LOKEREN LEEFT!: HOE HET BEGON Rudi Van Hecke Diensthoofd Communicatie en Stadspromotie Workshop digitale media Vrijdag 30 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Hoe minder dat de gemeente weet van mij – hoe beter. Dit is goed / interessant / bruikbaar voor mij.
Geef samen met SBR kinderen met een meervoudige beperking een kans om op te groeien tussen leeftijdsgenoten zonder een beperking.
Mantelzorgpremie Roeselare Infomoment
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Samen kunnen we meer … Partindag 2013 Workshop beleidsplan schrijven Lucy Engelen, Partin.
Ontstaan Jobkanaal •Vaststelling mismatching •Pact van Vilvoorde & Verdrag van Lissabon •Decreet 2002: evenredige arbeidsdeelname (EAD) •In 2003 is Jobkanaal.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
IRIS, OOG VOOR ONDERNEMEN 1. 2 IRIS. Filmpje Iris.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Vrijetijdscheques. Wat is een vrijetijdscheque? = een waardebon van 3 euro Wordt gebruikt voor de betaling van vrijetijdsactiviteiten georganiseerd door.
Reizen met het OV naar HET Instrument. OV als toegevoegde waarde De RAI is met het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar en tracht daarom zoveel mogelijk.
Winkelen in Vlaanderen 2.0: Programma Handelskernversterking
Atrium Brussel de Handelskerncontracten Erik Baptist ATRIUM BRUSSEL CENTRUM Mechelen 22 November 2007.
POD maatschappelijke integratie
Rotterdammer voorop Geweldige stad: we werken er samen aan
Winkelmonitor… meet de polsslag van uw handelscentrum.
Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006.
Samenwerking tussen OCMW en Stad Antwerpen
Wat is Certipost?.
Netwerk Lokale Economie 27/09/2013 Voorstelling Streekpact RESOC.
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
Gemeentelijk economisch beleid
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
VISIE OP HET STEDELIJK VESTIGINGSBELEID S.C.M.S. n.v. Uitbreidingstraat 18/ Antwerpen BELGIE Jeroen V.M. Hafkamp CEO.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
Dienst economie VVSG: overlegtafels Vrijdag 2 maart, Leuven.
Leuven, 25 mei ZONDER ECONOMIE, WERKT HET NIE... Vaststelling en overtuiging Meer aandacht voor economisch beleid Beleidsaandacht voor economie.
Het lokale economie debat vrijdag 25 mei 2012, provinciehuis.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
Weidevogelbeheer in Vlaanderen
Samen werken aan een gezonde regio!
Damme en Knokke-Heist VOORSTELLING THUISZORGPLATFORM.
Citymarketing Hilversum 2006
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Beleidsplan erfgoed situering vóór erfgoedconvenant stad Hasselt en Vlaamse Gemeenschap: belangrijke spelers in Hasselt: cultuur, toerisme,
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
Voornaam Naam / 8 mei 2007 Subtitel van de presentatie Lerend netwerk Schepenen Lokale Economie Leuven 25 mei 2012.
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Methodiek om input voor Visie te verzamelen
Project Proceshuis Road show
Welkom. Programma Welkom Keynote Debat Project-resultaten Lunch Workshop 1,2,3 Slot Receptie.
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Waarden & organisatiecultuur
In deze dienst zal Ds. P. K. Meijer voorgaan. Voor de dienst zingen we Ps. 97: 1 en 5 Na de zegen Ps. 119: 42 en 44 Schriftlezing: Jakobus 1: 19 – 2: 13.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Het online loket van gemeente Bergen De Sanderij, Schoorl Lynn Noppen & Britt Noppen.
PERSLANCERING Streekpact RESOC Antwerpen.
Regiobijeenkomsten november / december 2015 Ruud van Leeuwen.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Lokaal voedsel VVSG, Gent, 30/9/ Lokaal voedsel Trends Hoe en waar? Waarom doen landbouwers mee? Wat kunnen steden en gemeenten doen?
Proef Heist Distributie van hoeve- en streekproducten Lokale Voedseldag.
Het Groot Vleeshuis, Promotiecentrum voor Oost-Vlaamse streekproducten Het verloop van een succesverhaal! 1 Didier Huygens VVSG | De Bijloke | Gent 30.
De provincies gaan lokaal
Proef Lekker Geel ter inspiratie VVSG Proef Lekker Geel.
Voeg hier een foto van het product in
Aanbod Tolken en Vertalers
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

LOKEREN LEEFT!: HOE HET BEGON Rudi Van Hecke Diensthoofd Communicatie en Stadspromotie Workshop digitale media Vrijdag 30 november 2012

Voorstelling concept (1) Lokeren Leeft! stelt concept voor aan middenstandsraad en stadsbestuur = begin 2012 Kracht – project gegroeid uit Lokerse middenstands- en ondernemerswereld => lokale verankering – sluit nauw aan op de behoeftes van de handel en middenstand = vertrouwen

Voorstelling concept (2) Kracht – voldoende interne knowhow schept vertrouwen (commercieel, technologisch, communicatief) – project verenigt handel en toerisme = citymarketing- dreamteam (later ook evenementen aan toegevoegd)

Knipperlichten (1) Stad kan niet zonder meer meestappen in een commercieel project (overheidsaanbestedingen, concurrentie…) = betalende partner? Nee

Knipperlichten (2) Stad kan wel een project faciliteren dat: – lokaal verankerd is – een duidelijke maatschappelijk meerwaarde biedt – onder een aantal voorwaarden (gelijkheid, objectiviteit, correctheid van aanpak en informatie)

Overleg Stad neemt niet het voortouw, maar volgt het project alert en van dichtbij Talrijke overlegmomenten en brainstormings Lokeren Leeft zoekt nieuwe partners en breidt uit Schepen van middenstand en dienst lokale economie faciliteren connectie Lokeren-Leeft! en Voka

Intrede Met de entree van Voka krijgt het project meteen een kader en een bredere visie, boven het louter lokale Project kan passen in Innovatieve Retail van Voka/Agentschap Ondernemen (binnen Vlaams actieplan ondernemingsvriendelijke gemeente)

Van vage contouren naar klare lijn Projectvoorbereiding culmineert in het charter Lokeren Leeft, ondertekend op 3 augustus – Ondertekenaars : Voka, Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland Stedelijke Middenstandsraad Lokeren Lokeren Leeft Voka en middenstandsraad steunen Lokeren Leeft, stad Lokeren is mede-uitvoerder (facilitator)

subsidieert euro – 75 % voor algemeen digitaal platform= website, inclusief mobiele applicatie – 25 % voor promotie

Connectie met project Innovatieve Retail (1) Voorwaarden Voka (1) – Minstens input van alle detailhandelszaken in het Lokers kernwinkelgebied, zoals dat door het stadsbestuur is afgebakend – Met volgende basisgegevens: naam handelszaak, adres, icoontje op interactieve kaart dat de categorie weergeeft

Connectie met project Innovatieve Retail (2) Voorwaarden Voka (2) – Met een jaarlijkse bijdrage van 200 euro kunnen de Lokerse handelaars een volledige pagina/miniwebsite beheren – Platform kan worden gebruikt als promotiekanaal voor een nog op te richten overkoepelende handelaarsvereniging voor het kernwinkelgebied (draagvlakcreatie)

Bijkomende voorwaarde Stedelijke middenstandsraad en stad Lokeren Alle handelaars in Lokeren moeten met basisgegevens op de website staan, zonder extra vergoeding

Verrijkende informatie (1) Stad Lokeren verrijkt de commerciële website Toeristische informatie (multimediaal, tekst (aangepast aan mobiel formaat), audio, video..) – digitaal platform Lokeren Leeft! haalt informatie binnen van de stedelijke website – = hergebruik van publieke overheidsinformatie, geen exclusieve rechten – websiteprovider Anaxis onderzoekt – 2013 budget nieuwe website?

Verrijkende informatie (2) Evenementeninformatie: wat leeft er in Lokeren vandaag? Waar? Wanneer? – via Cultuurnet Vlaanderen worden gegevens daarvoor uit de cultuurdatabank geput – stad brengt Lokeren Leeft en Cultuurnet samen

Lokeren Leeft! zal een veelgelaagd en rijk product zijn (1) Informatie die op zo’n manier wordt aangereikt dat de gebruiker: – niet alleen informatie krijgt, – maar ook praktisch voordeel ondervindt (kortingen, tips…) – meer nog: een authentieke digitale belevenis aangeboden krijgt, die zijn/haar verblijf in onze stad dieper en rijker maakt

Lokeren Leeft! zal een veelgelaagd en rijk product zijn (2) Vanuit verschillende partners en domeinen gevoerd en aangestuurd Met diverse en gelaagde informatie die voor de gebruiker convergeert in het unieke moment waarop hij die informatie kan gebruiken of nodig heeft, in real time, hier en nu Een zeer krachtig wapen om de toekomst van citymarketing en ondernemersbeleid mee uit te snijden

BEDANKT VOOR UW AANDACHT Zijn er nog vragen?