Kwaliteit in kleinschalige organisaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE
Welkom The Future State of Lean
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Harmonisch samenwerken met personeel en vrijwilligers Samen vrijwilligen! Vlaams Steunpunt Vrijwilligerswerk - Antwerpen 4 maart 2014.
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Presentatie Geriatrisch Netwerk
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Een continue verbeterende dienstverlening
Studenttevredenheid als kwaliteitsmaat?
Opleiding: Logistiek en technische vervoerskunde, Hogeschool van Amsterdam Stagebegeleiding: Margaret van Valkengoed, PICA.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Gedragscodes en het belang van waarden voor een goed bestuur
Inhoud van dit college Introductie Doelstelling van dit keuzevak
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Introductie van Duurzaamheid in HBO onderwijs Visie vanuit bedrijfsleven Drs. J.A. van der Schroeff Directeur Kennis en Kwaliteit Grontmij NV BZW werkgroep.
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
© de vries business consultancy, 2008
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Zorgbelang Zuid-Holland Veiligheid door de patiënt bekeken 25 april 2012 Erik Visser, Regiomanager Zorgbelang Zuid Holland.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Bedrijfsvoeringsscan
Lean Auditen Congres Kwaliteit: de volgende stap 28 oktober 2014
Leid jezelf Leid anderen Leid operatie Leid verandering Zingeving bepalen, Visie uitlijnen en Strategie cascaderen Waarde toevoegen vanuit de Klant Waarde.
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
© R. Van Landeghem, Industrial Management 1 Middagactiviteit 21 juni.
27-Mar-15 | 1 Missie en onderzoeksagenda Healthwise Kees Ahaus 12 april 2013.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
Samenwerken aan kwaliteit SPHBE01RV.  everingen/ /
Presentatie titel BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 5
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Regie op Locatie met Lean Kennisbijeenkomst 29 oktober 2013 Jenny Tiemens.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
L EAN IN DE HUISARTSENPRAKTIJK D.R. Zwart Maart 2016.
Kennisdag Auditen en Onderzoeken Donderdag 5 juni 2014
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Varianten op auditen Kennisdag 5 juni 2014 Manon Diepenmaat.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Toekomst AWBZ ALV, 23 juni Maatregelen kabinet  Extra middelen ZZP  Overheveling begeleiding  Overheveling jeugdzorg  Uitvoering door zorgverzekeraars.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Verspillingen in de processen
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Dagstart Quick Reference Card
persoonlijk professioneel prettig
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteitsmanagementsysteem: een lust of een last?
Inhoud college Structuur boek Groepsgewijze productie Just In Time
Ontwikkeling, wij als EBS
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Logistieke kwaliteitsprocessen
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Transcript van de presentatie:

Kwaliteit in kleinschalige organisaties Vloet Advies Kwaliteit in kleinschalige organisaties Jacqueline Marschal Alice Vloet www.vloetadvies.nl

Actualiteiten Toenemende marktwerking Overheveling AWBZ- WMO Vloet Advies Actualiteiten Toenemende marktwerking Overheveling AWBZ- WMO Transparantie in kwaliteit en bedrijfsvoering

Vloet Advies Waar wordt je op beoordeeld? Governance code Cliënt tevreden Medewerker tevreden Gezonde bedrijfsvoering HKZ is een hulpmiddel

Kwaliteit bedrijfskundig Vloet Advies Kwaliteit bedrijfskundig

Hoe richt je een kwaliteitssysteem in? HKZ/ISO/ PREZO/ anders,.. Vloet Advies Hoe richt je een kwaliteitssysteem in? HKZ/ISO/ PREZO/ anders,.. of

- meten (C.Q, eigen feedback!) - opleiden & ontwikkelen Vloet Advies Kwaliteitshandboek - helpt kritische stappen te waarborgen (zie medicatieproces) - helpt nieuwe medewerkers/stagiaires inzichtelijk te maken : hoe gaat het hier - je maakt afspraken over zaken die voor ieder vanzelfsprekend zijn en toch verschillend gedaan worden Continu verbeteren - meten (C.Q, eigen feedback!) - opleiden & ontwikkelen

Waarmaken wat je aan klant beloofd! Vloet Advies LEAN management Lange termijn visie Waarde Processen Flow Voorkom verspilling Mensen Respect Continu verbeteren Al doende leren Waarmaken wat je aan klant beloofd!

2. Verplichte verspilling - wet- en regelgeving 3. Voorkom verspilling Vloet Advies Vloet Advies Waarde toevoegen - klant - medewerker 2. Verplichte verspilling - wet- en regelgeving 3. Voorkom verspilling - wachten - transport - extra processtappen - voorraad - beweging - correcties

Vloet Advies

Stelling: zaken goed op orde geeft meer ruimte voor leuke dingen! Vloet Advies Stelling: zaken goed op orde geeft meer ruimte voor leuke dingen!

Vloet Advies