De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PR & Communicatie BIG Challenge 2016. BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PR & Communicatie BIG Challenge 2016. BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker."— Transcript van de presentatie:

1 PR & Communicatie BIG Challenge 2016

2 BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker en samen streven naar meer dan 900.000 euro... Dat is een goed verhaal!

3 Samen kunnen we dit verhaal vertellen! PR & Communicatie BC

4 Communicatiekracht: Deelnemers: fietsers, lopers, vrijwilligers, sponsors 1 communicatiecaptain per team Ondersteuning vanuit de Commissie PR & Communicatie Commissie PR & Communicatie BC (gekoppeld aan teams) Caroline van der Plas Anne-Marie van der Linde Monique van Loon Ingrid van der Sterren Jan Roothaert Mathee Kamp Hans Nachtweh (namens secr./cie sponsoring)

5 Wat komt aan bod?

6 Belang van publiciteit

7 Herman had een droom Ondanks zijn ziekte wilde Herman niet bij de pakken neer zitten. Hij wilde iets doen voor de sector waar hij zijn hele leven in gewerkt had en waar hij trots op was. Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker Trots in de sector vergroten Sectorpromotie realiseren

8 Ziekte kanker Agrarische sectorAfzien/sport/fietsen

9 882.501euro Trots

10 Doelgroep en boodschap

11 Bekendheid BIG Challenge Inschatting: > 60% in de veehouderij < 10% buiten de veehouderij

12 Doelgroep Afhankelijk van activiteit: -Benefietdiner plaatselijke ondernemers -Biggenracegezinnen met kinderen -Spinningmarathon sporters

13 Boodschap Fietsen voor de strijd tegen kanker Vecht mee en doneer! Land- en tuinbouw fietsen tegen kanker om een bijdrage te leveren aan groot maatschappelijk probleem dat iedereen raakt Daarom streven we met zoveel mogelijk teams met fietsers en lopers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren naar minimaal 900.000 euro

14 Maak het zo persoonlijk als mogelijk

15 Communicatie en publiciteit door de teams

16 BIG Challenge-activiteiten Benefietdiners Benefietfeesten Biggenraces Spinningmarathon Open dagen Andere sponsoractiviteiten Vraag aan de teams: Voor wie organiseer je dit? Waarom? Hoe zorg je voor publiciteit?

17 1. Organiseren + stappenplan 2. Versturen persbericht + achtergrondinformatie -Bel altijd even na of de informatie goed is aangekomen -Stuur altijd een foto mee met het persbericht 3. Plaats informatie op internet en sociale media -Eigen website bedrijf -Via kalenders (o.a. landbouwagenda.nl) -De pers neemt het vaak over 4. Nodig pers persoonlijk uit voor een evenement -Geef een pershandboek (achtergrondinfo) 5. Nazorg -Persbericht versturen + foto (regel fotograaf) -Vermelden op internet -ALTIJD BIG CHALLENGE OP DE HOOGTE HOUDEN

18 Slim communiceren Maak gebruik van je eigen netwerk! Maak gebruik van de andere fietsers Vertel het tegen 5 mensen met verzoek of zij het ook tegen 5 mensen zeggen, etc. etc. Gebruik je eigen mensen (en denk aan je interne communicatie voor draagvlak, vergeet je collega’s niet). Maak gebruik van sociale media!

19 Media Persbericht naar: -Regionale media (kranten, website en omroepen) -Vakbladen (regionaal en landelijk) (perslijst) -Landelijke media: Hart van Nederland, DWDD, dagbladen (perslijst)

20 Maar ook…. Berichtje naar info@bigchallenge.euinfo@bigchallenge.eu Bericht op FACEBOOK BIG Challenge Oproep op Alpe d’HuZes-Linkedin-groep Bericht plaatsen op agenda’s van: - bigchallenge.eu (hans.nachtweh@kpnmail.nl) - opgevenisgeenoptie.nl - landbouwagenda.nl - Uitinbrabant.nl enz.hans.nachtweh@kpnmail.nl

21 Materialen BIG Challenge Poster en flyer BIG Challenge Zeildoeken, beachflag Spaarvarkens Persbericht Boek BC Shirts Aanbod: Vormgeving flyer, poster, advertentie

22 Gereedschapskist

23 Inhoud gereedschapskist Voorbeeld persbericht, FAQ, stappenplan, gebruik sociale media Voorbeelden poster, flyer en advertentie Overzicht beschikbare materialen Digitale handtekening e-mail Lenen: BIG Challenge-auto Documenten zijn te vinden op deelnemers.bigchallenge.eu deelnemers.bigchallenge.eu

24 Persteam tijdens koerweek

25 Persteam BIG Challenge Aanspreekpunt vooraf en tijdens koersweek Organiseert dagelijkse blogs van fietsers voor diverse media Stuurt nieuws en foto’s van BIG Challenge naar Nederlandse pers Regelt interviews voor radio en tv met fietsers

26 Verwachtingen

27 Wat verwachten we van jullie? Aanspreekpunt voor communicatie Communicatie verhalen uit eigen team naar pers Communicatie naar media bij activiteit Zelf ondersteuning vragen indien nodig Actiepagina team en fietsers in orde vóór 1 februari

28 Plannen Cie PR & Communicatie Aanspreekpunt voor communicatie BC-breed Sparringpartner voor communicatie van de teams Aanbieden van achtergrondverhalen naar pers Zoeken ambassadeurs / boegbeelden Informatie op website BC 2016 Aanvullen gereedschapskist / middelen met o.a. FAQ

29 Alleen een dwaas blaast tegen de wind…. maar met zijn allen veranderen we zijn richting!


Download ppt "PR & Communicatie BIG Challenge 2016. BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker."

Verwante presentaties


Ads door Google