Studentencongres Reclame en PR
Communicatie Een goede communicatie is Doordacht Op voorhand ingepland Vertelt een verhaal Vermijdt ruis Continu Analyse
Doordacht In het wilde weg/a l’improviste communiceren heeft heel wat nadelen Onduidelijk Chaotisch
Planning Werk op voorhand Jaar- en week/maandplanning Hou er rekening mee dat deadlines bijna nooit gehaald worden
Verhaal Waar sta je als vereniging voor? Oefening Zorg ervoor dat je communicatie steeds in functie is van dat verhaal. Oefening Werk jouw verhaal uit
Ruis Denk steeds goed na of iets wel gecommuniceerd moet worden. Wie is je doelgroep? Moet je Facebook hiervoor wel volspammen?
Continuïteit Wat je wil communiceren dient continu onder de aandacht blijven. Hoe zorg je hiervoor? Effective redundancy
Je boodschap Wat wil je bereiken? Opbouw Informeren Overtuigen Mobiliseren Feedback Naamsbekendheid Opbouw Aandacht trekken Kernboodschap Details
Visualiseer Beelden zeggen meer dan woorden.
Online We overlopen de voor- en nadelen van online communicatie Informatie sturen versus informatie krijgen Social media Website Video
Drukwerk Hebben posters en flyers nog nut?
Mondeling Aulapresentaties Infomarkt…
Going viral Hoe word je opgemerkt? Teasing Concept