Stichting Visible Results

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maar ze kunnen er niet uit Het kan heel somber zijn Maar ook heel fijn
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Op reis langs de voorzieningen
Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Evaluatie van mentorprojecten
Seksuele diversiteit Homoseksualiteit Didactiek gedrags- en maatschappij- wetenschappen Isabel Rots 1.
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Voorstellen.
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Vmbo Helicon Eindhoven
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Veilig Jeugdwerk Veilig Jeugdwerk is jeugdwerk met gezonde verhoudingen tussen leidinggevenden en deelnemers. Het is van belang om mogelijk misbruik te.
Loverboys.
evenwicht zoeken tussen ‘graag zien’ en ‘neen zeggen’
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Scolaris... School Met Een Visie. Wij bieden: Verschillende richtingen In een aangenaam klimaat Met aandacht voor de noden van uw kind Individuele begeleiding.
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
Informatieavond 30 augustus 2010
Opvoeden van drukke kinderen
VMBO in Beweging Brandenberg een gezonde school!!! Alle leerlingen actief!!!
Welkom op onze thema-avond
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
First ID project Bindelmeer College
Opvoedingsondersteuning
Marco van Gijzen & Allard Bouwmeester
Voortgangsgesprek fase 1
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Wat ik wil…..
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Communicatie met ouders
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
Voortijdig schoolverlaten
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Onderzoeksvragen? 8 april april 2014.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Onderzoeksvragen?.
 Een plaats waar ze terecht kunnen met zorgen omtrent de opvoeding van hun kinderen, maar ook over anderen thema’s die hen bezig houden (werk zoeken,
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Rauw en troosten.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Aan de bel trekken: wanneer en hoe? Ruben Griffioen & Jos Mast.
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Burgerschap Samenwerkend leren
CKG de kleine parachute
Wegwijs bij pesten 5 november 2014
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
De druppel die de emmer doet overlopen
Transcript van de presentatie:

Stichting Visible Results Deel 1 Stichting Visible Results

Ik ben Anzera Kazanci, 39 jaar en moeder van 2 kinderen in de leeftijd van 19 en 17 jaar. Ik werk al bijna 11 jaar op een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar. Ik geef les aan kinderen met gedrags- en/of psychische problemen.

Mijn rol binnen het team/de school. Vervanging bij ziekte/adv. Leiden van de meidengroep. Remedial teaching. Begeleiden van leerlingen die vast lopen in de klas, zowel didactisch als pedagogisch. Activiteiten organiseren voor seizoens-afsluitingen. Begeleiden bij uitstapjes.

Wat is een meidengroep?

Een meidengroep is: Een groep die (de naam zegt het al) alleen bestaat uit meiden: * Een groep waarin ik meiden weerbaarder en zelfverzekerder probeer te maken voor de maatschappij. Waarin zaken behandeld worden die alleen meiden aangaan. Een groep waarin ik probeer een betere band te creëren tussen de meiden binnen een school/groep. Een groep waaraan ik voorlichtingen geef over o.a. seksualiteit, anorexia, Loverboys project, Novadic en persoonlijke hygiëne. Een groep waarin meiden hun problemen en verhaal kwijt kunnen.

Een meidengroep is noodzakelijk in het onderwijs/in groepen.

Omdat: Ze weerbaarder worden en een beter zelfbeeld krijgen.Meiden hun verhaal vaak niet kwijt kunnen, dit meestal door schaamte of angst. Er zichtbaar resultaat geboekt wordt. Er minder strijd is onderling. Minder ruzies en roddels ontstaan tussen de meiden. Er een vertrouwensband ontstaat. De meisjes openlijk kunnen spreken over allerlei meidenzaken.

Zou elke school/groep een meidengroep moeten hebben?

Ja, omdat: Omdat er op elke school wel kwetsbare meiden zitten. De meiden weerbaarder gemaakt moeten worden voor deze maatschappij. Ze vaak nergens terecht kunnen met hun problemen/verhalen. Ze thuis geen voorlichting of begeleiding krijgen. Er veel onderlinge strijd is tussen meiden. Er een goede vertrouwensband ontstaat. Het voor elke meid belangrijk is om extra voorlichting te krijgen.

Mijn rol binnen de meidengroep: Ik ben vertrouwenspersoon. Ik bied ze veiligheid. Ik zorg dat ik op de hoogte blijf van wat er speelt tussen de meiden of wat ze bezig houdt op dat moment. Ik bied een luisterend oor. Ik organiseer activiteiten. Ik geef advies. Ik geef ze voorlichtingen. Samen met hen ga ik op zoek naar oplossingen. Ik bemiddel bij conflicten. Ik zorg voor een prettige ontspannen sfeer.