De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006

2 B a n k SEPA: het einde van een commodity tijdperk ? 1. SEPA kan (zal) ook zorgen voor een commerciële omwenteling

3 B a n k SEPA: verandering in de commerciële mindset SEPA commercieel Hoe commercialiseer ik nieuwe / bestaande technische mogelijkheden ? Nationale systemen Europese systemen SEPA operationeel Wie levert mij de gewenste tools en functionaliteiten om aan de behoeften van mijn cliënt te voldoen ?

4 B a n k Focus = het moet werken Betalingsproducten worden vandaag gezien als commodity Weinig verschil in producten (tenzij sommige kredietkaarten) Door cliënt gepercipieerd als tool om transacties uit te voeren Tarificatie laag, soms zelfs gratis, in elk geval weinig verschillend

5 B a n k SEPA als katalysator voor commerciële ontwikkelingen Technisch is zeer veel mogelijk … Contactless Gift cards Loyalty programma’s Pre-paid / pre-authorised Administratieve opvolging On-line toepassingen … … en dit ten voordele van iedereen Kaarthouder: –Veiligheid –Gebruiksgemak –… Nood aan volumes en standaardisatie  SEPA als katalysator Handelaar: –Veiligheid –Efficiëntie –Administratie –Service aan cliënteel –…

6 B a n k SEPA: het einde van een commodity tijdperk ? 1. SEPA kan (zal) ook zorgen voor een commerciële omwenteling 2. Om die te realiseren, moet elk zijn bijdrage leveren

7 B a n k Noodzakelijk om elk op eigen terrein bijdrage te leveren Banken Ontwikkeling nieuwe producten en diensten Service delivery Handelaar Mee investeren in netwerk Electronisch betalen aanmoedigen (schaal) Overheid Stimuleren maatschappelijk debat over alle betaalmiddelen Ontwikkeling electronisch betalen stimuleren, niet ontmoedigen Correcte vergoeding van investeringen toelaten Payment provider Uitbouwen voldoende groot netwerk (issuing & acquiring)

8 B a n k SEPA: het einde van een commodity tijdperk ? 1. SEPA kan (zal) ook zorgen voor een commerciële omwenteling 2. Om die te realiseren, moet elk zijn bijdrage leveren 3. Essentiële randvoorwaarde: open en eerlijk concurrentiemodel

9 B a n k Vergoeding voor geleverde diensten in 4-party model Issuer Kaart- houder Handelaar Schema Processor Acquirer Dienst- verlening Vergoeding

10 B a n k Volledige open concurrentie en transparante prijszetting binnen Europa voor alle betaalmiddelen Level playing field: faire Europese concurrentie Betalen van geleverde diensten in ganse value chain Geharmoniseerde producten = geharmoniseerde tarieven Geen SEPA aan 2 of meer snelheden Geen mini SEPA Geen tussenoplossingen, noch voor grote, noch voor kleine landen


Download ppt "Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006."

Verwante presentaties


Ads door Google