Projecten bij de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Goede Week.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Informatieavond groep 4/5
“Zonder taal geen verhaal” .
Waar kijk ik naar? Identiteit.
Harajuku.
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Iris, Twann, Isa en Thomas
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Godsdienst.
Godsdienst.
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
De Bernadetteschool Deze presentatie is gemaakt door VSO-leerlingen van de Bernadetteschool Teksten geschreven door: Sander, Luuk, Kevin, Remco, Jeffrey,
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Uitzending bijgewoond van een tv programma.
Welkom op de informatieavond voor groep 3b
Brazilië Sporten.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Onderwerpen van deze avond
Gewoontes / verslaving
Mobile.
Welkom…...
Schoolontwikkelthema leesmotivatie vergroten
Z I U E K M.
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Corneille Guillaume Beverloo
Een prachtige kans voor uw kinderen
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Basisschool Op De Horst
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Ku(ns)tgeschiedenis.
TRENDS 2014 Hafida
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Opdrachten en eindopdracht
Het belang van voorlezen
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
ONL Congres Dyslexie 17 juni 2011 Workshop 3 "Hoe werkt het bij jou?" Drs. Evelyne van Veen.
info spreekbeurt over warcild
Het school jaar Het school jaar is al bijna geweest van Boschveld iedereen is heel erg blij. Iedereen gaat bijna op vakantie het schooljaar was heel.
TopOndernemers op de Springplank
Luisteren en begrijpen
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Piet Mondriaan
© UNIEK IN DE KLAS.
Schrijfvaardigheid Doelen:
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
blok 2 les 2: taal thuis en op school

TALENTENQUIZ.
Kom maar op…. Ik zal je laten zien hoe slim ik ben…
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Projecten bij de

1e project: “jong en oud” Verschillen vroeger en nu onderwijs Verschillen “spelen” Wat lijkt je leuk als je ouder wordt? Wat niet? Hoe zit je lijf in elkaar: botten, ingewanden Trekpop maken van een skelet Wat heb je geleerd?

2e project “Hallo Wereld” kinderboekenweek Wat weet je al? Wat wil je leren? Doelen benoemen Aan de slag Start: maak een mindmap over wat je al weet over de wereld…..

“Hallo wereld” Boek uitzoeken Thuis voor bereiden Voorlezen aan de jongere kinderen Verwerking, een tekening en een tekst maken in het teksten boek

“Hallo wereld” Vakantie foto’s meenemen van huis, verbinden met touwtje Mini muurkrant maken over een land en presenteren Wat staat er allemaal in je paspoort, maken!

“Hallo wereld” Specerijen wat zijn dat? Waar komen die vandaan? Wat betekent dat voor de mensen daar en voor ons? Hoe wordt dat vervoerd?

“Hallo wereld” We hebben het gehad over vervoer Laatste opdracht: “maak een voertuig dat 1 kilo kan dragen zonder te zinken….

“Hallo wereld” En…. Natuurlijk de test !!!

“Hallo wereld” Afsluiting Spel en lied door “life style team”

3e project: “Poëzie” Wat weet je al? Wat wil je leren Soorten gedichten Voorlezen Zelf lezen Zelf schrijven Gedichten bundel maken met tenminste 10 verschillende gedichten Illustreren Word gebruiken met foto’s Ontstaan boekdruk kunst Verschillende soorten persen Afsluiting gedichten voordragen aan de ouders in de gymzaal

4e project “Chocolade” Wat weten we al Wat wil je leren Waar komt chocolade vandaan Azteken Beker met Azteekste patronen Hernan Cortes Ontdekking

“Chocolade” Van cacaoboon tot chocolade letter Filmpje klokhuis Zelf strip verhaal maken met deze titel Waar groeien cacaobomen? Opdrachten stencils over chocolade Als laatste opdracht gingen we een info krant maken

“Chocolade” Chocolade maken…… http://youtu.be/epQlGK0F01I

“Chocolade” De afsluiting: http://youtu.be/TElgAqsZtQY

4e project “Eigen project” Wat willen we leren? Wat weten we al? Werkstuk schrijven over een zelf gekozen onderwerp.

Afsluiting eigen project http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xh0nhajPzlI

Het 5e project “13 in de oorlog” Wat weten we al Wat willen we leren Wat gaan we leren Opzet project: Bekijken van 13 afleveringen van de kinderen serie “13 in de oorlog” zowel thuis als op school. Verwerking in de vorm van verslagen schrijven van de aflevering in een boekje (deze zijn op school om te bekijken) Ieder op zijn eigen niveau Nabespreken: -> Wat heb je geleerd? Wat heeft het meeste indruk gemaakt?

De verwerking….

Wat heb ik geleerd?

Afsluiting (toetsing) De Anne Frank quiz

Het 6e project: “Gevoel” Gevoelens bespreken Wat weten we al over onze gevoelens Welke gevoelens heb je wel eens gehad? Mind map maken over gevoel

“Bespreken van schilderijen” Wat zie je? Wat voor gevoel krijg je daarbij? Waarom krijg je dat gevoel? Hoe kan het dat kleuren daarop van invloed zijn? Heb je dit gevoel weleens gehad zoals te zien is op het schilderij…..? Wanneer wil jij schreeuwen?

Kleuren cirkel Wat is dat? Hoe werkt dat? Primaire, secundaire en tertiaire kleuren Kleuren cirkel maken

Tekenopdracht

Muziek en gevoel Stuk luisteren van Beethoven “6e symphonie” Wat hoor je? Wat voel je? Hoe kan dat? Nog een keer luisteren, concentreren, tekenen op muziek…..

“Lou Reed” Lied luisteren van Lou Reed “a perfect day” Vertalen, wat maakt voor jou een perfecte dag?

Schilderen Schilder opdracht: Somber schilderij Vrolijk schilderij 3 kleuren, geel, rood, blauw, zelf mengen, kleuren cirkel terug bespreken

“sport” Per groep ( 6, 7 en 8) wordt er een spel bedacht. Voor bespreken: Hoe voel je je als je niet mee mag doen? Hoe voel je je als je als laatste gekozen wordt? Hoe voelt het als je als team een prestatie levert? Spelen uitvoeren met gym en na bespreken.

“dans” Verschillende dansen bekijken op you tube. Wat voor gevoel krijg je daarbij? Hoe kan dat? Is het een vrolijke dans? Welke rol speelt kleding / make-up, sieraden bij de dans?

Afsluiting project “GEVOEL” Maak zelf een dans Deze presenteer je aan de groep Nabespreken: Groep 6: http://www.youtube.com/watch?v=SWgBvgHX6ec Groep 7: http://www.youtube.com/watch?v=cUAjmB-raoA Groep 8: http://www.youtube.com/watch?v=XWAtupaa-Hg

Laatste project: Wetenschap en techniek. Ontdek je talent……