Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Jeugdwerk in de Lichtbron Commissie Jeugd 14 april 2009.
Advertisements

Analyse van incidenten
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
‘Wie met ouderenbeleid begint is te laat’
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
Een nieuwe lente, een nieuw geluid? ?  Wat dromen we …
DEELGEMEENTEBESTEL ROTTERDAM. AAV 31 oktober • Presentatie nieuwe modellen “gebiedsbestuur” en “wijkparticipatie” door gemeente – veel vragen over exacte.
VAVO in BRON 28 januari 2014.
One Form Hildia Schreuder Susanne Hafkamp
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
Corporate Guidelines.
Ervaring project Op Eigen Benen Vooruit Projectleidersbijeenkomst 6 september Trudi Taat Verpleegkundig Specialist.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
“Rapportages Luchtkwaliteit Limburg”
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
Hoe zelfstandig is verstandig ? Training Interactie Management 23 januari 2003 Saskia van Leeuwen Henk Donker Jan Cauberg.
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
 Aantal verzonden vragenformulieren: 892 stuks  Aantal vragenformulieren retour: 100 stuks  Respons: 11,21% ENQUÊTE DUURZAME MONUMENTEN.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
communicatieambtenaar
Onderzoek naar de kwaliteit van de opleidingsschool
Hoofdstuk 4 Europese wetgeving.
Stand van zaken WAK 2 – Pabo Jan Haan. Kennisbases  juni interne legitimering door vakdocenten pabo’s;  juli verwerking opmerkingen interne legitimering.
= de visuele presentatie van een organisatie
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Een goede keten is een kunst! René Denis 11 april 2013
Gemeente en onderwijs een sterk koppel Afstemming ZAT, passend onderwijs en CJG in LEA Datum 12 januari 2010 NJi Onderwijs.
Bijeenkomst 23 september 2004 Ontwikkelingen Actief Bodembeheer Rijntakken en Maas in 2004 Werken aan uniformiteit en duidelijkheid bij het toepassen van.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Studielink, een nieuw patroon? Kees van Wijngaarden 9 november 2005.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 2 februari 2011.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Uitkomsten Onderzoek Goed Geregeld Uitgezet onder 47 adviseurs van vrijwilligerscentrales en -steunpunten en onder 58 lokale vrijwilligersorganisaties.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Informatiebijeenkomst informatiemodel AMW oktober 2007.
Citymarketing Hilversum 2006
Transitiearrangement Decentralisatie Jeugdzorg FoodValley
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Kwantitatief onderzoek
Resultaten enquête Autoluwe Zondag 22/9/2002. Algemeen Alle wedstrijddeelnemers –Aantal: 325 –Gemiddelde leeftijd: 40,9 Wedstrijddeelnemers van Aartselaar.
Bekendheid met ‘Veiligheidshuis’?
De Remo-website een vorm van gebundelde deconcentratie Bijeenkomst remonstrantse webmasters 12 juni 2004 in Bussum.
Landelijk overleg Remonstrantse Broederschap webmasters en communicatoren Bussum 12 juni 2004.
UPDATE PROCES SAMEN VERDER 28 JUNI 2015 GKV & NGK.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Gezonde School Centrum Gezond Leven1 Werkplaats Gezonde School Centrum Gezond Leven.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening door: Hans de Vroome (beleidsadviseur W&I en projectleider armoedepact BPV) 13 november 2012.
Plan van aanpak toekomstvisie gemeente Grootegast.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Terugblik & stand van zaken Vluchtelingenopvang Amersfoort
Introductie Daan Haeyen
Huisstijl en logo Fietsersbond
Product van TU Delft, SEC
Bijeenkomst tussenrapport Verkenningscommissie Klassieke Talen
The making of: Omgevingsvisie
Product van TU Delft, SEC
Art & Design Grafisch vormgeven
Voorstel herinrichting voor de Kruiskerk te Delfzijl
Transcript van de presentatie:

Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse gemeenten voor CVO-1 op 16 november 2002

Huisstijl Inleiding Definitie Resultaten enquête Vervolgstappen

Inleiding Beleidsplan , Hoofdstuk V Beleidsvoornemens : Vernieuwing Huisstijl is in gang gezet (V b 1) Rekening houden met combineren huisstijl gemeenten (V b 2) Doelstellingen : Vormgeving van informatie in alle geledingen van de RB zoveel mogelijk op elkaar afstemmen; daartoe worden landelijk beelddragers en instrumenten ontwikkeld (V a 2)

Definitie van huisstijl 1 Huisstijl is het samenhangend pakket van vormen en kleuren, door logo’s, typografie en materiaalkeuzen vooral bij toepassing in drukwerken, websites, advertenties, presentaties en andere publicaties, alsmede in andere uitingen.

Definitie van huisstijl 2 Door zorgvuldige gekozen, breed toepasbare inzet van vorm en kleur, vormt huisstijl het ordenend en verbindend element tussen alle uitingen en ondersteund hierdoor de uitstraling en de herkenbaarheid van de organisatie.

Enquête huisstijl nov 2001Bespreking Plan van Aanpak mei 2002Heroriëntatie van start mei 2002Vragenlijst naar gemeenten juli/aug 2002 Verwerking gegevens sep 2002Bespreking Resultaat in PPC okt 2002Bespreking Resultaat in CoZa nov 2002Bespreking Resultaat in CVO-1

Resultaat enquête huisstijl Respons: 40 gemeenten + 1 instelling = 90%  7 samenwerkingsgemeenten grote zorgvuldigheid bij invulling veel begeleidend voorbeeldmateriaal huisstijl leeft !

Huisstijl: ja of nee ? 68 % heeft huisstijl 32 % heeft ‘geen huisstijl’  geen prioriteit, nooit over gedacht  KR is er nooit mee bezig geweest  alle stukken vrijwel intern  doen veel/alles in samenwerkingsverband  we zijn te klein  eigen huisstijl wordt nu ontwikkeld

Huisstijl: wat en waar ? Logo  beeld van kerkgebouw  kerkelijk zegel  div. (smeedwerk van hekwerk / snijwerk) Naam in vast lettertype Huisstijldragers  briefpapier en enveloppen  kerkblad  liturgieën

Huisstijl: waarom? draagt huisstijl bij aan beeldvorming ?  78 % ja  12 % geen antwoord  10 % neen is het belangrijk dat huisstijl het eigene van de gemeente uitdrukt ?  63 % ja  15 % geen antwoord  22 % neen

Huisstijl: oud of nieuw ? 68 % respondenten gebruikt huisstijl 59 % gebruikt eigen huisstijl langer dan 3 jaar 12 % gebruikt eigen huisstijl korter dan 3 jaar 27 % vindt eigen huisstijl aan vervanging toe 37 % vindt eigen huisstijl nog voldoen

Huisstijl: landelijk ook gemeentelijk ? 1 Nu 78 % gemeenten gebruikt landelijk beeldmerk nooit 10 % gemeenten antwoordde niet 12 % af en toe (incl Leeuwarden [ 2,5% ] )

Huisstijl: landelijk ook gemeentelijk ? 2 Toekomst 17 % gemeenten gebruikt landelijk beeldmerk in toekomst niet  8,5 % is nu samenwerkingsgemeente 63 % gemeenten gebruikt landelijk beeldmerk in toekomst wèl, mits ……...

Eén landelijke huisstijl mits…… het past bij onze gemeente het mooi is het beter is dan het huidige het duidelijk is het uitdrukking geeft aan openheid het van een kerk is; geen kippenpoot het bruikbaar is op de PC het geen duur drukwerk vereist het woord remonstrants er in zit

Vervolgstappen Besluit CoZa accoord met huisstijlvernieuwing voor het landelijk bureau verdere heroriëntatie als opstap naar mogelijke vernieuwing formulering uitgangspunten en doelstellingen draagvlak aanwezig voor gemeentebrede aanpak huisstijlintroductie rond AvB 2003 mogelijkheid voor gemeenten om mee te doen, mits ……… voortgang niet wordt vertraagd