Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Advertisements

Op de kaart Het Amsterdamse complement van Google Ad van der Meer Unitmanager Geo-informatie, DPG.
VIOM Vrijwilligers Inzet Op Maat
Centrale werkwinkel D:
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Stichting Dijk van een Kust
Introductie WerkeninGelderland.nl Hét arbeidsmarktnetwerk van lokale overheden in Gelderland.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Marketingcommunicatiemix
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Werkgroep Wim Oerlemans Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman
Workshop Werkenbijhogescholen.nl 3 november 2009.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Werken en Leren in tijden van recessie Etten-Leur, 7 juli 2009 Namens Werkgroep Techniek: Lieneke de Wolf.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Structuur presentatie
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Het Landelijk Platform GGz heeft van het Ministerie van VWS in 2006 het project Programma Lokale Versterking toegewezen gekregen.
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 14 april 2008 Leiden.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Commercieel Manager totaljobs.nl
>E-recruitment vanuit het hart van de organisatie Remko Herremans, directeur strategie inc-21 Amstelveen, januari 2007.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
KRITISCHE SUCCESFACTOREN VAN EEN ROM 3 oktober 2012 Paul Vismans.
Ketensamenwerking in het Productiehuis
Samen werken aan een gezonde regio!
Performa – 3 oktober 2007 Jeroen van der Donk Sales Consultant.
Netherlands Water Partnership Sectorbijeenkomst Indonesië platform 30 januari 2013 Agenda en doelstellingen door Ivo van der Linden Coördinator landenplatform.
Vrijwilligersbeleid. Waarom ben jij vrijwilliger? Wat motiveert jou? Wat heb jij nodig?
Waarom ben jij vrijwilliger? Wat motiveert jou? Wat heb jij nodig?
Werkgeversservicepunt
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Legrand Nederland: - onderdeel van Legrand Group - producten en systemen voor elektrotechnische laagspanningsinstallaties en datanetwerken - ca. 150 medewerkers.
Citymarketing Hilversum 2006
Platform voor Religie & Levensbeschouwing Anno 2010
Introductie WerkeninGelderland.nl
VOOR WERKZOEKENDE 40+ERS
Denken in mogelijkheden Een Rijnlandse aanpak voor het aannemen en behouden van arbeidsgehandicapten.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
managen van de instroom
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Olivier van Duijn Directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl opties 3.Clickbeurs.nl.
Start to Run 2015 Informatie (nieuwe) locaties. 2 Ontwikkelingen De loopsport zit nog steeds in de lift (3 e loopgolf) Versnipperde loopsportmarkt (initiatieven.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Startbijeenkomst Harmonisatie arbeidsvoorwaarden Werken voor de Twentse Overheid
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
PRESENTATIE PORTAALSITE “Alles rond thuiszorg in Sint-Niklaas” OPEN PROJECTENDAG THUISZORG DINSDAG 27 MEI 2008 Vlaams Parlement.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Introductie Specialist: Exchange vzw
Vijf stappen Borgen Bewustwording Bespreekbaar maken Bewerkstelligen
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Transcript van de presentatie:

Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic

Over Jobsrepublic

Jobsrepublic Specialist in werving, selectie en arbeidsmobiliteitstoepassingen voor decentrale overheden –GemeenteBanen.nl (+ CarriereOverheid.nl, Gemeente.nu) –Jobsrepublic Careercenter –Toepassingen voor ondersteuning interne HR processen met betrekking tot werving –en selectie en arbeidsmobiliteit Ruim 80% Nederlandse Gemeenten behoort tot klantenkring Samenwerking WerkenbijdeOverheid / A&O fonds Gemeenten op handen Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Jobsrepublic Careercenter Platform voor ondersteuning van interne en externe werving –en selectie en arbeidsmobiliteit Eerste versie gelanceerd in 2002 t.b.v. Stichting Kan Plus Inmiddels 10 regionale netwerken met circa 300 aangesloten overheden Verwachte groei: 15 netwerken ultimo 2008 Lancering WerkeninGelderland.nl op basis van versie 4.0 Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Jobsrepublic Careercenter Referenties: IGOM.nl Flex6.nl Switch-nml.nl RegioGooiVechtenEem.nl Werkeninwestbrabant.nl Werkeninfriesland.nl WerkeninZuidhollandzuid.nl Zeelandwerkt.nl MN3.nl Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Uitgangspunten

Uitgangspunten WerkeninGelderland.nl (1/2)  Volwaardige carrièresite  Aanbod van alle overheidsvacatures, stages, etc. binnen de provincie  Persoonlijk account, CV-bank, service  Uitgebreide informatie over werken bij de overheden in de regio  Gericht op lange termijnrelatie kandidaten  Stimuleren van registratie op de site  Regelmatig contact onderhouden via nieuwsbrieven, RSS-feeds  Persoonlijke benadering en uitstraling centraal  Adviseurs als aanspreekpunt  Testimonials van medewerkers Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Uitgangspunten WerkeninGelderland.nl (2/2)  Inzicht in het werken bij de aangesloten organisaties  Uitgebreide organisatiesites in eigen huisstijl  Praktisch onbeperkte mogelijkheid om informatie over werken bij uw organisatie te tonen  Uitbreidingsmogelijkheden met o.a. videopresentaties  Voorbereid op doelgroep differentiatie  Stagebank voor scholieren en studenten  Actiepagina’s ter ondersteuning van mailings aan doelgroepen  Landingpagina’s ter ondersteuning van doelgroepgerichte acties via o.a. Google Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Doelstellingen

Doelstellingen WerkeninGelderland.nl (1/3)  Creëren van carrièreplatform met sterke eenduidige uitstraling  Einde aan versnipperd aanbod en ondoorzichtigheid  Eén duidelijk adres voor werken bij de overheid binnen de provincie  Lokale overheid als aantrekkelijke werkgever positioneren  Krachtig platform om imago regionale overheid als werkgever verder te stimuleren. Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Doelstellingen WerkeninGelderland.nl (2/3)  Relatie met kandidaten opbouwen en onderhouden  Speerpunt: bezoeker zich zo snel mogelijk laten registreren  Achterlaten cv/profiel verder vereenvoudigen  Kandidatendatabase actief benutten voor pro-actieve arbeidsmarktstrategie  Talenten behouden, kansen binnen netwerk zichtbaar maken  Transparantie creëren op interne arbeidsmarkt overheden  Actieve mobiliteitsstrategie goed voor werknemersimago  Grotere interne arbeidsmarkt bevordert kans op matches (kritische massa) Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Doelstellingen WerkeninGelderland.nl (3/3)  Kandidaten van buiten de regio aantrekken  Site dient als landelijke promotiekanaal van werken in de regio  Biedt mogelijkheid om talent uit andere landsdelen aan te trekken  Platform creëren voor verdergaande initiatieven  Gezamenlijke traineeships  Vereenvoudigen van de (tijdelijke) overstap tussen aangesloten organisaties.  Actief sturen op delen van kennis en deskundigheid voor projecten Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Functionaliteit WerkeninGelderland.nl

Functionaliteiten voor medewerkers en banenzoekers (1/2)  CV-bank  Persoonlijk account voor banenzoekers en medewerkers  Vacature service  Adviseursfunctie  Vacaturebank  Stagebank  Klussenbank Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Functionaliteiten voor medewerkers en banenzoekers (2/2)  Deelsites in huisstijl deelnemende organisaties  Informatie over werken bij de overheid in de regio  Informatie over wonen en leven in de provincie Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Functionaliteiten voor HR medewerkers  Vacaturemanagement  Sollicitanten beheren  Zoeken in de cv-bank  Kandidaten plaatsen  Flexaanvragen plaatsen Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Functionaliteiten voor leidinggevenden  Flexaanvragen plaatsen  Interne en externe kandidaten zoeken in de kandidatenbank  Deskundigen zoeken in de kandidatenbank  Toekomst: projecten/klussen zelf plaatsen op zoek naar expertise binnen het netwerk Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

De site

Promotie & Stappenplan Jeroen van der Donk Sales Consultant Jobsrepublic

Promotie WerkeninGelderland.nl Doel: groei van bekendheid en traffic WerkenInGelderland.nl bij externe banenzoekers Promotiemiddelen: –Vermelden URL op alle (arbeidsmarkt) uitingen van participanten en op alle gemeentelijke websites (GRATIS) –Free Publicity (persberichten, redactionele aandacht) (GRATIS) –Internet campagne (Banners, Google Adwords) –Print (advertentie/advertorial in regionale krant) –Give aways (pennen, doosjes, etc, met logo) –Posters bij CWI, Burgerzaken, Hogescholen, universiteiten –Hogescholen / universiteiten benaderen (stageplaatsen, opleidingen) Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

Stappenplan (na aanmelding)  Begin februari 2008 Aanleverspecificaties versturen aan deelnemende organisaties  Begin februari 2008 Persoonlijke informatieronde voor deelnemers van Kanplus.nl en (potentiële) nieuwe deelnemers in de provincie  14 februari 2008 Deadline aanleveren materiaal voor minisites deelnemende organisaties  1 maart 2008 Lancering WerkeninGelderland.nl  Begin maart 2008 Training / workshop back office op locatie bij deelnemende organisaties Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via