Prioritaire nascholing 2015-2016. CompetentieontwikkelingHulpbronnen ontwikkelen Werken aan Positive states of mind Relatie sociaal model en HGW. Het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Datagestuurd werken op de Ambelt Oosterenk
Advertisements

Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Informatieavond 22 april 2013
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Co -Teaching Praktisch, actief middel in de klas voor het vergroten/versterken van het handelingsrepertoire van de leerkracht.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Forum Onderwijsvernieuwing ICC Ghent 1 juni 2007.
Ouderbetrokkenheid is altijd een persoonlijk verhaal !
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
Seminarium voor Orthopedagogiek
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Integratie van ICT in de vakken Zin en Onzin van Leren met ICT Themaconferentie VOR 2004 Joke Voogt, Paul Groot en Willem Bustraan.
1 SISO 2 MARCO POLO. 2 MARCO POLO XXL Waarom ? –Borgen diverse initiatieven –gestructureerde en gecentraliseerde aanpak –Netwerking tussen de diverse.
RSV op school Jan Van Parijs.
Workshop: Sociale Mix in het SO. Sociale Mix: Definitie.
LPC R&D-aanpak in ontwikkeling Anje Ros, KPC Groep Martin van Reeuwijk, APS Gert Kamphof, CPS Lessen uit onderzoek, Tussen onderzoek en praktijk.
Kies Precies Sanne Nout, Raimond Fraanje. Inhoud Voortraject samenwerking wijk(visie) Sleutelmoment Group Model Building Aanpak Kies Precies programma.
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 8 Rehabilitatie door educatie: Begeleid Leren Hoofdstuk 12.
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
1zorg-route.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Het opleidingsprofiel:
SWPBS Conferentie 2014 Eindhoven
competentieontwikkeling
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Gemeente Nijmegen Informatieavond combinatiefuncties 7 april 2015.
Platform Informele Zorg Bladel Cliëntondersteuning Woensdag 29 april 19:30 – 21:30 uur.
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
PGZ, GOK en kleuterparticipatie Inge Van Trimpont Monica Bulcke.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
M-decreet Prioritaire nascholing ‘Expeditie M’
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Wat houdt het M-decreet in?. HET BEGRIP M-DECREET.
Visie op zorg DOOSG – IVA SOG
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Werkconferentie Leren in de zorg
WELKOM
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
Ouders richting school School richting ouders
Handelingsgericht werken
Doelen behalen met activiteiten
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Doelen behalen met activiteiten
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Toekomstgericht personeelsbeleid
GO! Campus De Vesten Herentals
De rol van evaluatie in gedifferentieerd onderwijs
Lokaal overlegplatform basisonderwijs 23/10/ 2013
Hoeksteen van een kwaliteitsvolle werking
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
het katholiek basisonderwijs
VAAR MEE MET DE SLOEBERBOOT
Info directievergadering
WELKOM CBO Meilân MR en GMR 8 juni 2017.
Transcript van de presentatie:

Prioritaire nascholing

CompetentieontwikkelingHulpbronnen ontwikkelen Werken aan Positive states of mind Relatie sociaal model en HGW. Het waarom van sociale participatie, gedifferentieerde klaspraktijk en doelbepaling. Formatieve evaluatie Positieve attitudes t.a.v. diversiteit. Werken aan sociale participatie, welbevinden, aangepaste doelen Oplossings- gericht samenwerken aan aanpassingen en onder- steuning Samenwerken, coachen en inspireren m.b.t. de ontwikkeling van UDL en de implementatie van redelijke aanpassingen. Modellen van interne en externe ondersteuning, partnerschap met ouders en community building Vormgeven van co-teaching en UDL. Samenwerking met interne en externe partners, inzetten van hulpbronnen uit de omgeving en community building. Werken aan een flexibele organisatie Beleidsvoerend vermogen van scholen in de verankering van onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsvragen Participatief proces in praktijkontwikkeling en beleidsondersteuning. Vertaling naar praktische implementatie Leerlijnen -Kernteams -Leraren