Lectoraat Jeugd
Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen
Opzet lectoraat Doel: middels praktijkgericht onderzoek verkrijgen van voor de partners bruikbare kennis ten behoeve van het professionele handelen Bijzonder domein/ Onderdeel lectoraat Beroepsinnovatie brede bachelor of Social Work Gedeelde financiering Tussentijdse evaluatie
Doel lectoraat Transformatie jeugdzorg Invulling pedagogische civil society met de burger in het centrum Keuze voor vernieuwing, trendbreuken, gedurfde keuzes Leren van ervaringen van de professional Door Communities of Practice
Doel lectoraat De transformatie te bewerkstelligen naar het versterken van de pedagogische civil society Overstijgende kennis te ontwikkelen en patronen te herkennen die de basis kunnen vormen voor het professionele handelen in de jeugdzorg – en welzijn Doelgroepen van het consortium weten te bereiken in het onderzoek
Meer specifiek: Kennis Kennisontwikkeling het uitvoeren initiëren en stimuleren van onderzoeksprojecten/- programma’s Kennisborging opgedane kennis vastleggen en actueel houden Kennisontsluiting weten waar (bij welke organisaties en personen) welke kennis (onderwerpen) aanwezig is en verbinden Kennisverspreiding kennis doceren en uitdragen door middel van gezaghebbende richtlijnen, presentaties, workshops en voor het werkveld toegankelijke publicaties
Effectiviteit door samenwerking Brede groep binnen Fontys Jaarlijks tien studenten Kenniskring ook met externen
Relatie met de huidige praktijk Start vanuit huidige praktijk: De doorlopende leerlijn.
Planning Tot 1 januari 2014 Kenniskring Uitwerking onderzoek 2014 Dataverzameling Juni 2015 Eerste resultaten Besluit over vervolg