www.novolectriq.com
Egbert Wissink | Algemeen Directeur Tjerk Jansma | Bedrijfsleider WHAT A GREAT TIME FOR ELECTRICAL VEHICLES Egbert Wissink | Algemeen Directeur Tjerk Jansma | Bedrijfsleider www.novolectriq.com
Business Statement NovolectriQ; Toeleverancier in de globale markt van elektrische aandrijflijnen en componenten. Wij manifesteren ons op het gebied van duurzaamheid en richten ons op mobiliteits- en transportvraagstukken met name door het ontwikkelen en verbeteren van elektrische aandrijfsystemen en de daarvoor benodigde componenten. Wij onderscheiden ons door onze integrale systeemaanpak, een gedegen systeemontwikkelproces en de daarvoor aanwezige benodigde multidisciplinaire fundamentele & pragmatische kennis. Door de volledige elektrische aandrijflijn als systeem te optimaliseren qua efficiency, rekening houdend met het volledige dynamisch bereik (lees dagelijks gebruik) en dit te vertalen naar de juiste specificatie van de diverse systeemmodules en interfaces, worden doorbraak-oplossingen gecreëerd en uitontwikkeld. Ook de key modules worden door NovolectriQ indien nodig, ontwikkeld en geprototyped. Wij ontwikkelen, produceren en verkopen elektrische voertuigen. Dit met goedkeuring en medewerking van de originele fabrikanten. Daarnaast is NovolectriQ een kenniscentrum voor elektrische aandrijvingen. www.novolectriq.com
R&D Centrum en Productie in Leeuwarden NovolectriQ maakt deel uit van de holding The New Global Motive Beheer. www.novolectriq.com
Onderzoek & Ontwikkeling EV Motoren Inverter Diverse componenten www.novolectriq.com
Aandrijflijn technologie Complete EV aandrijfsystemen www.novolectriq.com
Fabrieksondersteuning Totale conversie Conversie Technolgie Fabrieksondersteuning Totale conversie www.novolectriq.com
Batterij Technolgie BMS Software www.novolectriq.com
NovolectriQ “TechnoTour” Ondernemers en Politiek Sales EV Voertuigen NovolectriQ “TechnoTour” Ondernemers en Politiek www.novolectriq.com
Waar staat de EV Industrie? Diverse leveranciers van de diverse componenten Huidige componenten zijn niet specifiek ontworpen om efficiënt met elkaar samen te werken. Integratie van systemen is daarmee niet optimaal / perfect. Overall efficiency van drivetrain (de samenstelling van componenten) is voor verbetering vatbaar. Veel zaken zijn afgeleid uit andere industrieën (motoren die omgebouwde dynamo’s zijn); Geen massa product en dito prijs. Kwaliteit nog wisselend, wel verbeterend Hoge schakelende spanningen & stromen veroorzaken storingen bij andere subsystemen in auto’s (Elektro magnetische compatibiliteit) Beweging op batterij en BMS markt. Veel Lithium ion varianten; Batterij kritische succes factor Prijs nog te hoog Energiedichtheid moet omhoog; Aantal laadbeurten omhoog; Batterijen moeten geschikt zijn voor snelladen. www.novolectriq.com
Verbeteringen op termijn! Actieradius, ook voor weekenden en/of vakanties Range extenders Snellaad mogelijkheden op Europees nivo Batterijen met meer energie inhoud Overall efficiency in drivetrain omhoog. Componenten die precies op elkaar afgestemd zijn en voor elkaar ontwikkeld zijn. Veel laadpunten op lokaal nivo Gewicht van overall systeem naar beneden Energieconsumptie van randapparatuur reduceren. Denk aan airco, radio ed. Prijs reductie (batterij, motor, invertor) www.novolectriq.com
Kansen voor NovolectriQ! Kansen voor de EV Industrie! Kansen voor Nederland! Kansen voor Friesland! www.novolectriq.com