Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ervaringen in samenwerking
Advertisements

Centrale werkwinkel D:
ArtEZ cultuurwerkplaats Zwolle 4 december 2012.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
In samenwerking met 13 maart 2014.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Programmaraad CJG 20 februari 2014 Pilot met huisartsen 1.
Het Oude Ambt is een brede organisatie voor welzijn, maatschappelijke dienstverlening en maatschappelijke ontwikkeling in Oost-Groningen. Door middel van.
Toekomstmodel Jeugdstelsel Waarom het anders moet & hoe het anders kan
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Pedagogische Ruggengraat van het CJG
Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Werken aan leerlijnen onderzoekscompetenties in de lerarenopleidingen
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Workshop doorgaande lijn binnen de Haagse Educatieve Agenda
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Ervaring opdoen met versterken van informele netwerken bij opgroeien en opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut Regiobijeenkomst professionele.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Erkenning van Jeugdinterventies Machteld Zwikker 3 november 2011.
INTEGRAAL SOCIAL WORK (WERKTITEL) 25 juni
De jeugd- en gezinsgeneralist in de eerste lijn
PleegoudersOnline Jarabee Naam spreker: Patrick Olde Daalhuis&
Zorg nieuwe stijl.
Transdisciplinaire projecten
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
Partnerschap voor Europese Fondsen | 4 juni 2013 Partnerschap voor Europese Fondsen Meerwaarde van synergie, meerwaarde voor groei. Eva Reuling Coördinatiepunt.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
De pedagogische civil society en het CJG.  Sociale omgeving = belangrijk voor advies over opvoeden  Minder mogelijk door: - Maatschappelijke ontwikkeling.
januari en februari 2011 Linda Hazenkamp
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
De beweging in het Sociaal Domein: kans of ramp? 8 oktober 2014
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
GGZ Netwerkbijeenkomst Midden Limburg 26 juni
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
Informatiesessie Armoedebeleid
Risicomanagement binnen de decentralisaties
Beleidsinformatie Jeugd
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
Van Wmo-werkplaats naar kennisnetwerk voor sociaal domein Theo Roes voorzitter overleg Wmo-werkplaatsen.
Beleidsplan Sportvisserij in Nederland Ledenvergaderingen federaties Voorjaar 2015.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Empowerment Gezins- en wijkgericht werken Kwartaal 3 week 5.
Project oriëntatie op het beroep
Presentatie Gemeente Heeze-Leende Transitie jeugdzorg Aanleiding Hoofdlijnen concept jeugdwet Reikwijdte Gebruik jeugdzorg Samenwerking Model.
Stelselwijziging zorg voor jeugd Regiobijeenkomsten MO-groep September/oktober 2012 Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
(mee)Bewegen in de jeugdzorg. Kaders 1.Landelijke visies op opvoeding en jeugdzorg 2.Transitie jeugdzorg 3.Gedeelde missie en visie in Overijssel 4.Organisaties.
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
Sociaal Domein Kop van Noord Holland Samenwerking tussen gemeenten Texel, Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
3de graad verzorging Toelichting bij AD5.
Werkveldbijeenkomst: De Zorg-opleidingen in een ‘nieuw jasje’
GGZ in de Wijk de praktijk in Amsterdam Zuid
De driehoeksverhouding
Missie statement Het ter beschikking stellen van kennis en expertise ter bevordering van de arbeidsparticipatie van mensen met een grote afstand tot.
Zin in meten??.
Pedagogisch werk KD 2016.
Cliëntenraad Sociaal Domein
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Transcript van de presentatie:

Lectoraat Jeugd

Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen

Opzet lectoraat Doel: middels praktijkgericht onderzoek verkrijgen van voor de partners bruikbare kennis ten behoeve van het professionele handelen Bijzonder domein/ Onderdeel lectoraat Beroepsinnovatie brede bachelor of Social Work Gedeelde financiering Tussentijdse evaluatie

Doel lectoraat Transformatie jeugdzorg Invulling pedagogische civil society met de burger in het centrum Keuze voor vernieuwing, trendbreuken, gedurfde keuzes Leren van ervaringen van de professional Door Communities of Practice

Doel lectoraat De transformatie te bewerkstelligen naar het versterken van de pedagogische civil society Overstijgende kennis te ontwikkelen en patronen te herkennen die de basis kunnen vormen voor het professionele handelen in de jeugdzorg – en welzijn Doelgroepen van het consortium weten te bereiken in het onderzoek

Meer specifiek: Kennis Kennisontwikkeling het uitvoeren initiëren en stimuleren van onderzoeksprojecten/- programma’s Kennisborging opgedane kennis vastleggen en actueel houden Kennisontsluiting weten waar (bij welke organisaties en personen) welke kennis (onderwerpen) aanwezig is en verbinden Kennisverspreiding kennis doceren en uitdragen door middel van gezaghebbende richtlijnen, presentaties, workshops en voor het werkveld toegankelijke publicaties

Effectiviteit door samenwerking Brede groep binnen Fontys Jaarlijks tien studenten Kenniskring ook met externen

Relatie met de huidige praktijk Start vanuit huidige praktijk: De doorlopende leerlijn.

Planning Tot 1 januari 2014 Kenniskring Uitwerking onderzoek 2014 Dataverzameling Juni 2015 Eerste resultaten Besluit over vervolg