Middelen voor je buurtproject 28 maart 2015 - Sessie 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bedrijfsverbetering met de Code
Advertisements

Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Methodisch begeleiden
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Doelstellingen formuleren
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Laat Nederland van zijn beste kant zien! Workshop Fondsenwerving 21 oktober 2008 Freek Mekking & Eylem Tanir Projectadviseurs Diversiteit Oranje Fonds.
Kameroperahuis Atlas Advies
Logical Framework Approach
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Projectmanagement (SBC) 19 november 2009
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Workshop: actieplan netwerking Netwerk je sterk Nicolas De Baere (BBL)
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Doelstellingen formuleren
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Oproep Mensgericht ondernemen.  Geef een korte situatieschets van uw organisatie op dit moment zowel naar werking als naar context. Link dit aan uw kwaliteitsopstap/
Informatiesessie Ateliers voor het Actief Zoeken naar Werk (AAZW) Projectoproep
Workshop Fondsen werven
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Zo creëren we samen met u een win-win situatie
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Methodiek om input voor Visie te verzamelen
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Presentatie projectplan werkgroepen
Plannen Doelen.
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Het schrijven van een verhaal
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Wjk.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Thomas Belmans Marijn Peeters
Coachen op competentie-ontwikkeling
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Informatiebijeenkomst Toelichting op criteria, voorwaarden, procedure en planning HFA 9 juli 2016.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Welkom in “de Bovenkamer”
Het schrijven van een verhaal
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Studieloopbaanbegeleiding
Een vergadering organiseren
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Nee Zeggen!.
Hoe schrijf je een recensie?
Plannen en optimaliseren
Vergadering Personeelsdienst
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Oproep Mensgericht ondernemen
Titel van wetenschappelijk project
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2

Schrijven van een subsidiedossier

Voor je begint… o Heb je echt geld nodig? o Waar ga je zoeken? o Wat als je geen middelen krijgt?

Een projectoproep  Algemene of specifieke doelstellingen met verwachtte resultaten  Bepaalde termijn middelen ter beschikking  Win-win situatie Missie en visie financier Eigen doelstellingen of beleidslijnen Effecten of resultaten  Extra middelen = extra zuurstof  Haalbaar en wenselijk?  Algemene of specifieke doelstellingen met verwachtte resultaten  Bepaalde termijn middelen ter beschikking  Win-win situatie Missie en visie financier Eigen doelstellingen of beleidslijnen Effecten of resultaten  Extra middelen = extra zuurstof  Haalbaar en wenselijk?

Delhaize Fonds Selectiecriteria Projectoproep Projectoproepen Koning Boudewijnstichting

Het project

Identificatiegegevens  Typ –en schrijffouten: professionaliteit vs slordigheid  Afkortingen en jargon: niet veronderstellen  Voorstellen van de vereniging en initiatief: algemene doelstellingen  Verhaallijn: algemeen naar concreet  Let op met bijlagen Schrijf voor de lezer!  Typ –en schrijffouten: professionaliteit vs slordigheid  Afkortingen en jargon: niet veronderstellen  Voorstellen van de vereniging en initiatief: algemene doelstellingen  Verhaallijn: algemeen naar concreet  Let op met bijlagen Schrijf voor de lezer!

Geef een titel aan uw project Duidelijk waar het project over gaat!

Geef een korte beschrijving aan uw project in 2 zinnen Wat ga je doen, voor wie en waarom?

Stel je project voor in max. 2 minuten! Wat is de titel Korte beschrijving Jury gaat vragen stellen Waar heb je verduidelijking nodig? Ik vraag me af… Wat maakt je nieuwsgierig? Ik ben benieuwd hoe…

Waarom dit project? Doelstellingen

Wat is de doelstelling van uw project? Concrete (project)doelstellingen  Wat?  Waarom?  Hoeveel?  Wie wil het?  Voor wie?  Resultaat?  Kunnen we het aan?  Wanneer realiseren? Concrete (project)doelstellingen  Wat?  Waarom?  Hoeveel?  Wie wil het?  Voor wie?  Resultaat?  Kunnen we het aan?  Wanneer realiseren?

Wat is de doelstelling van uw project?  Duidelijk omschreven?  In de lijn van de missie en visie van de organisatie?  Meetbaar?  In lijn met elkaar?  SMART?  Duidelijk omschreven?  In de lijn van de missie en visie van de organisatie?  Meetbaar?  In lijn met elkaar?  SMART?

Hulpmiddel S pecifiek M eetbaar A anvaardbaar/ attractief R ealistisch T ijdsgebonden

Timing

Welke acties plant u om uw project te realiseren? Beschrijf kort en precies de verschillende stappen TimingBeschrijving …  Projectvoorbereiding: mogelijk?  Projectuitvoering: acties? Praktische en concrete uitwerking van de doelstellingen TimingBeschrijving …  Projectvoorbereiding: mogelijk?  Projectuitvoering: acties? Praktische en concrete uitwerking van de doelstellingen

Wat is er veranderd in je omgeving? Hoe ziet dit eruit? Welke stappen heb je hiervoor gezet? Omschrijf je doelstellingen/ verwachtte resultaten Leg uit welke stappen je hiervoor gezet hebt Je partner stelt vragen en geeft nuttige tips, bedenkingen,.. We gaan speed-daten!

Waar en voor wie

Waar zal uw project actief zijn? Heeft u een bepaalde doelgroep voor ogen?  Bekend?  Afbakenen  Voldoende beschrijven  Cijfermateriaal  Bekend?  Afbakenen  Voldoende beschrijven  Cijfermateriaal

Budget

Geef een gedetailleerd budget voor de realisatie van uw project InkomstenUitgaven BeschrijvingBedragBeschrijvingBedrag … InkomstenUitgaven BeschrijvingBedragBeschrijvingBedrag …

Begroting  Realistisch!  Inkomsten of voorzieningen van de vereniging te gebruiken voor het project  Alle uitgaven nodig om het project uit te voeren Let op!  Kosten voor het project uit te voeren  Vraag prijzen op  Niet te veel, niet te weinig  Personeelskosten  Cofinanciering  Realistisch!  Inkomsten of voorzieningen van de vereniging te gebruiken voor het project  Alle uitgaven nodig om het project uit te voeren Let op!  Kosten voor het project uit te voeren  Vraag prijzen op  Niet te veel, niet te weinig  Personeelskosten  Cofinanciering

Evalueren en communiceren

Beschrijf kort de concrete en meetbare projectresultaten die u beoogt  Beschreven in de doelstellingen  Concreet!  Meetbaar!  Beschreven in de doelstellingen  Concreet!  Meetbaar!

Hoe wilt u uw project evalueren?  Einde van het project: wat nu?  Afronden en evaluatie: voorwaarden?  Projectresultaten  Einde van het project: wat nu?  Afronden en evaluatie: voorwaarden?  Projectresultaten

Hoe wilt u uw project bekend maken bij een breder publiek?  Voorwaarden?  Overdracht  Rapportering  Voorwaarden?  Overdracht  Rapportering

Samenwerken

Beschrijf de rol van elke partner  Ondersteunen of samenwerken  Cofinanciering?  Engagementsverklaring  Goede afspraken  Ondersteunen of samenwerken  Cofinanciering?  Engagementsverklaring  Goede afspraken

Een subsidiedossier opstellen: Een fluitje van/voor een cent !