Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Informatica Gecombineerd leren. Vereiste voorkennis: • Vlotte PC-basisvaardigheden • Basis werken met internet • Nodige zelfdiscipline voor uitvoeren.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
De historie & de toekomst
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Didactische werkvormen
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
4. uitvoeren, monitoren en testen
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Tim Versluijs Leerdoelen.
Effectieve instructie
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Online Plusonderwijs ontvangst
loopbaanplanning / stuurmanskunst
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
Welkom in groep 4.
Voorbereid op Stage Les 4.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Begeleiden, hoe doe je dat?
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Lucas 18: Bijbel in Gewone Taal
Differentiëren in de klas (en erbuiten)
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Visie & Strategie.
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Onze doelen en visie in beeld
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Tienerschool Heilige Familie Site Gallaitstraat/Schaarbeek.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Passend onderwijs.
Breinleren.
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Van rapport naar portfolio
GROEP 1 – TALENT CRUSH.
Differentiatie in de klas
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Leren leren.
Olympiades in het PTA.
Workshop – ambities delen
Ontwikkelingen zichtbaar
Transcript van de presentatie:

Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk

Het leren vindt plaats in leerstudio’s, waarbij fysiek contact wordt gecombineerd met virtueel leren

Het onderwijs wordt concreet gemaakt door realistische opdrachten gekoppeld aan vraagstukken uit de samenleving

Samenwerkingsopdrachten worden afgewisseld met individuele (virtuele) opdrachten

Het samenwerken wordt zo ingericht dat ieders mening ertoe doet Die verschillende input geeft een interessante dynamiek aan de samenwerking en leidt tot nieuwe inspiratie.

Door nieuwe technologieën wordt het mogelijk gemaakt om de hersenactiviteit van ieder kind bij te houden en te registreren

Deze informatie wordt gekoppeld aan een computerprogramma dat bepaalt wat een kind wil leren of wat het kind nog moet leren en wat de beste manier is om dit te leren

Zo sluit het onderwijs naadloos aan op de behoeften en leerstijlen van ieder kind

En verwerken leerlingen de stof op een manier en in het tempo dat bij hen past,

worden leerlingen begeleid op een manier die bij hen past,

en krijgen de leerlingen op het juiste moment feedback, tips of opdrachten die zij op dat moment nodig hebben.

Door de beschikbare informatie kunnen heel makkelijk bepaalde leerlingen aan elkaar gekoppeld worden Bijvoorbeeld leerlingen met dezelfde leerstijl, maar met verschillende niveaus.

Zo is het voor iedere leerling mogelijk hun passie en talenten te ontdekken

en om het maximale uit zichzelf kunnen halen!