Toekomstige mobiliteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Plaats over deze achtergrondfoto uw eigen [kleuren]foto op de voorgrond......gebruik vervolgens onderstaande tool om uw foto op maat te knippen......zo,
Advertisements

AM Driving Business Goes Electric 20 juni 2012 Jeroen van de Braak & Eric Beers EV’s in Cijfers.
Ontwikkeling van toeristengebieden
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Transport en Infrastructuur
Warmte Koude Kaart en 3D model Den Haag
TLV - Logistiek Wat is logistiek?.
7.2: Duurzaam wonen en werken. Duurzame huizenbouw FSC gekeurd hout gebruiken Voor rioleringsbuizen en regenpijpen hergebruikt PVC gebruiken Het huis.
Laatste les H5 (3 havo) antwoorden werkboek samenvatting oefenvragen
Basisregistratie Grootschalige Topografie Contactmiddag GBKN-Zuid 18 november Ad Balemans
Van Havenvisie 2030 naar Bestemmingsplannen
GOBIKE Geïntegreerde vervoer & service verlener. TREND Blijvende groei behoefte mobiliteit Duurzame mobiliteit Effectiever gebruik vervoermiddelen.
Structuurvisie 2035 en Woonvisie 2020 Raadspresentatie 10 maart 2011.
De Glazen Studio en 25 Mei Oude Markt, Enschede.
Bouwstenen Duurzaam Bereikbaarheidsplan Doelstelling: 1.Structurele verbetering van de bereikbaarheid van de regio 2.Structurele vermindering van CO2-emissies.
Kennisagenda Transport & Logistiek
1 Overname totale kustvlakte door SWM MASTERPLAN MASTERPLAN
1 Michelin CCV. 2 Compact City Vehicles: The next STEP in mobility!
strategie als een proces
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Wat betekent EU-GHS voor afnemers van chemische stoffen en mengsels?
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Klimaatbeleid & Ruimtelijke Ordening raakvlakken, meerwaarde en kansen Lokale Klimaatagenda.
The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer
Erbeterdezaak.nl Duurzame groei De “paradigm shift” door het Cradle to Cradle denken.
Confidential TRANSKNOWLEDGE met de steun van Brug Project - tussen theorie en praktijk.
Groen goud beter benutten TSC HCA agenda, Delft 26 maart 2014 Visie en ambitie TKI-BBE.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Convenant Rotterdam Half Time Tribune MKB-Rijnmond 1 1.
Duurzaam Innoveren De Turbine-elektrische auto. Inhoud > Onderwerp > Onderzoeksvragen * Wat zijn de duurzame aspecten van dit idee? * Welke varianten.
0 John en Peter Met welke aanpak kan Metercom aansluiting vinden op de grootschalige uitrol van Slimme Meters om vervolgens haar continuïteit te kunnen.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
© Copyright Dragon1 - Alle rechten voorbehouden.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Gameplan parkeergarage zelfsturende auto’s. Met wat? 2 Parkeergarages om de 2 gebieden Den Haag en Rotterdam te faciliteren Per parkeergarage zijn er.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Hom Com 19 oktober Zelfrijdende auto Google leert wagen rijden zoals mensen (slecht dus) Tegen 2040 zijn we zo ver ?
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Het chaotische samenwerk spel! Bram Adriaensen Mathieu Maas Martijn Wiendels Jonique Raemakers.
INTRALOG Erik Verboon Marvin Aytar Oskar Sinke Edwin Pieters
PRESENTATIE ENERGIE OPSLAG René van Hartingsveldt Directeur Eurotronic B.V. Alphen aan den Rijn 27 september 2016.
ARTCADIA DOOR MART ALBLAS EN HUGO KOSTER A2C. HET ONDERWERP Wij hebben gekozen voor het onderwerp mobiliteit, omdat we het autoprobleem zeer belangrijk.
Duurzaamheidsagenda 2025 Informatieavond
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Een nieuwe ladder voor duurzame verstedelijking
Naar een nationale REDD+ strategie voor Suriname
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Schaarste en voedselverspilling
Welkom Havo 5..
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Ontwikkelen en vermarkten van:
MaaS pilot: verduurzamen zakelijk reizen gemeente Eindhoven
Presentatie bedrijfsplan
Conclusies evaluatie Regieraden
Bedrijvigheid in Je Buurt
Schaarste en voedselverspilling
Promotie-onderzoek naar een 3D datamodellering
Deelnemerstraining Hogeschool Utrecht
Bs 3 Transport van stoffen
De bovenbouw van de beroepsgerichte leerwegen van het vmbo
Project Muizenval Eind-Presentatie
Transcript van de presentatie:

Toekomstige mobiliteit Eind-presentatie Door: Marlin de Jong Martijn Scheffers Martijn van der Heijden Ivar Fama Darmal Hesam

Inhoud Pakket van Eisen Keuzematrix Gekozen structuur Het traject Voertuig Infrastructuur Logistiek Energievoorziening Productie Ontwikkeling Marketing & promotie

Pakket van Eisen Eis 1 Capaciteit Eis 2 Veiligheid Eis 3 Bediening Hoeveel mensen kunnen er worden vervoerd (potentieel) > Min. 1 persoon Eis 2 Veiligheid Min. volgens de wetgeving Eis 3 Bediening Autonoom Eis 4 Moet overal naar toe kunnen Eis 5 Vervoer naar wens Eis 6 Brandstof Niet of zo zuinig mogelijk Eis 7 Ruimtelijke ordening Eis 8 Emissie (geluid en uitstoot) Milieuvriendelijk (minder of geen CO2) Eis 9 Marktaandeel veroveren Eerst de nieuwe markt betreden en een groot aantal afnemers behalen. Eis 10 In een later stadium innoveren Continu verbeteren

Keuzematrix

Gekozen structuur Eenpersoons autonome voertuig Zo georganiseerd zodat iedereen gebruik van kan maken In- en uitstappen kan overal waar een magnetische weg is aangelegd Inductief opladen tijdens het rijden (inductieweg) Navigeren d.m.v. spraak Magnetische stuwing Infrastructuur > Meer laadpalen & magneten onder de wegen Extra energievoorziening > Zonne-energie

Het traject

Voertuig Vernieuwde weg Autonoom eenpersoons voertuig Model

Infrastructuur Keuzes Selectie De belangrijkste eisen

Oude situatie Nieuwe situatie

Logistiek Op transport Opslag

Verschillen Kleine hoeveelheden snel geleverd Eigen productie Online market

Energievoorziening Groei Nieuwe voorzieningen Verschillende bronnen

Energievoorziening (2) Bestaande voorzieningen uit breiden Efficiëntie Implementatie

Productie (1) Voertuig Volledig automatisch geproduceerd Lichte materialen (composieten) Diagram: materialen in voertuigen

Productie (2) Roadmap 2015-2020 2020-2024 2024 2024-2029 2030-2035 Wachten op concept 2020-2024 A.d.h.v. concept een productieplan opstellen voor kleinschalige productie A.d.h.v. concept een productieplan opstellen voor grootschalige productie in later stadium 2024 Productie van prototype Verdere ontwikkeling van twee productieplannen (kleinschalige en grootschalige) 2024-2029 Uiteindelijke productieplan voor kleinschalige productie opstellen Vanaf 2029 start met kleinschalige productie en eventuele aanpassingen aan productieproces 2030-2035 Productie uitbreiden Productieplan voor grootschalige productie verder verfijnen 2035-2??? Start grootschalige productie

Ontwikkeling Roadmap 2015 – begin onderzoek en bedenken van het vervoersmiddel 2020 – het concept is klaar 2023/2024 – het eerste prototype wordt ontwikkeld 2028/2029 – product is af, nog niet op de markt 2030 – 2035 – product is al in gebruikt in Rotterdam 2040 – product wordt geëvalueerd voor eventuele uitbreiding

Marketing & promotie Roadmap 2015-2020 2020-2024 2024-2029 2029-2035 Waar rijdt het en voor wie is het bedoeld? A.d.h.v. bovenstaand, marktplaatsing 2020-2024 Geldschieters vinden Promoten op beurzen Bij de bedrijven langs gaan Kickstarters(?) 2024-2029 Begin met promotie om vraag te bepalen, Promotie bij vervoersbedrijven om het te gaan gebruiken Vragen bij latere belanghebbenden wat zij willen Hier het uiteindelijke product aan aanpassen 2029-2035 Promotie naar partiulieren Televisie Radio Posters Folders Etc… Verdere promotie naar bedrijven om het vervoersmiddel te gebruiken

Mogelijke knelpunten Alleen voor 1 persoon Infrastructuur in andere gebieden, indien we willen uitbreiden Combinatie van inductieweg en magnetenrails onder de grond

Vragen ?