Team CorCom presenteert: DE STELLING
De Stelling: “Massacommunicatie is voor een merk beter dan één-op-één-communicatie.”
In eerste instantie zijn wij het hier MEE EENS!
Een merk moet naamsbekendheid krijgen en hier helpt massacommunicatie vele malen beter bij dan één-op-één-communicatie.
Maar...
...stel dat iemand je persoonlijk iets over een merk vertelt...
...of het nou positief of negatief is...
...of je er zelf gebruik van maakt of niet...
...de gedachte is er en zal een grote rol spelen als je (weer) eens met het merk te maken zult hebben.
Nadat een product naamsbekendheid heeft, zal één-op-één-communicatie een grotere rol spelen dan massacommunicatie.
Waarom? Omdat je de consument eerder zult vertrouwen dan het bedrijf.
Ook zal één-op-één-communicatie zich op een exponentiële manier verspreiden.
Bv. als één iemand iets aan vier anderen vertelt, die het weer doorvertellen: 1 4 16 64 256 1024 4096 16384 ...
In nog geen twaalf stappen heeft het nieuws dan heel ons land bereikt!
... 65 536 262 144 1 048 576 4 194 304 16 777 216 Inwoners Nederland (juli 2009): 16 528 699
Dus achteraf zijn we het ONEENS met de stelling!
Conclusie: Naamsbekend krijg je door massacommunicatie maar uiteindelijk helpt één-op-één-communicatie beter! (En het is goedkoper voor het bedrijf zolang ze hun klanten maar tevreden stellen!)
HET EINDE Team CorCom Fatemeh, Gertjan, Inge, Mark, Niels & Nikki (CDM1A)