Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn fouten.
Advertisements

Op weg naar de landelijke toetsenbank lerarenopleidingen
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Naar een nieuwe Toetscultuur EHON-conferentie Gert-Jan Los.
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Alex van Essen (Toetsplaza)
Gepersonaliseerd leren
10 juni 2014 Wim Mulder en Lobke Spruijt
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Voortgangstoets. Doelstellingen Kennismaken met de voortgangstoets De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets bij.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
‘De opbrengst gemeten’ Toetsing in het Mechelen Curriculum
WAK-2 Voortgang ontwikkeling toetsing 1. Regiegroep Visiedocument en projectplan zijn goedgekeurd. 2.
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Korte introductie tot het principe
Workshop “Beoordelen”
Summatief toetsen in Blackboard
English for Human Resources
4. Online strategie Internet scorecard
Presentatie Project Kennistoetsbank Pedagogisch Werk 1 oktober 2015
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Experiment.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
De repetitie is nagekeken… Hoe analyseer je de resultaten en zet je die om in actie? Utrecht,16 februari 2016 J.C. van der Net.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie,
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
Platform economie 14 juni 2016 Naar een schoolexamen voor een keuzevak in tien stappen Tom Erkens.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Toetsing en toetsontwikkeling
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Vragen, wat voor vragen?.
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Toetsen? Doe het zelf!.
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Workshop Quayn
Onderwijspsychologie
Financiële zelfredzaamheid
ETUDE Toetsservicesysteem
Informatie voor de scholingsgroepen Hogeschool Inholland
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Leerwegonafhankelijk: Leeruitkomsten en beroepsproducten
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Toetsing Vakdidactiek 2.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Begeleiden Les 9.
Onderwijskunde en vakdidactiek
Cijferloos lesgeven bij talen
Plexuz Leer effectief! RU Onderwijsdag 2018 Donderdag 1 februari 2018
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS Hogeschooldocent Liselore van Nunen, MSc

Opzet toepassing digitaal toetsen Wat doe je? aanleiding landelijke toetsdatabank 4 opleidingen Voeding en Diëtetiek vullen van itembank op basis van BOKs opleiding en leerdoelen vak Waarom? eigen visie: schrapformulieren niet meer van deze tijd meegaan met nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden studenten qua beheersingsniveau op de juiste manier toetsen formatief inzetten, zodat studenten ermee leren werken voordelen: aanleggen van itembank, geen verlies 'oude vragen' andere type toetsvragen zijn mogelijk vaker inzetten van formatieve toetsen studenten hoeven geen schrapformulieren meer in te vullen efficiëntie organisatie toetsing (administratie, uitslag eerder bekend)

Opzet toepassing digitaal toetsen Hoe? leerdoelen opstellen voor een vak op basis van Taxonomie van Bloom (passende werkwoordsvormen koppelen aan leerdoelen (kennis, inzicht, toepassing)) toetsmatrijs opstellen op basis van leerdoelen. Bepalen hoeveel vragen en welke indeling (structuur toets). toetsmatrijs vormt de basis van de itembank (vak). de termen in de toetsmatrijs vervolgens vertalen naar de codering voor de itembank onder de codes de bijbehorende toetsvragen plaatsen

Voorbeelden stappen

Voorbeelden stappen

Voorbeelden stappen

Voorbeeld

Voorbeeld Welke van de onderstaande foto’s toont een groentesoort met een lichte bittere smaak, wanneer deze rauw gegeten wordt? a. b. c.

DO`s direct goed nadenken over de structuur van de itembank. (duurzame structuur) creativiteit inzetten. vragen naar de mogelijkheden bij experts laten testen door docenten direct feedback erbij plaatsen (optie blijft open wel of niet tonen) niet uitstellen, maar doen

DON`Ts uitstellen zonder feedback in systeem zetten; laat anderen de vragen zien, van feedback voorzien zomaar beginnen. te grote groepen tegelijkertijd laten toetsen 1e experiment: 450 studenten verspreid over 5 toetsdagen. Niet aan te raden. Namelijk 5 x 30 toetsvragen minimaal nodig (kans 1).

Vragenronde