Arne van Kesteren Meriellen van de Raa e Souza.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Periode 3 SE3 (week 12: vrijdag 24 maart t/m week 13 vrijdag 31 maart) 7 weken het leerstof behandelen en 8e week voorbereiding voor SE3 Hoofdstuk 4: Meetkunde.
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Groep 8 Begrijpend lezen lezen
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Kwaliteit van leven en gezondheid
Hoofdstuk “Cognities” Medische Psychologie
Digi(bord)boek project <titel project>
Cursus Kansverwachtingen
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Learning Portal Schooljaar
Toetsing Vakdidactiek 2.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Aan de slag met de Naam/school - Datum -.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Pedagogisch Inspiratie Thema (PIT)
HOOFDSTUK 5 DE ONDERNEMING – BEDRIJFSECONOMISCHE ASPECTEN
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma

Leerdoelen Beoordelen van elk niveau binnen een GMC-programma, van individuele advertenties en de website tot de langetermijngroei en de continuïteit van de onderneming. Ontwikkelen van meeteenheden van boodschappen en maatstaven voor gedrag wanneer marketinginstrumenten worden ingezet. Onderzoeken wat de kwaliteit van pr-activiteiten is in samenhang met onderzoek naar inzet van andere marketingcommunicatiemiddelen. Voorbereiden van een aantal korte- en langetermijndoelen die zijn gekoppeld aan de boodschap van de onderneming.

Figuur 14.1 Methoden van boodschapevaluatie en wanneer die worden gebruikt

Figuur 14.2 Elementen voor een recalltest

Tabel 14.1 Invloed van leeftijd op DAR en merkrecall

Figuur 14.3 Copytestprincipes van PACT

Figuur 14.4 Metingen van gedrag

Figuur 14.5 Meetbaar gedrag op marketingniveau

Tabel 14.2 Door marketeers gegeven definities van ROI

Figuur 14.6 Meeteenheden voor de algemene gezondheid van een onderneming